22-04-2019, 02:59 PM
(20-04-2019, 08:10 AM)janek126 Kirjutas: ...
Pidurikettast tehtud asja puhul v-b tõesti kindlustusele ei meeldi, kuid flantsidega, millel EU sertifikaat peal ja mida saab tellida interneedumist, pole probleeme.
Pidurikettast tehtud asja puhul võid arvestada ka tuntava kW-de kaduga, kuna kaal on ikka korralik...
...
Piduriketta südamik ei kaalu mitte essugi. Täpsemalt 112 g. Kui lahja pool kilo autolt märkimisväärselt kilovatte viib, siis on küll pahasti.
"EU sert" tähendab vaid seda, et keegi ütleb, et "mina tegin ja on head". Kui mingil põhjusel (liigpikad poldid, pingutamata rattad) auto avarii teeb, ei maksa sert mitte midagi. Sest MKM määrus 42 ütleb selgelt:
Kood 509. Velje kinnitus
Nõuded: 1) velje kinnitus peab vastama valmistaja poolt ettenähtule;
2) kergmetallist velje kinnituseks peab kasutama selleks valmistatud polte või
mutreid;
On esinenud juhtumeid, kus kindlustus on altlahkunud ratta tõttu avarii põhjustanud juhile regressi esitanud. Ka Eestis.
Samas tavakasutuses ei paista mõistlik flants kuidagi välja ja kui kasutaja ise ei laterda igal pool ning poldid-mutrid korralikult kinni on, siis pole ju häda. Peaasi, et vähemalt 8 niiti hoidma jääb.