29-07-2020, 11:48 PM
(29-07-2020, 11:26 AM)MAV Kirjutas: Tere!Heh elektroonikaala ekspert võiks käivitusabil ja max laadimisvoolul ikka vahet teha. Samuti uuri, mis põhimõttel akuvaba käivitusabi töötab ja miks sinna ei olegi tingimata vaja 55A nimivooluga toidet
Soovitan tungivalt vältida Onroad akulaadijate kasutamist oma autodel.
Seadmete lubatud kasutusvoolud võivad erineda kordades tegelikkusest.
Näiteks 55A laadimisvooluga Onroad akulaadijal oli sees kuni 10A maksimaalse nimivooluga toiteseade.
Kasutasin sellist asja tihti 100-120Ah akude peal, kuni ühel päeval märkasin, et rikutud on lisaks akudele ka autode elektroonika.
Olles ise elektroonikala ekspert, võtsin seadme lahti ja tegin ekspertiisi.
Laadija toiteseade oli 5,5 korda väiksem lubatud maksimaalsest voolust.
Seadmel puudub kaitse vahelduvvoolu edastamise eest auto elektroonikasse.
Puudub vahelduvvoolu silumine.
Puudub liigvoolu automaatne kaitse.
Seadme sisekaabeldus oli tehtud liiga väikse ristlõikega juhtidest, mistõttu need sulasid seadme sees omavahel kokku.
Aga selles suhtes sul on täiesti õigus, et tegemist on totaalse prügiga.
Tegeliku laadimisvoolu kvaliteet on enamikel odavaotsa laadijatel väga kehva. Isegi palljud nn "täisautomaatsed" laadijad, mida lubatakse pikaks ajaks ilma järelvalveta külge jätta on palju akusid manalateele saatnud. Endal on kogemus mitme mootorratta aku tuksi keeramisega, sest need odavad laadijad kipuvad vahelduvat voolu ka läbi lekkima.
Enda puhul võtsin seda kui karistust selle eest, et händimännist laadija ostsin