22-10-2018, 11:14 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-11-2018, 11:27 AM ja muutjaks oli kaarel_w201.)
Kutsika-hooaeg hakkab lõppema. Nädalavahetusel tegin ta seest kenasti puhtaks ning koristasin kapotialt ja igalt poolt lehed ning muu jama ära. Kohe kui ilm lubab õues toimetamist, teen ta ka väljast kenasti puhtaks ning panen garaaži kevadet ootama. Esimese kevadise sõidu marsruut on ka juba paigas - keretöödesse. Esimeses järgus saab kogu see õudus põhja alt kokku lapitud. Ideaalis võiks ta ka üle värvida, aga see peab jääma tulevikku ootama.
Ühtlasi sai maha müüdud mind kolm aastat kenasti teeninud igapäevaliikur:
![[Pilt: 67499-gti.JPG]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/67499-gti.JPG)
Sellega seoses tekkis vajadus uue liiklusvahendi järgi - ei hakka uut teemat tegema, aga eile sai sõbralt ligi võetud üks s124:
![[Pilt: 57793-124.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/57793-124.jpg)
Auto sõitis salongist välja 1991. aastal Rootsis, teine omanik oli soomlane, kolmas siis minu sõber ja mina jäin napilt poodiumilt välja neljanda omanikuna. Varustuseks väga hästi säilinud must nahksisu, konditsioneer (ei tööta), püsikiiruse hoidja (ei tööta), istmesoendused, teisaldatav kärukonks, vändaga aknad, elektriline katuseluuk, elektriline kõrvalistujapoolne peegel. Kapotiall kaheliitrine 87kw bensiinimootor ja käike vahetab auto ise.
Hea: Sõber hakkas autot enda jaoks taastama ning aasta jooksul sõita suurt ei jõudnudki - kõigile kuluosadele tiir peale tehtud, veermik korras, pidurid üle käidud, mootori ülemise otsa remont tehtud, kütusesüsteem välja vahetatud, süütesüsteem samuti ning väljalase korrastatud. Plussiks ka see, et põhja alt on auto väga ilus. LS 327k, auto liikunud tuttavaid inimesi pidi, siis pole mul selles põhjust kahelda.
Et endal oleks kuskilt vaadata, siis diffri- ja käigukastiõli ning küünlad vahetatud 325k pealt, mootoriõli ja õhufilter vahetatud 100 km tagasi.
Halb: Hetkel ei tööta 1)konditsioneer; 2)püsikas; 3)samuti on mingi jama keskluku vaakumiga - võtmest teeb lahti juhiukse ja mõnikord ka kundeukse, tagumisi uksi ja pakiruumiluuki avab siis kui autol on mõnda aega mootor töötanud; 4) tagumiste nivooamortide hüdraulika pump töötab, aga lekib; 5) paaki ei tohi liiga tühjaks sõita, kuna alumisest poolest ei saa auto kütust kätte; 6) ning neljast kõlarist töötab ainult üks.
Ja noh, kedagi ilmselt ei üllata, et auto vajab ülevärvi. Esitiivad pehmed, tagumised tiivaääred roostesed, juhiuks, kundeuks ja ilmselt pakiruumiluuk oleks mõistlik välja vahetada. Aga ma pole muidugi ekspert - ehk mõne neist detailidest annab ka päästa.
Kuivõrd tehnika toimib kenasti, sõita on mõnus ja ma olen alati s124 endale tahtnud, siis ei jäänudki muud üle kui kaupa teha.
Uksed ja kõlarid püüan korda saada, kõik ülejäänu vaatan jooksvalt. Kui peaksin ta endale jätma, siis tuleks muidugi kõik eelpoolkirjeldatud murekohad üle käia, aga võimalik, et püüan talle kevadel uue omaniku leida, et saaks pisut intensiivsemalt kutsika kallal edasi toimetada.
Ühtlasi sai maha müüdud mind kolm aastat kenasti teeninud igapäevaliikur:
Sellega seoses tekkis vajadus uue liiklusvahendi järgi - ei hakka uut teemat tegema, aga eile sai sõbralt ligi võetud üks s124:
![[Pilt: 57793-124.jpg]](http://pildipark.clubmb.ee/pilt/57793-124.jpg)
Auto sõitis salongist välja 1991. aastal Rootsis, teine omanik oli soomlane, kolmas siis minu sõber ja mina jäin napilt poodiumilt välja neljanda omanikuna. Varustuseks väga hästi säilinud must nahksisu, konditsioneer (ei tööta), püsikiiruse hoidja (ei tööta), istmesoendused, teisaldatav kärukonks, vändaga aknad, elektriline katuseluuk, elektriline kõrvalistujapoolne peegel. Kapotiall kaheliitrine 87kw bensiinimootor ja käike vahetab auto ise.
Hea: Sõber hakkas autot enda jaoks taastama ning aasta jooksul sõita suurt ei jõudnudki - kõigile kuluosadele tiir peale tehtud, veermik korras, pidurid üle käidud, mootori ülemise otsa remont tehtud, kütusesüsteem välja vahetatud, süütesüsteem samuti ning väljalase korrastatud. Plussiks ka see, et põhja alt on auto väga ilus. LS 327k, auto liikunud tuttavaid inimesi pidi, siis pole mul selles põhjust kahelda.
Et endal oleks kuskilt vaadata, siis diffri- ja käigukastiõli ning küünlad vahetatud 325k pealt, mootoriõli ja õhufilter vahetatud 100 km tagasi.
Halb: Hetkel ei tööta 1)konditsioneer; 2)püsikas; 3)samuti on mingi jama keskluku vaakumiga - võtmest teeb lahti juhiukse ja mõnikord ka kundeukse, tagumisi uksi ja pakiruumiluuki avab siis kui autol on mõnda aega mootor töötanud; 4) tagumiste nivooamortide hüdraulika pump töötab, aga lekib; 5) paaki ei tohi liiga tühjaks sõita, kuna alumisest poolest ei saa auto kütust kätte; 6) ning neljast kõlarist töötab ainult üks.
Ja noh, kedagi ilmselt ei üllata, et auto vajab ülevärvi. Esitiivad pehmed, tagumised tiivaääred roostesed, juhiuks, kundeuks ja ilmselt pakiruumiluuk oleks mõistlik välja vahetada. Aga ma pole muidugi ekspert - ehk mõne neist detailidest annab ka päästa.
Kuivõrd tehnika toimib kenasti, sõita on mõnus ja ma olen alati s124 endale tahtnud, siis ei jäänudki muud üle kui kaupa teha.
Uksed ja kõlarid püüan korda saada, kõik ülejäänu vaatan jooksvalt. Kui peaksin ta endale jätma, siis tuleks muidugi kõik eelpoolkirjeldatud murekohad üle käia, aga võimalik, et püüan talle kevadel uue omaniku leida, et saaks pisut intensiivsemalt kutsika kallal edasi toimetada.