10-01-2008, 09:17 PM
Uku Kirjutas:Skorpion Kirjutas:Tere
Kas keegi teadjam inimene oskab öelda, mis auto on Mercedes 600? Vist niisugune tähis ongi autol - lihtsalt Mercedes 600 ja ilma mingite tähtedeta.
http://www.m-100.cc/
See on ka üks väga hea leht, kus on kirjutatud kõigi M100 plokki kasutanud autode kohta, k.a minu lemmiku, W116 450SEL 6.9 kohta
Aga 600 ehk Grösser oli minu arvates hoopis Maybachi järglane, mitte W112. Olgem ausad, W112 on nagu väike auto W100 kõrval :lol:
W112 oli ikkagi S-klass, W100 midagi palju enamat - täitsa eraldi mudel minu teada.
Maybachide tootmine lõppes sõja tõttu 1940. a, kuid viimased mudelid tulid paar aastat pärast seda. Pärast sõja lõppu oli tekkinud tühi koht, mille Mercedes-Benz täitis Grösseriga, mis ületas S-klasse mäekõrguselt nii mugavuses, pikkuses ja erilisuses. Kasutatud materjalid olid kallimad, istmed teistsugused jne.
Lõoke, sa ju tahtsid oma pere autod maha müüa ja endale sellise tuua.
Kus ta siis on ? :biggrin:
„Mercedes-Benz 600“ otsene eelkäija oli sisult 30-ndate aastate „Mercedes-Benz 770“. Lõplikult ühinesid „Daimler-Benz“ ja „Maybach“ alles 1960.a. ja siis kadus ka käibelt „Maybachi“ nimi. Samas tuleb nõustuda, et võib-olla vormilt oli MB600 sarnasem „Maybachi“ sõjaeelsetele ja –aegstele mudelitele SW38, SW42 ja „Zeppelin“. Paraku olid „Maybachi“ autod enne sõda otsesed konkurendid „Mercedesele“ – umbes nagu tänapäeval Audi ja BMW. „Maybach“ oli tegelikult algselt üksnes mootorite tootja tsepeliinidele, lennukitele ja veduritele. Kõik algas sellest, kui „Daimler-Benzi“ asutajad alatul kombel ühe endi seast – Wilhelm Maybachi – firmast minema ajasid. Siis asutas geniaalne insener Wilhelm Maybach oma firma ja hakkas tootma mootoreid. Tema poeg Karl Maybach ei saanud elu lõpuni oma perekonna häbist üle ja kättemaksuks „Daimler-Benzil“ hakkas kuisu pärast tootma konkureerivaid „Maybachi“ autosid. Need olid, „Mercedes-Benzidega“ võrreldes, tükk maad eksklusiivsemad. Kõik „Maybachid“ valmistati eritellimusel ja absoluutne enamus said kere sõltumatute keretootjate juures. Seepärast on raske leida kahte omaaegset „Maybachi“, mille kere kasvõi väliselt identne oleks.
Kui „Daimler-Benz“ 1997.a. Tokyo autonäitusel „Mercedes-Benz 600“ järglast eksponeeris, siis olid sellel peal „Mercedes-Benzi“ embleemid. Algselt oligi plaanis see auto tuua „Mercedes-Benzi“ nime all turule. Üheks põhituruks uuele mudelile pidi saama USA ja sealsed edasimüüjad arvasid, et vaja on eksklusiivsemat kaubamärki kui „Mercedes-Benz“. Siis muudetigi viimasel hetkel kaubamärgk „Maybachiks“, mille õigused „Daimler-Benz“ omandas „Maybachi“ perekonnalt nende viimase 24% aktsiate ostuga 1960.a. Nii, et kui poleks olnud USA diilereid, oleks tänapäeva „Maybach“ ilmselt müügil mingi „Mercedes-Benzi“ nimetuse all – nagu tema eelkäija „Mercedes-Benz 600“.