02-04-2022, 01:10 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-05-2023, 02:26 AM ja muutjaks oli kalest.)
Kui juba jutustamiseks läks, siis ma kuulutan tuledeotsingu lõppenuks ja ajan ise ka offtopicut edasi.
Käisin täna ARK'is ära, et vaadata mida üldse nõutakse 1999a USA auto puhul ja mis neile meeldib ja mis ei meeldi. Selgus et esituldega oli kõik korras. Sattusin väga pädeva ja mitte kiusliku angaarimehe otsa. USA xenonid on meil lubatud, sest USA omadel on D2S tähis samuti peal. Kuna tuledepesureid pole tehasest paigaldatud, siis "ei saa nõuda seda, mida tehas pole ette näinud". Elagu vanakooli xenon-autod! Kõrguseregulaator on neil põhja all veermikuga ühendatud läbi aktuaatorite ees ja taga. Siin pilt siis lubatud xenonist, kui keegi peaks tulevikus otsima hakkama:
Ka suunatuled sobisid, sest see kollane kiirgab õigesti ettepoole vms. Ei saanud täpselt aru kuidas ja miks, aga juu siis on nii kuidagi. Veidike kartsin nende suunakate pärast, sest mulle tundusid nad "liiga kollased st usa omad", kuid nad rohkem vaatasid "reflektoreid" ja kuidas näha on tuld, mitte selle tooni.
Tagatuledega sama lugu - kuna kõik toonid olid õige koha peal, eelkõige pildil vasaku tule kõige vasakpoolsem punane ala viiest - sest vahest on mingi helkur tagatiival stange ülemise otsa juures eraldi, ning selline lahendus ei sobi, siis peaks uue tule otsima. Igastahes see tuli sobis:
Kas sain läbi? Ei. Oma hooletus? Pigem ajapuudus. Auto jõudis Eestisse samal päeval kui mul angaari oli aeg pandud. Sõitsin otse treila pealt angaari praktiliselt, olles jõudnud autoga 2h sõita. Olid lollid vead nagu tagurdustuled ei jää põlema, esimesed udukad ei tööta (kõik mis küljes peab töötama).
Ning kolmas pidurituli. Pagassiluugil Mercedes-Benz logo kohal. Alates 2000a on see kohustuslik. Kuid 1999a pole. Minul on ta lihtsalt mustaks värvitud ega ei töötanud. Kuid sellel plastikul on "tulede tähised" peal ikkagist ehk siis keegi on tule mustaks värvinud ning see ei sobi. Tuleb kas tööle panna punase tooniga, või must suvaline plastik osta, kuna 99a pole nõutud kolmandat pidurdustuld tüübikoodi järgi.
Mis veel? Alates 1998a "teise turu" autodel on nõutav meie kohalik müra mõõtmine jms värk ühesõnaga avaldus, mõõtmine, arvelevõtt selles järjekorras on kokku 400€ riigile ja 500€ mõõtjale ehk kokku 900€
Ühesõnaga 1998+ ei ole tavaline 192€, nagu oleks kuni 1997/12 auto arvelevõtmine.
Ühtlasi on autod nii vanad, et kes teab mis kättesaadavaid juppe vahepeal külge on pandud teise ja kolmanda omaniku jooksul ning üllatusi võib alati tulla ette ja tasub enamvähem üle vaadata mis tuled autol kus küljes on. Tegelikult see tuledeanarhia mulle ka ei meeldi - et iga üks ise vaatab mis tule kuhu ette leiab ja ka näiteks pannakse parempoolse liikluse tulesid autodele müügiks külge vasakpoolse liikluse riikides ilma ütlemata juhtumid, kuid kaasliiklejate õnneks peaks see TÜV ajal välja tulema kord aastas või veits harvem.
Laenasin sõbralt proovinumbreid ja sõitsin ringi mõned tunnid. Esmamulje autost ja M113 225kw mootorist on väga hea - kohene vääne ja jõud. Vaikne ja pehme. Üldsegi mitte kiire auto, kuid siiski õrnalt gaasipedaali puutudes jõuline ega teistele jalgu ei jää. Panin isegi uued rehvid alla, sest mõtlesin et vanad on liiga kulunud, et tõmbab kohe ratta ringi ilma esp'ta, aga ei - tutikatega sama lugu kui kohapeal gaas põhja vajutada - samas väljas on +33'F ainult ehk siis mitte kõige parem temperatuur suverehvi haakuvusele.
Käisin täna ARK'is ära, et vaadata mida üldse nõutakse 1999a USA auto puhul ja mis neile meeldib ja mis ei meeldi. Selgus et esituldega oli kõik korras. Sattusin väga pädeva ja mitte kiusliku angaarimehe otsa. USA xenonid on meil lubatud, sest USA omadel on D2S tähis samuti peal. Kuna tuledepesureid pole tehasest paigaldatud, siis "ei saa nõuda seda, mida tehas pole ette näinud". Elagu vanakooli xenon-autod! Kõrguseregulaator on neil põhja all veermikuga ühendatud läbi aktuaatorite ees ja taga. Siin pilt siis lubatud xenonist, kui keegi peaks tulevikus otsima hakkama:
Ka suunatuled sobisid, sest see kollane kiirgab õigesti ettepoole vms. Ei saanud täpselt aru kuidas ja miks, aga juu siis on nii kuidagi. Veidike kartsin nende suunakate pärast, sest mulle tundusid nad "liiga kollased st usa omad", kuid nad rohkem vaatasid "reflektoreid" ja kuidas näha on tuld, mitte selle tooni.
Tagatuledega sama lugu - kuna kõik toonid olid õige koha peal, eelkõige pildil vasaku tule kõige vasakpoolsem punane ala viiest - sest vahest on mingi helkur tagatiival stange ülemise otsa juures eraldi, ning selline lahendus ei sobi, siis peaks uue tule otsima. Igastahes see tuli sobis:
Kas sain läbi? Ei. Oma hooletus? Pigem ajapuudus. Auto jõudis Eestisse samal päeval kui mul angaari oli aeg pandud. Sõitsin otse treila pealt angaari praktiliselt, olles jõudnud autoga 2h sõita. Olid lollid vead nagu tagurdustuled ei jää põlema, esimesed udukad ei tööta (kõik mis küljes peab töötama).
Ning kolmas pidurituli. Pagassiluugil Mercedes-Benz logo kohal. Alates 2000a on see kohustuslik. Kuid 1999a pole. Minul on ta lihtsalt mustaks värvitud ega ei töötanud. Kuid sellel plastikul on "tulede tähised" peal ikkagist ehk siis keegi on tule mustaks värvinud ning see ei sobi. Tuleb kas tööle panna punase tooniga, või must suvaline plastik osta, kuna 99a pole nõutud kolmandat pidurdustuld tüübikoodi järgi.
Mis veel? Alates 1998a "teise turu" autodel on nõutav meie kohalik müra mõõtmine jms värk ühesõnaga avaldus, mõõtmine, arvelevõtt selles järjekorras on kokku 400€ riigile ja 500€ mõõtjale ehk kokku 900€
Ühesõnaga 1998+ ei ole tavaline 192€, nagu oleks kuni 1997/12 auto arvelevõtmine.
Ühtlasi on autod nii vanad, et kes teab mis kättesaadavaid juppe vahepeal külge on pandud teise ja kolmanda omaniku jooksul ning üllatusi võib alati tulla ette ja tasub enamvähem üle vaadata mis tuled autol kus küljes on. Tegelikult see tuledeanarhia mulle ka ei meeldi - et iga üks ise vaatab mis tule kuhu ette leiab ja ka näiteks pannakse parempoolse liikluse tulesid autodele müügiks külge vasakpoolse liikluse riikides ilma ütlemata juhtumid, kuid kaasliiklejate õnneks peaks see TÜV ajal välja tulema kord aastas või veits harvem.
Laenasin sõbralt proovinumbreid ja sõitsin ringi mõned tunnid. Esmamulje autost ja M113 225kw mootorist on väga hea - kohene vääne ja jõud. Vaikne ja pehme. Üldsegi mitte kiire auto, kuid siiski õrnalt gaasipedaali puutudes jõuline ega teistele jalgu ei jää. Panin isegi uued rehvid alla, sest mõtlesin et vanad on liiga kulunud, et tõmbab kohe ratta ringi ilma esp'ta, aga ei - tutikatega sama lugu kui kohapeal gaas põhja vajutada - samas väljas on +33'F ainult ehk siis mitte kõige parem temperatuur suverehvi haakuvusele.