17-12-2021, 05:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-12-2021, 06:02 PM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Tere,
M117 mootorile, nagu teistelegi bensukatele paigaldati alates 1986 aastast tehase poolt katalüsaatorid (ja lambda andurid). Soovi korral võis selle aga kuni aastani 1989 tellimata jätta, sest mõnelpool ei olnud sobivaid kütuseid saadaval. Välisturgudele (nt endine Nõukogude Liit) tarniti nö erandjuhul autosid siiski katalüsaatorita ka edaspidi, sest neis piirkondades olnuks võimatu arvestada pliivaba kütuse kättesaadavusega.
![[Pilt: 211217_MB_560SE_KatLambda.jpg]](https://www.karlovaauto.ee/Tauno/images/MB560SE_90/211217_MB_560SE_KatLambda.jpg)
Edit: Tõsi, 1-generatsiooni autode kohta täpne info puudub, sest need olid ju tootmises kuni 1985 aastani ja seega täitsa võimalik, et siis katalüsaatorit veel M117 mootorile tehasest tellida ei saanud.
Kui mu 90-te teise poole automüügimälu praegu reede õhtu tõttu väga villast ei viska, siis tollal oli laias laastus lambdaandurite tootjaid maailmas vaid üks ehk Bosch, kelle puhul oli sõltumata margi- ja mudelipõhisest pistikute virvarrist olemas vaid paar erinevat andurit, millel tuli kaeda juhtmete arvu ja värve. Enamvähem nii on see antud tootja anduritega tänaseni.
Ma arvan, et ei valeta kui ütlen, et suurem osa (Tartu) autoremonditöökodaest vahetavad neid andureid sedasi, et ostavad sobiva Boschi asja ja tõstavad pistikud sinna külge, sest originaaljuppe ju ikka siin lõunaosariikides keegi tellima ei hakka.![Big Grin Big Grin](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/biggrin.png)
Seega ma läheks üsna julgelt seda laialt sisse tallatud teed.
Edu!
Sm. Västrik
M117 mootorile, nagu teistelegi bensukatele paigaldati alates 1986 aastast tehase poolt katalüsaatorid (ja lambda andurid). Soovi korral võis selle aga kuni aastani 1989 tellimata jätta, sest mõnelpool ei olnud sobivaid kütuseid saadaval. Välisturgudele (nt endine Nõukogude Liit) tarniti nö erandjuhul autosid siiski katalüsaatorita ka edaspidi, sest neis piirkondades olnuks võimatu arvestada pliivaba kütuse kättesaadavusega.
![[Pilt: 211217_MB_560SE_KatLambda.jpg]](https://www.karlovaauto.ee/Tauno/images/MB560SE_90/211217_MB_560SE_KatLambda.jpg)
Edit: Tõsi, 1-generatsiooni autode kohta täpne info puudub, sest need olid ju tootmises kuni 1985 aastani ja seega täitsa võimalik, et siis katalüsaatorit veel M117 mootorile tehasest tellida ei saanud.
Kui mu 90-te teise poole automüügimälu praegu reede õhtu tõttu väga villast ei viska, siis tollal oli laias laastus lambdaandurite tootjaid maailmas vaid üks ehk Bosch, kelle puhul oli sõltumata margi- ja mudelipõhisest pistikute virvarrist olemas vaid paar erinevat andurit, millel tuli kaeda juhtmete arvu ja värve. Enamvähem nii on see antud tootja anduritega tänaseni.
Ma arvan, et ei valeta kui ütlen, et suurem osa (Tartu) autoremonditöökodaest vahetavad neid andureid sedasi, et ostavad sobiva Boschi asja ja tõstavad pistikud sinna külge, sest originaaljuppe ju ikka siin lõunaosariikides keegi tellima ei hakka.
![Big Grin Big Grin](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/biggrin.png)
Seega ma läheks üsna julgelt seda laialt sisse tallatud teed.
Edu!
Sm. Västrik