02-04-2008, 10:33 PM
taadu Kirjutas:Ma tahaks siiski osutada tähelepanu paarile asjaolule, viitega et tehnikaga sinapeal päris mitmeid aastaid.okei, tehnikaga sinapeal olev inime... ennast ka päris lolliks ei pea.
Kui ratas (velg ja rehv) on korralikult tasakaalus ja ei ole ka kaheksas, siis olenemata sharniiridest, rooliotstest, võimendist, amordist ja muudest esisilla tükkidest ta lihtsalt veereb sirgjooneliselt ega hüppa. Väga kõver (eelkõige kuuma saanud) piduriketas võib mingi vibra sõidul sisse anda aga see viga annab endast pidurdamisel hoopis rohkem tunda kui lihtsalt siledal teel veeredes. Idee, et amort annab roolile värina, saab tulla kõne alla taas vaid juhul, kui ratas viskab. Samuti kokkujooks ei saa kuidagi tekitada roolis värinat. 99,9% väidan siiski kuskil midagi olevat tasakaalust väljas. Vahel pole enamat vaja, kui korra mudas mütata ja tulemus ongi käes. Talvel lumega täpselt sama, kui velg seestpoolt lund täis.
Omal nahal kogetud, et vigane tasakaalustuspink ja loll/oskamatu töötaja heal pingil suudavad mõlemad jama kokku keerata. Mõni väidab, et 20gr siia/sinna - ei oma tähtsust. Mina siiski ka 5 gr pean veel vajalikuks seadistada(vähemalt esisillal ja suvekummidega). Üks tähelepanek veel: mida suurema mõõduga velg, seda täpsemalt vajab tasakaalustada.
Seega esmalt siiski põhitähelepanu ratastele.
1. proovitud uute lamellidega kõigepealt, mis on sirgetel velgedel (enne sillaremonti oli kõik korras. remont(orig osadega) ja sillaregull tehtud hitehis)
2. talvekad balanseeritud(uuesti s.t. 2x) + suvekad kahes erinevas kohas(alguses võsas, hiljem rehvieksperdis, vahet ei ole peale selle, et raha kulus jälle)
3. pidurikettad ja klotsid on uued(orig), vedrud ka uued orig, laagrid on kontrollitud, korras.
4. autot on pestud nädalas mitu korda regulaarselt ja tegu ei ole offroad autoga vaid 750 E38 BMW'ga.
5. talvekad olid 235/60/16(orig velg) suvekad 255/45/18(orig velg)
6. kui suur on tõenäosus, et mõlemad jooksud on kõveratel velgedel(munas rehvid, okei, suvekad on äsja ostetud, aga talvekatega oli sama teema) või mõlemas rehvifirmas oli loll mees ja rikkis pink? pakun, et väga väike.
järgmine katse(homme) on teise auto alt võtta teine jooks, mis ei värista.
edit:
kui paak ja auto rahvast täis, siis värin enam-vähem kadund!