18-01-2008, 02:43 PM
Esiteks. Liisingu vastu ei ole mul mitte midagi. Eriti kui on võimalus kanda kulud läbi ettevõtte ja seeläbi optimeerida makse, super!
Samuti, Kasko uuema auto puhul on asendamatu.
Lihtsalt point mida tahtsin teha on see, et erinevatele tarbijatele on auto erineva tarbimisväärtusega, mistõttu on erinevad inimesed nõus panema auto alla erineval hulgal ressursse.
Lääne-euroopas on rusikareegliks, et kulutused autole võiks olla 15% netosissetulekust. Ehk kui teenitakse 3000 Euri kuus, siis auto peale kulub ~450 euri. Tallinnas keskmine palk 12K eeki, aga ma ei näe massiliselt Dacia loganeid tänavatel
Teine rusikareegel. Auto väärtus võiks olla 10% netovaradest?. Kellel on netovarasid ~3 milli eegi eest, võiks sõita autoga mille turuhind on 300K. Kellel ~1 mio euri eest, see uue S-iga. Kusjuures ikka on ju inimesi, kellel oma maja nõmmel või kristiines.
Samas, kui tegemist on hobiga, siis miks mitte rohkem ...lihtsalt tänavapilti vaadates tundub, et valdavale osale eesti elanikest on autod hobi :biggrin:
I come in peace... and go in pieces mash:
Samuti, Kasko uuema auto puhul on asendamatu.
Lihtsalt point mida tahtsin teha on see, et erinevatele tarbijatele on auto erineva tarbimisväärtusega, mistõttu on erinevad inimesed nõus panema auto alla erineval hulgal ressursse.
Lääne-euroopas on rusikareegliks, et kulutused autole võiks olla 15% netosissetulekust. Ehk kui teenitakse 3000 Euri kuus, siis auto peale kulub ~450 euri. Tallinnas keskmine palk 12K eeki, aga ma ei näe massiliselt Dacia loganeid tänavatel
Teine rusikareegel. Auto väärtus võiks olla 10% netovaradest?. Kellel on netovarasid ~3 milli eegi eest, võiks sõita autoga mille turuhind on 300K. Kellel ~1 mio euri eest, see uue S-iga. Kusjuures ikka on ju inimesi, kellel oma maja nõmmel või kristiines.
Samas, kui tegemist on hobiga, siis miks mitte rohkem ...lihtsalt tänavapilti vaadates tundub, et valdavale osale eesti elanikest on autod hobi :biggrin:
I come in peace... and go in pieces mash: