23-01-2008, 12:52 AM
Tõnu_111 Kirjutas:Ok, mõtlesin tegelikult pigem legendaarseid mersusi, aga kirjutasin ikka "unistuste mersud" illy: Kuid see pigem mu enda tragöödia.
Igastahes on veel üks selline huvitav isend: C111, mis kunagi tootmisse ei jõudnud, kuid tegija ning uuenduslik sellegipoolest. Klaaskiust kerega ning vankelmootoriga. See auto ei olnud niivõrd Gullwingi järeltulija, kui pigem eksperimentaalprojekt. Felix Wankel´i poolt välja mõeldud mootoriga auto, mis tehti 1969 aastal... Kui arvestada, et japsid alles viimastel aastakümnetel võtsid kasutusele sellise tüübiga mootori, siis see on igal juhul märkimisväärne.
Tegelikult on vankelmootoreid katsetanud läbi ajaloo väga mitmed margid, aga enamik loobus sellest mootorivalemist, kuna kütusekulu suurem kui reasmootoreil + muud probleemid. Mazda on ainus, kes kogu maailmas selle arendamist pidevalt jätkanud on, kuigi ka neil oli 70-ndate energiakriisi ajal hetk, mil nad pidid peaaegu loobuma vankelmootriga mudelite tootmisest ja arendamisest.
Täpsem Mazda rootormootorite ajalugu siin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Wankel_engine
Ja lingid C111 kohta:
http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=103&i=6730
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C111
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!