04-10-2017, 09:35 PM
Et kõik ausalt ära rääkida, sai lugu alguse sellest, et uurisin parjasti kokkupandavaid elektrirattaid, mida oleks mugav autos endaga kaasa võtta, kui leidsin video eestlaste välja mõeldud Stigo http://stigobike.com/ kohta. Kuigi tegemist on ligi paar tuhat eurot maksva riistapuuga, pole stabiilsus siiski minu arvates tippklassist. See ratas on väga hästi läbi mõeldud, aga siiski ei tekitanud suurt vaimustust. Üks testijatest oli juhuslikult aga Glen Pilvre, kes oli saabunud testimisele oma üherattalise elektrisõidukiga ...
Netist edasi uurides leidsin, et üherattalised teevad kohati ka tavajalgratastele nii kiiruse kui läbitavuse kui ka ligipääsu osas silmad ette ja huvi üha kasvas ... Leidisin, et sel alal tegutseb ka täiesti hulle tegelasi (loomulikult põhjanaabrite hulgas). https://www.youtube.com/watch?v=c-CplR8G...ture=share
Ja mis peamine, selline sõiduk auto pagasiruumis ei võta pea üldse ruumi. 124-l mahub neid rattakoobaste juurde lausa mõlemale poole üks. Sõidad autoga näiteks linna või pargi äärde või ... ja sõit hoopis eksootilisema liiklusvahendiga saab alata (võiks ju ka kodust alustada, aga sirget teed mööda on igav). Ummikud võid unustada Liikumiskiirus on parem kui ühistranspordil. Liiklusseaduse järgi pole tegemist täna aga üldse sõidukiga, vaid jalakäija abivahendiga (nagu näiteks rulluisud), st kehtivad jalakäijate reeglid ja teoorias võiks sellega isegi baarist koju sõita
Järgmiseks hankisin endale harjutamiseks Ühe lihtsa, aga äärmiselt hea ja töökindla sõiduki. https://www.wheelgo.com/product/ips132-white/ Kuigi odavamad üksrattad maksvad 200-300 euri, siis ma absoluutselt ei soovita midagi taolist hankida, sest nendega sõitmine pole mingi rõõm. Enne sõidu selgeks saamist võib olla sellest odavast asjast ammu kopp ees.
Jasonilt saabus ca 600 euro eest IPS 132 Londonist alla nädalaga ja harjutamine võis alata ... mis lõppes ka ühe (ootamatu) tugevama maandumisega asfaldil, mille järel hankisin ka rulluisutajate kaitsevarustuse Mõne nädalaga õnnestus sõita juba igal pool, nii on-road kui ka off-road. Jala enam eriti ei viitsinud kuskil käia. Läbisõit minu 90 kg juures on sel rattal ca 20 km ühe laadimisega. On teada, et näiteks üks minu raskune mees sõitis sellega Inglismaal läbi ca 6000 km, vahetades selle aja jooksul vaid rehvi. Kuna IPS-i maksimumkiirus on aga "vaid" ca 17-18 km/h, siis võite isegi arvata, et süües kasvas isu
Uurides turgu, siis nagu rahvatarkuski ütleb, on õige sõiduk siiski ainult V8 ja V8 peale umbes 1-kuulist ootamist ka täna mulle postimehe poolt saabus. See on tõeline kaunitar, minu maitse järgi ilusaim, mida täna üldse toodetakse. Kõik kellad-viled on küljes ja sõiduomadused on igati muljet avaldavad. Maksimumkiirus on 30 km/h ja läbisõit ühe laadimisega juba üle 40 km normaaltingimustes. Nagu järgmisest reklaamvideost näha, on Mercedes igati sobilik sõiduk ka V8 kaasa võtmiseks, nii et kaks kallimat korraga kaasas https://www.youtube.com/watch?v=SJpQA2I8P-g
Ps on olemas ka veel (palju) kiiremaid sõidukeid ja ootan postist isegi veel ühte sportversiooni. Samas on kindel see, et 40km/h+ kiirustel on sõit krossikiivri ja tsiklimehe kaitsevarustuseta enesetapukatse.