08-11-2017, 11:44 PM
(08-11-2017, 11:14 PM)väikemees Kirjutas: .......-Vigala kandis nägin ühte üherattalist liikumas. Huvitav hobi. Hinnad küll veidi kõrged, lihtsalt ajaviiteks kasutamiseks.Ju Sa mind nägid
Hind on suhteline. Vahel harva ajaviiteks sõita on kallis. Samas näiteks kui KS16S on Hiinast alla 1000 euro ja üks poolakas ajab sellega tööasju ca 1000 km kuus, siis tasuvusaeg on üsna lühike (eeldusel, et ratas kestab). Linnas asendab edukalt ühistransporti. Ka maal ca 10 km sõiduks kulub isegi vähem aega, kui läheks ühistranspordiga (5 min jalutada, 5 min bussi oodata, 15 min sõita ja siis jälle 5 min jalutada), rattaga tuleb rahulikult sõites sama aeg või vähem.
Mitsubishi elektriautod (mida sotsiaaltöötajad kasutavad) on hoopis kulukamad. Letihind oli vist 29000 eurot. Tänaseks üks masin sõitnud meil 5 aastaga ca 50000 km, akud ilmutavad vaikselt väsimise märke. Talvel on tuba pidevalt külm või läbisõit olematu. Hooldusele, rehvidele, kindlustusele ja kiirlaadimisele on ka raha kulunud ja mitte vähe. Kui tuleks ise täishinna eest osta, siis eales ei ostaks. Samas kui keegi ei testi, siis midagi paremaks ka ei muutu.
Üherattalise põhiline miinus on see, et kui näiteks elektritõukerattal on rike, veered seisma jäämiseni, kui üherattalisel vool ootamatult kaob, on vigastuse risk suur. Ps üks hiinlane on Inmotioni L6 tõukekaga tänaseks ligi 39000 km sõitnud, täis ulme. Äpis on mitukümmend sõitjat, kes üherattalistel läbinud 5000-10000 km.