02-01-2008, 10:50 AM
http://foorum.mbklubi.ee/showthread.php?tid=7162 teemas käidi välja seisukohti, mille kohta tahan oma arvamuse öelda:
Marek kirjutas: “…MB on 1 parimatest, oopel 1 sitematest…”
Arvan, et kuigi MB-l on väga häid autosid, siis MB iseenesest pole mingi “püha vaim”, mis selle teistest markidest ALATI paremaks teeb.
-Näide1 - 2007.a. ostetud MB Actros (kuna rekkamehed veedavad suure osa elust autos, siis võiks ka tootja selle peale mõelda). Esiteks, mis mind üllatas, oli see, et kabiin on väga odavat halli plastmassi äärest ääreni täis. Teiseks pole siiani MB insenerid suutnud genereerida mootori ja käigukasti kooslust, mis ka väheke mägisemal maastikul normaalselt toimetaks – minu tuttavad, kes on MB busside või rekkadega sõitnud-sõidavad, pole pehmelt väljendudes nende kiitmisega just vaeva näinud (just jõuetu mootori tõttu).
-Näide2 -Või siis alates ca 1995 sai Opel oma roosteprobleemist põhiliselt lahti ja kered on läinud järjest paremaks. Samas MB-l siis roosteprobleemid alles algasid (näiteks W210). Kuid margi kui sellise kohta ei teeks ma samuti üldistusi 1 teema põhjal.
Indrek kirjutas: “…Kes mersut osta ei jõua, see ostabki vana opeli ja kiidab seda ning teeb mersusid maha …Opelit ei osta keegi seetõttu, arvates, et on parem auto, kui MB - opel on lihtsalt odav, kole ja igav sõiduvahend, millega saab oma sõidud ära teha….”
Võrrelda saab võrreldavaid asju. Teemas olnud Opel Vectra A, mida toodeti 1988-1995 ei ole loomulikult võrreldav E- ega S-klassiga, vaid siiski W201-ga (nagu ka uus Vectra on mõõtmetelt samast klassist MB C-klassiga), mille väljatöötamisse omal ajal MB hiigelsummad investeeris. W201 on kindlasti legendaarne auto, kuid vaadates täna näiteks Auto24, on neid väga vähe müüki jäänud (isegi võrreldes Opeliga), kuigi W201 toodeti ca 1,8 miljonit. Ja millegipärast ei ole nad ka Opelist kallimad. Kui vaadata mootorivalikut (VectraA ja W201), siis näiteks Opeli 1,8 ja 2,0 OHC mootorid annavad maksimaalse jõumomendi MB-st madalamatel pööretel ja võtavad ka bensiini vähem, lõppkiirused on samad. Samuti kestavad selle aja Opeli mootorid ja käigukastid isegi MB-ga võrreldes hästi (taksodel näiteks vahetati 400-500000 juures profülaktika mõttes kolvirõngaid). Pole haruldus näha täna ka 30 aastat vanu Opeleid, millel veel (korras) originaalšharniirid küljes on. Opel ei kuulu tehnika poolest kindlasti halbade autode hulka. Kui MB-l olid W201 EVO 1 ja 2, siis Opelil näiteks 4-veoline 2-liitrise turbomootoriga ja 6-käigulise Getragi kastiga auto, millel tehaseseades 150kW(5600rpm juures) ja moment 280 Nm 2800 rpm juures. Minu arust on küll maitse, mitte rahakoti asi, kas sõita W201 või VectraA-ga.
Sama puudutab ka uut Vectra C-d ja uut MB C-klassi. Minu arvates on Vectra MB C-klassile täiesti arvestatav alternatiiv. MB näeb seestpoolt palju odavam välja, kui tema hinna eest eeldaks (minu arvamus, ei muud). Kui aga vaadata automaatkasti, siis mulle meeldib näiteks rohkem hoopis VAG grupi DSG-kasti toimetamine. Samas uus E-klass on minu arvates väga sümpaatne auto.
Marek kirjutas: “…MB on 1 parimatest, oopel 1 sitematest…”
Arvan, et kuigi MB-l on väga häid autosid, siis MB iseenesest pole mingi “püha vaim”, mis selle teistest markidest ALATI paremaks teeb.
-Näide1 - 2007.a. ostetud MB Actros (kuna rekkamehed veedavad suure osa elust autos, siis võiks ka tootja selle peale mõelda). Esiteks, mis mind üllatas, oli see, et kabiin on väga odavat halli plastmassi äärest ääreni täis. Teiseks pole siiani MB insenerid suutnud genereerida mootori ja käigukasti kooslust, mis ka väheke mägisemal maastikul normaalselt toimetaks – minu tuttavad, kes on MB busside või rekkadega sõitnud-sõidavad, pole pehmelt väljendudes nende kiitmisega just vaeva näinud (just jõuetu mootori tõttu).
-Näide2 -Või siis alates ca 1995 sai Opel oma roosteprobleemist põhiliselt lahti ja kered on läinud järjest paremaks. Samas MB-l siis roosteprobleemid alles algasid (näiteks W210). Kuid margi kui sellise kohta ei teeks ma samuti üldistusi 1 teema põhjal.
Indrek kirjutas: “…Kes mersut osta ei jõua, see ostabki vana opeli ja kiidab seda ning teeb mersusid maha …Opelit ei osta keegi seetõttu, arvates, et on parem auto, kui MB - opel on lihtsalt odav, kole ja igav sõiduvahend, millega saab oma sõidud ära teha….”
Võrrelda saab võrreldavaid asju. Teemas olnud Opel Vectra A, mida toodeti 1988-1995 ei ole loomulikult võrreldav E- ega S-klassiga, vaid siiski W201-ga (nagu ka uus Vectra on mõõtmetelt samast klassist MB C-klassiga), mille väljatöötamisse omal ajal MB hiigelsummad investeeris. W201 on kindlasti legendaarne auto, kuid vaadates täna näiteks Auto24, on neid väga vähe müüki jäänud (isegi võrreldes Opeliga), kuigi W201 toodeti ca 1,8 miljonit. Ja millegipärast ei ole nad ka Opelist kallimad. Kui vaadata mootorivalikut (VectraA ja W201), siis näiteks Opeli 1,8 ja 2,0 OHC mootorid annavad maksimaalse jõumomendi MB-st madalamatel pööretel ja võtavad ka bensiini vähem, lõppkiirused on samad. Samuti kestavad selle aja Opeli mootorid ja käigukastid isegi MB-ga võrreldes hästi (taksodel näiteks vahetati 400-500000 juures profülaktika mõttes kolvirõngaid). Pole haruldus näha täna ka 30 aastat vanu Opeleid, millel veel (korras) originaalšharniirid küljes on. Opel ei kuulu tehnika poolest kindlasti halbade autode hulka. Kui MB-l olid W201 EVO 1 ja 2, siis Opelil näiteks 4-veoline 2-liitrise turbomootoriga ja 6-käigulise Getragi kastiga auto, millel tehaseseades 150kW(5600rpm juures) ja moment 280 Nm 2800 rpm juures. Minu arust on küll maitse, mitte rahakoti asi, kas sõita W201 või VectraA-ga.
Sama puudutab ka uut Vectra C-d ja uut MB C-klassi. Minu arvates on Vectra MB C-klassile täiesti arvestatav alternatiiv. MB näeb seestpoolt palju odavam välja, kui tema hinna eest eeldaks (minu arvamus, ei muud). Kui aga vaadata automaatkasti, siis mulle meeldib näiteks rohkem hoopis VAG grupi DSG-kasti toimetamine. Samas uus E-klass on minu arvates väga sümpaatne auto.