Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ümberehitus
#11
§ 34. Asja hävimise kahju

(1) Asi loetakse hävinuks, kui selle taastamisremont pole tehniliselt või majanduslikult põhjendatud.

(2) Asja hävimisest tulenev kahju koosneb asja harilikust väärtusest (tõenäolisest müügihinnast) vahetult enne kindlustusjuhtumit, asja liiklusõnnetuse kohalt äratoimetamise ning asja jäänuste utiliseerimise põhjendatud kuludest.

§ 35. Asja kahjustamisest tekkinud kahju

(1) Asja kahjustamisest tekkinud kahju on selle taastamisremondi ja muud otsesed kulud, mis asja valdaja kandis seoses liikluskahjuga, sealhulgas pärast liikluskahju kannatanu päästmiseks sõidukile tahtlikult tekitatud vigastuste kõrvaldamise ja sõiduki liiklusõnnetuse kohalt äratoimetamisega seotud kulud.

(2) Kahjustatud asja või selle osa taastamise või asendamise viis (remondieelarve, koht, kus taastamine läbi viiakse, või hävinenud asja asendamiseks samaväärse soetamine) tuleb kooskõlastada kindlustusandjaga. Vajalikud kulutused peavad olema dokumentaalselt tõendatud.

(3) Kui kindlustusandja ei nõustu kannatanu poolt pakutava kindlustusjuhtumis kahjustatud asja taastamise (asendamise) viisi või kohaga, peab kindlustusandja teatama kannatanule ettevõtte, kus teostatakse asja taastamine (asendamine).

§ 37. Hävinud või kahjustatud asja omandiõigus

Kui kindlustusandja hüvitab asja hävimise või kahjustamise korral asja tavalise hinna täielikult, läheb hüvitatud asja omandiõigus kindlustusandjale. Kui eelnimetatud asja kindlustusandjale üle ei anta, siis omandiõigus üle ei lähe ja hüvitist vähendatakse asja kindlustusjuhtumi järgse hinna võrra.

§ 37. Hävinud või kahjustatud asja omandiõigus

Kui kindlustusandja hüvitab asja hävimise või kahjustamise korral asja tavalise hinna täielikult, läheb hüvitatud asja omandiõigus kindlustusandjale. Kui eelnimetatud asja kindlustusandjale üle ei anta, siis omandiõigus üle ei lähe ja hüvitist vähendatakse asja kindlustusjuhtumi järgse hinna võrra.

§ 47. Liikluskahju suuruse hindamine



(3) Varakahju hüvitamisel seatakse eesmärgiks kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamine. Hüvitada tuleb kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamise mõistlikud kulud.

(6) Vara taastamise või asendamise meetodi ja kulude üle otsustamisel ei pea kindlustusandja juhinduma kannatanu poolt soovitud või tehtud kulutustest, vaid lähtuma vajalikest mõistlikest kulutustest.

Põhimõtteliselt kui taastamine on majanduslikult mittepõhjendatud lähtutakse konkreetse auto avariieelsest harilikust väärtusest (tõenäolisest müügihinnast) kus võetakse arvesse konkreetse auto head-vead (eelnevad vigastused, lisavarustus, seisukord jne). Muidugi võivad kindlustusandja ja kannatanu nägemused olla kardinaalselt erinevad. Kui on erilised ümberehitatud masinad siis on turuhinna määramine raskendatud kuna samaväärseid autosid turul lihtsalt ei ole.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Ümberehitus - Autor: R129 - 14-04-2008, 06:03 PM
RE: Ümberehitus - Autor: Laur - 14-04-2008, 06:34 PM
RE: Ümberehitus - Autor: pfanner - 14-04-2008, 08:27 PM
RE: Ümberehitus - Autor: 92S500 - 14-04-2008, 08:45 PM
RE: Ümberehitus - Autor: pfanner - 14-04-2008, 10:11 PM
RE: Ümberehitus - Autor: Renkju - 14-04-2008, 11:28 PM
RE: Ümberehitus - Autor: Renkju - 14-04-2008, 11:29 PM
RE: Ümberehitus - Autor: pfanner - 15-04-2008, 12:04 AM
RE: Ümberehitus - Autor: Renkju - 15-04-2008, 12:23 PM
RE: Ümberehitus - Autor: 92S500 - 15-04-2008, 04:29 PM
RE: Ümberehitus - Autor: merslane - 15-04-2008, 10:07 PM
RE: Ümberehitus - Autor: cl600 - 16-04-2008, 09:18 AM
RE: Ümberehitus - Autor: Moss - 16-04-2008, 02:45 PM
RE: Ümberehitus - Autor: kalacompany - 28-04-2008, 11:20 PM
RE: Ümberehitus - Autor: MAV - 29-04-2008, 02:26 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne