12-10-2018, 09:48 PM
Vastus küsimusele sõltub ju sellest, mis on korda tegemise eesmärk.
Tahad sa endale metsa ja-või jahi autot? Liikurit millega kannatab endal niisama ka tänaval liigelda? Klassikut, mida hoida või halbade asjaolude kokkulangemisel ka müüa? Eneseteostus projekti, millesse vaba aega ja raha panna? Wheeler-dealer äri teha?
Ka korda tegemine on väga subjektiivne mõiste: ühele piisab kui kolmeks aastaks viie meetri pealt ’normaalne’ paistab ja liigub; teine ootab kõikides sõlmedes ja detailides uue-lähedast konditsiooni.
Paistab, et tegu on endise BGS ehk Saksa piirivalve masinaga, ka esitiiva nurgast paistab roheline. Piltidelt täis kompleksust ei näe, nagu taga salong ja mootorituum aga mis paistab on enamus juppe küljes. Aga see kere võib olla palju tööd, keegi on sellega juba korra midagi teinud: värvitud, lisaks näiteks uste alune liist on W463 oma. Oluline ka mis seisukorras on alusvanker ja kuidas hooldatud. Number on küll Kanaari Saared, seal on vist kuiv kliima aga meri ümberringi soolane?
Korraliku G (kehtib ka muudele autodele) tegemiseks tasub võtta võimalikult komplektne ja võimalikult vähe roostetanud ja mädanenud toorik. Siis säilib veel mingisugune illusioon mõttekusest. Ja väärtust hoiavad ja koguvad ikkagi originaalsed ja originaalkorda tehtud masinad mitte mingid hiina AMG iluvõred ja Brabus tooli-rooli koopiad või Ziguli tagatuled.
Peale komplektsust on plekitööd kõige mahukam ja kallim protsess. Kui keegi pakub seda teenusena EL-is, siis ütleks, et selle 2500-3500€ eest on midagi puudu või töö kiire ja kosmeetiline. Asenduseks tasub võta ainult MB plekid, olenevalt mis värvi alt välja tuleb võib see kulu juba suurem olla kui tehtud pakkumine.
Häda nende üle 30 aastat vanade masinatega on, et mitte ainult plekk on roostes vaid sellisel juhul kõik, mis lahti võtad laguneb ja muud asendust kui MB ei ole. Teatud asju, nagu salongi detaile, ei saa ammu ka enam sealt. Näiteks need kummist välimised külje liistud või esitulede ümbrised, neil on teras tugevdus sees ja läbi ussitanult on need prügi ja mitusada eurot lisakulu. Plast detailid nagu tulede klaasid on tihti mõrades ja haprad. Uste hinged võvad olla kulunud ja vajunud, 1979 aasta masinal on need toredalt uste külge kinni keevitatud. Ka see tagumine luuk istub kuidagi viltu, ilmselt hinged läbi või kere poolsed kinnitused mädad, kui keegi ongi sinna pannud uue tihendi, siis selline luuk rikkus selle kiiresti.
Küll isiklik arvamus aga välist ilu ei ole mõtet teha tehnikat üle käimata. Kui ei ole usaldusväärset hooldusajalugu ja avanev pilt seda ei kinnita, siis kõik ratta laagrid, silla puksid, piduri torud ja voolikud, amortisaatorid, vahekasti puksid, kütuse torud jne. Kui keegi on vahepeal tugevalt hooldusega üle lasknud, võib näiteks lõtkuga rummude taastamine jälle eelarvet suurendada. 1979 aasta masinal on tagumise silla laagrid pressvõruga mida enam ei saa – hea treial võib teha, ametlik protseduur näeb kogu poolasside välja vahetust. Minu kogemus on, et lühikese G aluvankri täielik üle käimine ilma mootori, käigukasti, kardaanide, vedrude, amortisaatorite ning diferentsiaali ja vahekasti laagrite vahetamiseta on umbes 8K € juppe…
Kui keegi pole midagi aretanud on sellel vähemalt hea mootor ja käigukast, et hoida masin originaalne. Kõik BGS autod tulid M110 115KW bensiinimootoriga, tänapäeva mõistes mitte kõige ökonoomsem aga vähemalt ei ole tattaeglane. Malmkorpusega käigukast on küll ainult neljane aga hullemal juhul on täiesti taastatav (erinevalt Getragidest).
Jällegi isiklik vaatlus ja järeldus aga taastada tasub ainult väga haruldasi ning kalleid masinaid ja siis omades töökoda, kus on optimeeritud workflow juba paigas ehk ei tehta neid asju esimest korda. Ehitada tasub ainult täis cutomeid, ekspeditsiooni masinaid või puhtaid võistlusspordi autosid, mida polegi võimlik kuskil mujalt osta ja jällegi mitte ühekordse tööna. Kõik muu on ikkagi enese meelelahutuseks või meeleparanduseks.
Selline väga heas korras, originaalne ja komplektne masin võiks hetkel Euroopas minna 25-30K. Tõesti piltidelt detailide seisukorda ei näe aga ikkagi pakun, et kui kellelegi tuleb töötunnid kinni maksta, siis selle toorikuga välja ei vea.
Aga sellise perfektselt korda tegemise raske ja natuke negatiivse jutu vastukaaluks ütlen, et G on ikkagi robustne traktor: vaata üle määrdevedelikud, pidurid, esimesed rattalaagrid ja võib-olla amortisaatorid ning sõit kestab veel pikk maa edasi hetkest, kus uksed küljest kukkusid või jalg läbi põranda läks. G olemuse juures on pleki rooste ja puuduvad detailid ikkagi kosmeetiline probleem.
Siin on ühe BGS G teema: My BGSG project
Läbi aegade on (uute) G klassi review’d võetud kokku, et on väga vähe ratsionaalseid põhjusi selline auto sellise raha eest osta aga neile, kellele see masin lihtsalt meeldib ja võimalust on, teevad seda. Ilmselt kehtib ka taastamise kohta.
Tahad sa endale metsa ja-või jahi autot? Liikurit millega kannatab endal niisama ka tänaval liigelda? Klassikut, mida hoida või halbade asjaolude kokkulangemisel ka müüa? Eneseteostus projekti, millesse vaba aega ja raha panna? Wheeler-dealer äri teha?
Ka korda tegemine on väga subjektiivne mõiste: ühele piisab kui kolmeks aastaks viie meetri pealt ’normaalne’ paistab ja liigub; teine ootab kõikides sõlmedes ja detailides uue-lähedast konditsiooni.
Paistab, et tegu on endise BGS ehk Saksa piirivalve masinaga, ka esitiiva nurgast paistab roheline. Piltidelt täis kompleksust ei näe, nagu taga salong ja mootorituum aga mis paistab on enamus juppe küljes. Aga see kere võib olla palju tööd, keegi on sellega juba korra midagi teinud: värvitud, lisaks näiteks uste alune liist on W463 oma. Oluline ka mis seisukorras on alusvanker ja kuidas hooldatud. Number on küll Kanaari Saared, seal on vist kuiv kliima aga meri ümberringi soolane?
Korraliku G (kehtib ka muudele autodele) tegemiseks tasub võtta võimalikult komplektne ja võimalikult vähe roostetanud ja mädanenud toorik. Siis säilib veel mingisugune illusioon mõttekusest. Ja väärtust hoiavad ja koguvad ikkagi originaalsed ja originaalkorda tehtud masinad mitte mingid hiina AMG iluvõred ja Brabus tooli-rooli koopiad või Ziguli tagatuled.
Peale komplektsust on plekitööd kõige mahukam ja kallim protsess. Kui keegi pakub seda teenusena EL-is, siis ütleks, et selle 2500-3500€ eest on midagi puudu või töö kiire ja kosmeetiline. Asenduseks tasub võta ainult MB plekid, olenevalt mis värvi alt välja tuleb võib see kulu juba suurem olla kui tehtud pakkumine.
Häda nende üle 30 aastat vanade masinatega on, et mitte ainult plekk on roostes vaid sellisel juhul kõik, mis lahti võtad laguneb ja muud asendust kui MB ei ole. Teatud asju, nagu salongi detaile, ei saa ammu ka enam sealt. Näiteks need kummist välimised külje liistud või esitulede ümbrised, neil on teras tugevdus sees ja läbi ussitanult on need prügi ja mitusada eurot lisakulu. Plast detailid nagu tulede klaasid on tihti mõrades ja haprad. Uste hinged võvad olla kulunud ja vajunud, 1979 aasta masinal on need toredalt uste külge kinni keevitatud. Ka see tagumine luuk istub kuidagi viltu, ilmselt hinged läbi või kere poolsed kinnitused mädad, kui keegi ongi sinna pannud uue tihendi, siis selline luuk rikkus selle kiiresti.
Küll isiklik arvamus aga välist ilu ei ole mõtet teha tehnikat üle käimata. Kui ei ole usaldusväärset hooldusajalugu ja avanev pilt seda ei kinnita, siis kõik ratta laagrid, silla puksid, piduri torud ja voolikud, amortisaatorid, vahekasti puksid, kütuse torud jne. Kui keegi on vahepeal tugevalt hooldusega üle lasknud, võib näiteks lõtkuga rummude taastamine jälle eelarvet suurendada. 1979 aasta masinal on tagumise silla laagrid pressvõruga mida enam ei saa – hea treial võib teha, ametlik protseduur näeb kogu poolasside välja vahetust. Minu kogemus on, et lühikese G aluvankri täielik üle käimine ilma mootori, käigukasti, kardaanide, vedrude, amortisaatorite ning diferentsiaali ja vahekasti laagrite vahetamiseta on umbes 8K € juppe…
Kui keegi pole midagi aretanud on sellel vähemalt hea mootor ja käigukast, et hoida masin originaalne. Kõik BGS autod tulid M110 115KW bensiinimootoriga, tänapäeva mõistes mitte kõige ökonoomsem aga vähemalt ei ole tattaeglane. Malmkorpusega käigukast on küll ainult neljane aga hullemal juhul on täiesti taastatav (erinevalt Getragidest).
Jällegi isiklik vaatlus ja järeldus aga taastada tasub ainult väga haruldasi ning kalleid masinaid ja siis omades töökoda, kus on optimeeritud workflow juba paigas ehk ei tehta neid asju esimest korda. Ehitada tasub ainult täis cutomeid, ekspeditsiooni masinaid või puhtaid võistlusspordi autosid, mida polegi võimlik kuskil mujalt osta ja jällegi mitte ühekordse tööna. Kõik muu on ikkagi enese meelelahutuseks või meeleparanduseks.
Selline väga heas korras, originaalne ja komplektne masin võiks hetkel Euroopas minna 25-30K. Tõesti piltidelt detailide seisukorda ei näe aga ikkagi pakun, et kui kellelegi tuleb töötunnid kinni maksta, siis selle toorikuga välja ei vea.
Aga sellise perfektselt korda tegemise raske ja natuke negatiivse jutu vastukaaluks ütlen, et G on ikkagi robustne traktor: vaata üle määrdevedelikud, pidurid, esimesed rattalaagrid ja võib-olla amortisaatorid ning sõit kestab veel pikk maa edasi hetkest, kus uksed küljest kukkusid või jalg läbi põranda läks. G olemuse juures on pleki rooste ja puuduvad detailid ikkagi kosmeetiline probleem.
Siin on ühe BGS G teema: My BGSG project
Läbi aegade on (uute) G klassi review’d võetud kokku, et on väga vähe ratsionaalseid põhjusi selline auto sellise raha eest osta aga neile, kellele see masin lihtsalt meeldib ja võimalust on, teevad seda. Ilmselt kehtib ka taastamise kohta.