03-10-2007, 01:01 AM
Selge on see, et SR välja ei sure ja selle vastu võidelda pole väga mõtet (küll aga tuleb seda pidevalt jälgida ja mitte kontrolli alt välja lasta). SR-i elujõudu näitab see, et esimesed viited taolisele illegaalsele tegevusele on USA-st 1930-ndatest. Ja ennem seda olid taolised sõidud lausa legaalsed.
Siinkohal ei taha ma öelda, et Eesti politsei midagi valesti teex. Minu teada on politsei Eestis olnud ka üsna salliv SR-i suhtes ja ei ole teinud muud, kui kohale sõitnud ja oodanud, millal kõik laiali lähevad, aga viimasel ajal on SR-idel kohal käiv seltskond liiga ülbex läinud ning vajab veidi raputamist, et kord majja saada. See on väga teretulnud nähtus politsei poolt, kuna osa SR-idel osalevast seltskonnast (et mitte öelda juba valdav enamus kahjux) on istunud autorooli joobes olekus, rääkimata tehniliselt mitte kõige paremas korras autodega sõitmisest või liikluskindlustuse puudumisest.
Seega politsei on näidanud üles kohanemisvõimet ja progressi, mida aga on SR üritustel ette näidata? Pidevalt sõidetaxe samadel kitsastel lõikudel, autod lähevad võimsamax ja publikut on rohkem, aga kontroll ürituste üle hakkab kaduma. Võix ju ka veidi kohaneda ja mõelda välja kuidas neid üritusi turvalisemax ja kontrollitavamax teha.
Tulex kasutusele võtta laiemad teed (soovitavalt ühesuunalised), kellaajad hilisemax viia (nagu ennist mainisin kella 3-4 paiku on kõige ohutum, kuna kõige vähem liiklust teedel), publik ja sõidujärjekord tee pealt kuhugi veidi eemale suunata. Kasutusele võtta sidevahendid ning määrata kindlax ürituse organiseerijad, liikluse reguleerijad, korra ja ohutuse tagajad.
Tõenäoliselt ei leidu SR-i ringkonnas eriti tegelasi, kes viitsix eelmainituga tegeleda, kuna lihtsam on ju teiste järel kuhugi kohale veereda ja oodata, et mis toimuma hakkab ja ehk keegi viitsib lähet anda.
Üx vast parim näide, milline olex SR-i seltskond ideaalis on Jaapanis 1980ndatel kuni 1990ndatel tegutsenud Mid Night Clubi nimeline streetracerite ühendus. Neil olid väga karmid reeglid ja igaüx nende klubisse ja nende korraldatud üritustele ei pääsenud. Purjus peaga sõitmine ei tulnud mingil juhul kõne allagi neil üritustel. Mid Night Club läx pärast mitmeid aastaid kestnud edukat eksisteerimist laiali kohe peale seda, kui esmakordselt juhtus surmaga lõppev õnnetus nende üritusel ühtede mootorratturitega. Laiali läxid nad sellepärast, et see oli klubi reeglites kirjas, et klubi eksisteerib olemast kui nende SR-il peax kunagi toimuma mõni fataalsete tagajärgedega õnnetus
Kel huvi saab siit veidi pikemalt lugeda Mid Night Clubist http://en.wikipedia.org/wiki/Mid_Night_Club
Lõpetusex mainix seda, et Midnight Clubi puhul toimusid võidusõidud Jaapani kiirteedel liikluse vahel, kiirustel kuni 300+ km/h. Meie SR-id on õnnex tunduvalt ohutumad, kuna osataxe ainult otse sõita ja kiirustel kuni 200 km/h ja lühikest maad.
Aga hoidku jumal kui keegi otsustax meil Eestis liikluse vahel sellist pulli tegema hakata, kuna olen kindel, et enamik ei tule oma auto valitsemisega sellistes oludes toime. Eriti veel need, kes julgevad vastupidist väita. Mina tean, et mina ei tulex sellega toime, mu refleksid ei ole veel nii kiired ja tõenäoliselt ei saagi kunagi nii kiirex. Ka ei ole mu auto tehniliselt nii korras ja sellex kohandatud. Seega: "Palun ärge hammustage suuremat tükki kui alla neelata jõuate".
Siinkohal ei taha ma öelda, et Eesti politsei midagi valesti teex. Minu teada on politsei Eestis olnud ka üsna salliv SR-i suhtes ja ei ole teinud muud, kui kohale sõitnud ja oodanud, millal kõik laiali lähevad, aga viimasel ajal on SR-idel kohal käiv seltskond liiga ülbex läinud ning vajab veidi raputamist, et kord majja saada. See on väga teretulnud nähtus politsei poolt, kuna osa SR-idel osalevast seltskonnast (et mitte öelda juba valdav enamus kahjux) on istunud autorooli joobes olekus, rääkimata tehniliselt mitte kõige paremas korras autodega sõitmisest või liikluskindlustuse puudumisest.
Seega politsei on näidanud üles kohanemisvõimet ja progressi, mida aga on SR üritustel ette näidata? Pidevalt sõidetaxe samadel kitsastel lõikudel, autod lähevad võimsamax ja publikut on rohkem, aga kontroll ürituste üle hakkab kaduma. Võix ju ka veidi kohaneda ja mõelda välja kuidas neid üritusi turvalisemax ja kontrollitavamax teha.
Tulex kasutusele võtta laiemad teed (soovitavalt ühesuunalised), kellaajad hilisemax viia (nagu ennist mainisin kella 3-4 paiku on kõige ohutum, kuna kõige vähem liiklust teedel), publik ja sõidujärjekord tee pealt kuhugi veidi eemale suunata. Kasutusele võtta sidevahendid ning määrata kindlax ürituse organiseerijad, liikluse reguleerijad, korra ja ohutuse tagajad.
Tõenäoliselt ei leidu SR-i ringkonnas eriti tegelasi, kes viitsix eelmainituga tegeleda, kuna lihtsam on ju teiste järel kuhugi kohale veereda ja oodata, et mis toimuma hakkab ja ehk keegi viitsib lähet anda.
Üx vast parim näide, milline olex SR-i seltskond ideaalis on Jaapanis 1980ndatel kuni 1990ndatel tegutsenud Mid Night Clubi nimeline streetracerite ühendus. Neil olid väga karmid reeglid ja igaüx nende klubisse ja nende korraldatud üritustele ei pääsenud. Purjus peaga sõitmine ei tulnud mingil juhul kõne allagi neil üritustel. Mid Night Club läx pärast mitmeid aastaid kestnud edukat eksisteerimist laiali kohe peale seda, kui esmakordselt juhtus surmaga lõppev õnnetus nende üritusel ühtede mootorratturitega. Laiali läxid nad sellepärast, et see oli klubi reeglites kirjas, et klubi eksisteerib olemast kui nende SR-il peax kunagi toimuma mõni fataalsete tagajärgedega õnnetus
Kel huvi saab siit veidi pikemalt lugeda Mid Night Clubist http://en.wikipedia.org/wiki/Mid_Night_Club
Lõpetusex mainix seda, et Midnight Clubi puhul toimusid võidusõidud Jaapani kiirteedel liikluse vahel, kiirustel kuni 300+ km/h. Meie SR-id on õnnex tunduvalt ohutumad, kuna osataxe ainult otse sõita ja kiirustel kuni 200 km/h ja lühikest maad.
Aga hoidku jumal kui keegi otsustax meil Eestis liikluse vahel sellist pulli tegema hakata, kuna olen kindel, et enamik ei tule oma auto valitsemisega sellistes oludes toime. Eriti veel need, kes julgevad vastupidist väita. Mina tean, et mina ei tulex sellega toime, mu refleksid ei ole veel nii kiired ja tõenäoliselt ei saagi kunagi nii kiirex. Ka ei ole mu auto tehniliselt nii korras ja sellex kohandatud. Seega: "Palun ärge hammustage suuremat tükki kui alla neelata jõuate".
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!