30-03-2007, 09:21 PM
Rolz Kirjutas:See on täielik lollus panna autole, millele on tehase poolt ette nähtud poolsünt, täissünt õli. Täissünt on tunduvalt "vedelam" ja see ei täida hüdrotõukureid nii tihkelt kui "paksem" poolsünt õli. Ja see on ka normaalne, et täissündi puhul hakkaad lekked tekkima, kuna tihendid ei ole arvestatud "vedelamat" õli kinni pidama....
Jälgige, mida tehas ette näeb...
See sama teooria, nagu need krdi 4 elektroodiga küünlad...
Kus otsast see täissünt siis niiväga vedelam on? Autoomanikele kõige tuttavam SAE standard jagab õlid 11 viskoossusklassi - 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W (talveõlid) ja 20, 30, 40, 50, 60 (suveõlid). Aastaringsetel õlidel kasutatakse kaksistähistust. Kuna õlid - Sünteetiline õli 5W-40, poolsünteetiline 10W-40 ja mineraal 15W-40 peavad töötemperatuuril vastama SAE40 viskoossusklassile. Siis viskoossuse erinevus on ainult madalatel temperatuuridel. Mootoriõli koosneb baasõlist ja selle omadusi parandavatest manustest. Reeglina on mootoriõli koostis järgmine: baasõli 77%, viskoossusindeksi parendajad 11%, dispersandid 5%, detergendid 3%, kulumise vähendajad 1% ja muud manused 3%. Baasõli on päritolult kas mineraalõli ehk naftaõli, sünteetiline ehk tehisõliõli või poolsünteetiline õli. Sünteetilised õlid tavaliselt on paremate pesemisomadustega ja pikalt mineraalõliga sõitnud mootoris võib sünteetiline õli sinna tekkinud ladestised lahti pesta ja see siis omakorda miskid peened kanalid ummistada.