10-02-2022, 07:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-02-2022, 11:10 PM ja muutjaks oli kaupo51.)
(10-02-2022, 10:31 AM)v6sa Kirjutas:(09-02-2022, 10:23 PM)kaupo51 Kirjutas: ...
Mis juhtub, kui uut autot "testriga ei tutvustata"? Lühidalt öeldes lüheneb aku eluiga selle auto peal.
Kas on teada, mis seda tulemit põhjustab? Kas vahetatud, kuid autole kombekohalest tutvustamata akut laaditakse üle või ei laadita lõpuni täis?
Ma peensusteni ei ole kursis, aga põhimõtteliselt eelmises postituses väikemees seletas asja lahti. Ma olen temaga samal nõul.
Mul on tunne, et mida uuem auto, seda rohkem elektroonika laadimist kontrollib. Ühest küljest on õige, mis sa seda laetud akut ikka enam edasi laed ja kui genekas ei tooda voolu, siis käib ta kergemalt ringi ja mingi 0,1 liitrit säästu jälle olemas nagu naksti. Toon näite. Ma igapäevaselt sõidan üks aasta vana Peugeot 508 sõidukiga. Mul on kasutada vajadusel Boschi akutester BAT 131 ja KTS 560. Ükspäev oktoobri alguses 2021 otsustasin tühikäigul töötaval autol mõõta aku klemmipinget. See oli mingi 12,6. Ehmatasin kohe ära. Olen erinevatel autodel seda mõõtnud ja number hakkab ikka 14 pihta. Siis aga hakkasin igasugu tarbijaid sisse lülitama ja genekas ärkas ellu, laadis ilusti 14,2 V. Panin KTS 560 ka OBD pistikusse ja vaatasin battery managementi. Näitas aku laetuse taset mingi 93% ja laadimist ka üle 14 V. Novembris käisin esinduses hoolduses ja palusin ka neil akut ja genekat igaks juhuks kontrollida. Öeldi, et kõik on ok. Nüüd on talv poole peal ja mingeid probleeme ei ole esinenud, auto käivitub kohe iga ilmaga. Ilmselt ongi auto tark ja kui akut laadida ajutiselt vaja ei ole, siis akut ka ei laeta. Kui sina samal ajal klemmipinget töötaval mootoril mõõdad, siis ehmatad ära. Mis 12, 6 V. Võib olla mõni targem oskab seda juttu kommenteerida.