04-07-2023, 11:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-07-2023, 12:10 AM ja muutjaks oli MAV.)
Uhh, leidsin vana teema, ehk kellegile abiks kolm head õppetundi (nii omanikele kui teenindustele), mida omal nahal kogenud ja teistel soovitan vältida.
1. Mootor puterdas, vahel suitses mingit sinivalget ollust. Küünlad pidevalt õlised. Lesven tegi asja korda, olid vist mingid klapivedrud ja muu kamm, mitu päeva läks. Arve oli nelja kohaline, aga igatahes tänud Lesvenile.
Mõned kuud hiljem oli jälle täiesti lambist valge pilv sumpsist väljas ja loomulikult kuskil "in the middle of nowhere and next to nothing".
Paide Bosch service võttis kohe vastu, oli kütusepihusti viga, ei sulgunud ja bensiini lihtsalt voolas, küsiti pihusti eest 90 raha + vahetus.
Nädal hiljem sama jama. Ostsin Aeromotorsist kõik 8 uut originaal Bosch pihustit ca 30€/tk ja tunnike tööd kodustes tingimustes ning mootor käib viimased 30tkm nagu siidi mööda. Olen küll nimetatud Paide teenindusele tänulik kiirele reaktsioonile, aga oleks siis võinud kohe kõik vahetada, täpselt sama aeg kulub 1 või 8 vahetusele (pole vahet kas potis keedad 1 või 4 või 8 muna).
Peatselt õli leke. Tuvastamine võttis mitmesaja € eest puhastuskeemiat, kuni lõpuks leidsin õlifiltri thendi mis lekkis. Jupid 10€ (komplekt nukast jahutini)+ õli 150€ ja vahetus tund. Teenindus võiks ju õlivahetuse ajal soovitada ka nende vahetust 20a+ M113 mootoril.
Ehk, et õpetuseks, kui midagi teha, siis teha kõik mis antud tööga seotud. Meeldis 20a tagasi United Motors teeninduse suhtumine, kes helistas alati keset mu biolagunevat 750 buumeri remonti ja soovitas teostada ka kaasnevad hilisemad remondid, kui juba kuskil auto mistahes osas jupid laiali-
2. Auto oli ostu hetkel visuaalselt heas korras. Peale esimest talve kõik uksed roostes jne. Hetkel teen auto keretöid ja nii juba kolmandat kuud W220 kerel likvideeerin iga roostetäppi ja neid jagub. Alustasin tõstekohtade remondiga, kui avastasin, et küljekarpides on iga poole meetri peal rusika suurune auk ja põranda matte eemaldades võib jalgadega hoogu lükata ning, et aku tahab kangesti tagarattaga musi teha. Tehase kvaliteeti ei kommenteeri parem, mõni fänn ehk pahandab. Igatahes kasutasin 2mm ja kohati lausa 3mm roostevaba plekki uute karpide ehitusel.
Varsti saan valmis. Ustel õnneks piisas vaid korrosiooni eemaldamisest ja eluaegseks (vähemalt enda eeldatav järelejäänud elu) tõõtlemisest ning värvimisest. Ei jõua ära oodata, kui poleerima saan hakata.
Siin teine õppetund, et kui keegi W220 osta tahab, siis visuaalselt võib põhja all kõik korras olla, aga kui plastik põhja alt eemaldada, siis selle all käib ikka tõeline elu ja rooste pidu! Pole vahet, kas auto on Jaapanist või Leedust. Minu S500L on Jaapanist ja keretöid on piisavalt liiga palju.
3. Ei ole vahet kas müügikuulutuses on W220 S klass hinnaga 500 või 5000. Hind ei määra kvaliteeti ja seisukorda. Ostueelne kontroll peab olema W220 puhul ülemäära põhjalik ja juutuubis tuleb kõik hoiatused põhjalikult pähe tuupida.
4. Ehk, et kui teha kaasnevad tööd, siis väike soovitus Lesvenile ja nende konkurentidele. Kui klient palub tungivalt rattalaagrite vahetusel paigaldada ka uued tolmukaitsmed, pidurikettad, klotsid jms, mis nagunii eemaldatakse, siis pole vaja vastu vaielda, et neid töid ehk pole vaja teha. Sama ka muude tööde puhul. Lihtsalt positiivne soovitus anda kliendile teada, kas on soovituslik teha kaasnevad tööd või kannatab mõned aastad veel Töömehel kah hea meel uut juppi paigaldada kui nagunii vana eemadab. Kliendil oleks ju samuti hea teada, mis mured teda lähiajal veel üllatamas on, ehk niiöelda CapEx plaan (tulevased investeeringud). Ühtegi halba sõna mitte ühelegi teenindusele pole. Tehtud töödega olen rahule jäänud.
1. Mootor puterdas, vahel suitses mingit sinivalget ollust. Küünlad pidevalt õlised. Lesven tegi asja korda, olid vist mingid klapivedrud ja muu kamm, mitu päeva läks. Arve oli nelja kohaline, aga igatahes tänud Lesvenile.
Mõned kuud hiljem oli jälle täiesti lambist valge pilv sumpsist väljas ja loomulikult kuskil "in the middle of nowhere and next to nothing".
Paide Bosch service võttis kohe vastu, oli kütusepihusti viga, ei sulgunud ja bensiini lihtsalt voolas, küsiti pihusti eest 90 raha + vahetus.
Nädal hiljem sama jama. Ostsin Aeromotorsist kõik 8 uut originaal Bosch pihustit ca 30€/tk ja tunnike tööd kodustes tingimustes ning mootor käib viimased 30tkm nagu siidi mööda. Olen küll nimetatud Paide teenindusele tänulik kiirele reaktsioonile, aga oleks siis võinud kohe kõik vahetada, täpselt sama aeg kulub 1 või 8 vahetusele (pole vahet kas potis keedad 1 või 4 või 8 muna).
Peatselt õli leke. Tuvastamine võttis mitmesaja € eest puhastuskeemiat, kuni lõpuks leidsin õlifiltri thendi mis lekkis. Jupid 10€ (komplekt nukast jahutini)+ õli 150€ ja vahetus tund. Teenindus võiks ju õlivahetuse ajal soovitada ka nende vahetust 20a+ M113 mootoril.
Ehk, et õpetuseks, kui midagi teha, siis teha kõik mis antud tööga seotud. Meeldis 20a tagasi United Motors teeninduse suhtumine, kes helistas alati keset mu biolagunevat 750 buumeri remonti ja soovitas teostada ka kaasnevad hilisemad remondid, kui juba kuskil auto mistahes osas jupid laiali-
2. Auto oli ostu hetkel visuaalselt heas korras. Peale esimest talve kõik uksed roostes jne. Hetkel teen auto keretöid ja nii juba kolmandat kuud W220 kerel likvideeerin iga roostetäppi ja neid jagub. Alustasin tõstekohtade remondiga, kui avastasin, et küljekarpides on iga poole meetri peal rusika suurune auk ja põranda matte eemaldades võib jalgadega hoogu lükata ning, et aku tahab kangesti tagarattaga musi teha. Tehase kvaliteeti ei kommenteeri parem, mõni fänn ehk pahandab. Igatahes kasutasin 2mm ja kohati lausa 3mm roostevaba plekki uute karpide ehitusel.
Varsti saan valmis. Ustel õnneks piisas vaid korrosiooni eemaldamisest ja eluaegseks (vähemalt enda eeldatav järelejäänud elu) tõõtlemisest ning värvimisest. Ei jõua ära oodata, kui poleerima saan hakata.
Siin teine õppetund, et kui keegi W220 osta tahab, siis visuaalselt võib põhja all kõik korras olla, aga kui plastik põhja alt eemaldada, siis selle all käib ikka tõeline elu ja rooste pidu! Pole vahet, kas auto on Jaapanist või Leedust. Minu S500L on Jaapanist ja keretöid on piisavalt liiga palju.
3. Ei ole vahet kas müügikuulutuses on W220 S klass hinnaga 500 või 5000. Hind ei määra kvaliteeti ja seisukorda. Ostueelne kontroll peab olema W220 puhul ülemäära põhjalik ja juutuubis tuleb kõik hoiatused põhjalikult pähe tuupida.
4. Ehk, et kui teha kaasnevad tööd, siis väike soovitus Lesvenile ja nende konkurentidele. Kui klient palub tungivalt rattalaagrite vahetusel paigaldada ka uued tolmukaitsmed, pidurikettad, klotsid jms, mis nagunii eemaldatakse, siis pole vaja vastu vaielda, et neid töid ehk pole vaja teha. Sama ka muude tööde puhul. Lihtsalt positiivne soovitus anda kliendile teada, kas on soovituslik teha kaasnevad tööd või kannatab mõned aastad veel Töömehel kah hea meel uut juppi paigaldada kui nagunii vana eemadab. Kliendil oleks ju samuti hea teada, mis mured teda lähiajal veel üllatamas on, ehk niiöelda CapEx plaan (tulevased investeeringud). Ühtegi halba sõna mitte ühelegi teenindusele pole. Tehtud töödega olen rahule jäänud.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,