20-10-2022, 12:32 PM
Kunagi tutvusin MB dokumentatsiooniga ja seal oli kirjas, et lihtsustatult "voolumõõtja" nullimata jätmine laeb uut akut üle ehk laadimne toimub liiga suure vooluga. Uut akut ei pea nii palju laadima.
Ma järeldan omadest kogemustest. Uut akut peab ka laadima, aga kui ei lae, siis toimub kütuse kokkuhoid (et uued autod võtaks vähem kütust). Mul kestis originaal start-stop AGM Exide aku w205 peal 3a. (w204 peal kestis ~11a ja läks järgmisele omanikule edasi) Panin start-stop "last mode" peale ja ka uue Varta peale. Nüüd olen aastaga umbes 3x "voolumõõtjat" nullinud. Tulemus on see, et aku on pidevalt alalaetud, kui seinast juurde ei lae. Lisaks mulle tundub (ei ole fakt) et seinast laadides, laadimisklemmilt, arvestab laadimiskontroller seda aku laadimisena ("kulumisena"). Lisasin Cteki laadimisjuhtmed otse akuklemmile, ehk siis enne auto voolumõõtjat.
Üks tähelepanek on veel. Autos oodates, peaks mootor käima. Kui ei käi, saab aku ruttu tühjaks. ACC (raadioasend) tarbib 15-20A, ebareaalne. Roolilt nuppude kombinatsiooniga (vist oli punane tel + ok) saab laivis vaadata.
Ma järeldan omadest kogemustest. Uut akut peab ka laadima, aga kui ei lae, siis toimub kütuse kokkuhoid (et uued autod võtaks vähem kütust). Mul kestis originaal start-stop AGM Exide aku w205 peal 3a. (w204 peal kestis ~11a ja läks järgmisele omanikule edasi) Panin start-stop "last mode" peale ja ka uue Varta peale. Nüüd olen aastaga umbes 3x "voolumõõtjat" nullinud. Tulemus on see, et aku on pidevalt alalaetud, kui seinast juurde ei lae. Lisaks mulle tundub (ei ole fakt) et seinast laadides, laadimisklemmilt, arvestab laadimiskontroller seda aku laadimisena ("kulumisena"). Lisasin Cteki laadimisjuhtmed otse akuklemmile, ehk siis enne auto voolumõõtjat.
Üks tähelepanek on veel. Autos oodates, peaks mootor käima. Kui ei käi, saab aku ruttu tühjaks. ACC (raadioasend) tarbib 15-20A, ebareaalne. Roolilt nuppude kombinatsiooniga (vist oli punane tel + ok) saab laivis vaadata.