29-11-2007, 02:10 PM
Hakkame arvutama. Tänapäevased GPS'id (sirf3 & Mediatek) saavutavad maanteel täpsuseks juba 1m tuuris. Jah aparaadid ise väidavad et on -/+ 3m, kuid elu on näidanud, et tegelikuses on asukoha täpsus ikkagi meetri tuuri. Hakkame nüüd arvutama. Tavaline GPS'i sagedus on 1Hz, st 1 lugem sekundis, kui masin sõidab 100km/h, siis kui palju ta läbib 1 sekundiga ? 27m. Ütleme, et kõige halvemal juhul võeti esimene lugem 1 meeter enne õiget positsiooni, teine lugem 1 meeter peale õiget positsiooni. See tähendab, et 27m asemel mõõdab geps 29 meetrit. See teeb eksimuseks mingi 6% ? Aega arvutab geps täpselt, selles ei maksa kagelda, seega maksimaalne eksumis saab olla 6% yhe lugemise tsükli juures. Kiirust aga ei võeta mitte ühe tsükli järgi, vaid mitme tsükli järgi, see aga vähendab eksimust tunduvalt, kuna yhe lugemiga ekistakse ühele poole, teisega teisele poole, kokku keskmine tuleb aga tõene tulemus, Seega paar 1-2% eksimust kiirusest on täiesti reaalne saada.
Mis puutub sateliitidesse, siis need ei ole lõunas, ainult. Kellel on kepsud olemas, pange tööle vaadake, pädevamad gepsud/softid näitavad sateliitide asukohti. PS, nad liiguvad ka.
Mis aga puutub politseiga vaidlemisse gepsu alusel, siis austraalias oli alles üks selline pretsedent, kus "kiiruseületaja" sai kohtus õiguse, kuna tema geps näitas, et ta ei ületanud kiirust.
Mis puutub sateliitidesse, siis need ei ole lõunas, ainult. Kellel on kepsud olemas, pange tööle vaadake, pädevamad gepsud/softid näitavad sateliitide asukohti. PS, nad liiguvad ka.
Mis aga puutub politseiga vaidlemisse gepsu alusel, siis austraalias oli alles üks selline pretsedent, kus "kiiruseületaja" sai kohtus õiguse, kuna tema geps näitas, et ta ei ületanud kiirust.