25-01-2018, 10:46 AM
Minu kummardus pikivahe olulisuse mainimise eest.
Olin eile täpselt samal ajal liikvel ja ilmselt üks esimesi, kes Ardus ümbersõidule suunati. Igatahes korraldav politseinik alles ajas kufti selga.
See, mis toimus kolonnides, on ajuvaba - sõidetakse lumepilves ilma igasuguse nähtavuseta. Samas tee oli nii libe, et 1,4 mootoriga Peugeot 5008 korralike naastrehvidega peksis pidevalt püsikiirusehoidjat välja, kuna küll kaapsas vedav ratas jääl ringi ja küll lükkas tuuleiil pära kõrvale. Ei olnud lihtsad olud, ei olnud.
Ning seda arusaamatum on bussiga juhtunu - see ülijuht pidi seisvale sõidukile sisse sõitma, siin ei olnud küsimus liigväikesest pikivahest tingitud kerge müksuga. Aga oli, kuidas oli, ta on maksunud oma ülbuse ja rumaluse eest kõrgeimat hinda. Loodame, et mugavusest või ignorantsusest turvavöötamata reisijad siiski paranevad.
Prantslaste rumalat enesetapukatset ma rohkem ei kommenteeri, kui sealse raadio kunagise hoiatusega ühe äkilise lumesaju ajal:" Ärge üritage püsida ESTnumbreid kandvate autode sabas - nad on sellise libedaga harjunud. Erinevalt meist!" Ehk kui oskusi ei ole, siis ei tasu lennata.
Täiesti masendav on aga teeviletsuste kokkuhoid eilsel päeval. Saabuv tuisk oli ette teada vähemalt 24 tundi. Tuisu algus Olustveres oli täpselt lubatud ajal - kümnest. Alustasin sõitu Olustverest Tallinna suunas kell 11.45. Ja ma ei kohanud ühtegi sahka, ei märganud mitte mingit märki sahkamisest ega kloriidide puistamisest. Ehk mindi ühel Eesti peatrassil teadlikult välja kokkuhoiule põhimõttel:"ehk ei juhtu midagi...". No juhtus. See on nüüd koht, kus mina ka hakkan kellegi pead nõudma. Üks asi on säästa lükkamiselt ja soolamiselt olukorras, kus ööpäeva temperatuur on alla -10 kraadi ja langeb mõni helves, teine eilsetes tingimustes, kus Tallinn-Tartu trassil oli paiguti 10+ cm lund sõidujälgede vahel ja on ette näha temepratuuri tõusu null kraadini.
Jah, juhil on kohustus kohandada sõidukiirus oludele vastavaks ja iga auto ette ei saa panna sahkajat, aga kui 2 tundi peale tuisu ennustatud algust ei ole mitte mingit märki hooldetegevusest riigi ühel põhimaanteel, siis on asjad halvasti ja keegi tuleb selle eest vastutama panna. Et järgmisel korral oleks sahkajaid ja nende töö tulemust näha.
Ma ei tea, millal hakati hooldama Tallinn-Pärnut, aga õhtul enne viit koju kulgedes olid sahajäljed kaunikesti värsked ja sool ei olnud mitte igal pool mõjuma jõudnud hakata. Ehk ka seal oli lastud tee kenasti jäärööpasse sõita, et hilinenult asuda ennastsalgavasse võitlusesse ootamatult saabunud libedusega.
Olin eile täpselt samal ajal liikvel ja ilmselt üks esimesi, kes Ardus ümbersõidule suunati. Igatahes korraldav politseinik alles ajas kufti selga.
See, mis toimus kolonnides, on ajuvaba - sõidetakse lumepilves ilma igasuguse nähtavuseta. Samas tee oli nii libe, et 1,4 mootoriga Peugeot 5008 korralike naastrehvidega peksis pidevalt püsikiirusehoidjat välja, kuna küll kaapsas vedav ratas jääl ringi ja küll lükkas tuuleiil pära kõrvale. Ei olnud lihtsad olud, ei olnud.
Ning seda arusaamatum on bussiga juhtunu - see ülijuht pidi seisvale sõidukile sisse sõitma, siin ei olnud küsimus liigväikesest pikivahest tingitud kerge müksuga. Aga oli, kuidas oli, ta on maksunud oma ülbuse ja rumaluse eest kõrgeimat hinda. Loodame, et mugavusest või ignorantsusest turvavöötamata reisijad siiski paranevad.
Prantslaste rumalat enesetapukatset ma rohkem ei kommenteeri, kui sealse raadio kunagise hoiatusega ühe äkilise lumesaju ajal:" Ärge üritage püsida ESTnumbreid kandvate autode sabas - nad on sellise libedaga harjunud. Erinevalt meist!" Ehk kui oskusi ei ole, siis ei tasu lennata.
Täiesti masendav on aga teeviletsuste kokkuhoid eilsel päeval. Saabuv tuisk oli ette teada vähemalt 24 tundi. Tuisu algus Olustveres oli täpselt lubatud ajal - kümnest. Alustasin sõitu Olustverest Tallinna suunas kell 11.45. Ja ma ei kohanud ühtegi sahka, ei märganud mitte mingit märki sahkamisest ega kloriidide puistamisest. Ehk mindi ühel Eesti peatrassil teadlikult välja kokkuhoiule põhimõttel:"ehk ei juhtu midagi...". No juhtus. See on nüüd koht, kus mina ka hakkan kellegi pead nõudma. Üks asi on säästa lükkamiselt ja soolamiselt olukorras, kus ööpäeva temperatuur on alla -10 kraadi ja langeb mõni helves, teine eilsetes tingimustes, kus Tallinn-Tartu trassil oli paiguti 10+ cm lund sõidujälgede vahel ja on ette näha temepratuuri tõusu null kraadini.
Jah, juhil on kohustus kohandada sõidukiirus oludele vastavaks ja iga auto ette ei saa panna sahkajat, aga kui 2 tundi peale tuisu ennustatud algust ei ole mitte mingit märki hooldetegevusest riigi ühel põhimaanteel, siis on asjad halvasti ja keegi tuleb selle eest vastutama panna. Et järgmisel korral oleks sahkajaid ja nende töö tulemust näha.
Ma ei tea, millal hakati hooldama Tallinn-Pärnut, aga õhtul enne viit koju kulgedes olid sahajäljed kaunikesti värsked ja sool ei olnud mitte igal pool mõjuma jõudnud hakata. Ehk ka seal oli lastud tee kenasti jäärööpasse sõita, et hilinenult asuda ennastsalgavasse võitlusesse ootamatult saabunud libedusega.