02-06-2020, 02:06 PM
(02-06-2020, 10:15 AM)Holari Kirjutas: Throttle body on ikka olemas, läbi selle käib kogu mootorisse minev õhk. Sellega reguleeritakse osaliselt mootori võimsust.
...
Ei pea paika. CDI mootoril reguleeritakse mootori võimsust ainult sissepritsitava kütuse hulgaga, nagu kõigil diiselmootoritel. Drosselklappi/gaasiklappi ei tohi segi ajada nüüdisaja mootoritel jääkarude sulamise ja õrnhingede nürinemise aeglustamiseks laiemas pööretevahemikus tõhusat õhusegunemist ja rõhulainete täpsemat juhtimist võimaldavate täiendavate õhukanalite sulgeklappidega. Kui need klapid avatud asendisse fikseerida, kaotame lihtsalt mootori hingamises madalatel pööretel, mis väljendub vibratsioonis ja veidi aeglasemas sisselaskerõhu tõusus. Kusjuures ma ei ole üldse kindel, et konkreetsel autol neid klappe üldse on: kuskiltmaalt saadi aru, et nende toodav kasu ei ole väärt keberniiti.
Päris laialt on levinud valearvamus, et EGR segur on diiselmootori Throttle body, mis on vale. Seal ei ole mingit sisselaskeõhu liikumist mõjutavat klappi, küll siseneb sinna jällegi eelmainit jääkarudele vajalik (ja mootorile hukatuslik) heitgaas mootori osakoormustel.
Mis aga puudutab liblikaid sisselaskes, siis kunagi olid ajad, kus Simmsi vaakumjuhitavat kõrgesurvepumpa tõepoolest juhiti sisselaskevaakumit muutes. Ka Mercedesel on sääraseid mootoreid olnud.
Gaasipedaali asend pole oluline senikaua, kuni anduril on olemas asendid 0 ja MAX - mootori töö käib anduri näidu alusel. Ning kuniks autole saab selgeks teha nii tühikäigu kui põhjagaasi,ei ole füüsilise pedaali asendil muud tähtsust, kui juhi mugavus. Näit peab muutuma sujuvalt ja ei tohi olla sees "tagasihüppeid". sest selel anduri alusel üritab auto aru saada, mida temalt oodatakse...