02-04-2008, 09:42 PM
Ma tahaks siiski osutada tähelepanu paarile asjaolule, viitega et tehnikaga sinapeal päris mitmeid aastaid.
Kui ratas (velg ja rehv) on korralikult tasakaalus ja ei ole ka kaheksas, siis olenemata sharniiridest, rooliotstest, võimendist, amordist ja muudest esisilla tükkidest ta lihtsalt veereb sirgjooneliselt ega hüppa. Väga kõver (eelkõige kuuma saanud) piduriketas võib mingi vibra sõidul sisse anda aga see viga annab endast pidurdamisel hoopis rohkem tunda kui lihtsalt siledal teel veeredes. Idee, et amort annab roolile värina, saab tulla kõne alla taas vaid juhul, kui ratas viskab. Samuti kokkujooks ei saa kuidagi tekitada roolis värinat. 99,9% väidan siiski kuskil midagi olevat tasakaalust väljas. Vahel pole enamat vaja, kui korra mudas mütata ja tulemus ongi käes. Talvel lumega täpselt sama, kui velg seestpoolt lund täis.
Omal nahal kogetud, et vigane tasakaalustuspink ja loll/oskamatu töötaja heal pingil suudavad mõlemad jama kokku keerata. Mõni väidab, et 20gr siia/sinna - ei oma tähtsust. Mina siiski ka 5 gr pean veel vajalikuks seadistada(vähemalt esisillal ja suvekummidega). Üks tähelepanek veel: mida suurema mõõduga velg, seda täpsemalt vajab tasakaalustada.
Seega esmalt siiski põhitähelepanu ratastele.
Kui ratas (velg ja rehv) on korralikult tasakaalus ja ei ole ka kaheksas, siis olenemata sharniiridest, rooliotstest, võimendist, amordist ja muudest esisilla tükkidest ta lihtsalt veereb sirgjooneliselt ega hüppa. Väga kõver (eelkõige kuuma saanud) piduriketas võib mingi vibra sõidul sisse anda aga see viga annab endast pidurdamisel hoopis rohkem tunda kui lihtsalt siledal teel veeredes. Idee, et amort annab roolile värina, saab tulla kõne alla taas vaid juhul, kui ratas viskab. Samuti kokkujooks ei saa kuidagi tekitada roolis värinat. 99,9% väidan siiski kuskil midagi olevat tasakaalust väljas. Vahel pole enamat vaja, kui korra mudas mütata ja tulemus ongi käes. Talvel lumega täpselt sama, kui velg seestpoolt lund täis.
Omal nahal kogetud, et vigane tasakaalustuspink ja loll/oskamatu töötaja heal pingil suudavad mõlemad jama kokku keerata. Mõni väidab, et 20gr siia/sinna - ei oma tähtsust. Mina siiski ka 5 gr pean veel vajalikuks seadistada(vähemalt esisillal ja suvekummidega). Üks tähelepanek veel: mida suurema mõõduga velg, seda täpsemalt vajab tasakaalustada.
Seega esmalt siiski põhitähelepanu ratastele.