22-03-2007, 01:51 AM
marek Kirjutas:jansa Kirjutas:Mulle tundub, et mitte kõige tähtsusetum kõrvalosa ses kurbloos on ka miinus kümne juures tänavaid lainetama paneval keemial. Sool, või kuidas teda hellitavalt nimetati.täpselt, keemia sulatab bituumeni üles, rattad(eriti talvekad) mätsivad ja tassivad laiali. aga muidugi, naelad on süüdi(keelame ära), söövad asfalti....
Vast see sool ise ei puregi asfalti, aga tema tekitatud vesi ei püsi ju taltsalt teepinnal, vaid otsib teed sügavamale. Ja siis tekib see külmumise-sulamise efekt, kivid lahku-kivid kokku, sideaine pudeneb autorataste toimel vahelt.
p.s. mul karterikaitse 'töötab' ka Tallinnas mõnes kohas, kuigi seda paigaldades mõtlesin rohkem külateedele
oikrt, ma tõesti ei taha teada kui meie kliimas naelad ära keelatakse...mõnes mõttes õige ka, siis ei pea pensionit tõstma, sest nendel pole piisavalt hea reaktsioon ja saavad otsa. hea võimalus ju rahvaarv kontrolliall hoida ja iive positiivne. :demond:
huvitav miks nad sellele ei mõtle, et kuidas SOOMES teed kestavad ja meil ei kesta, ometigi sõidavad naeltega.
aga no see ohkimine ei aita, vähematl viimased 5a pole mitte midagi muutunud, kui, siis aint hullemaks.
edit:
veel keemiast rääkides, täna kulus mul pea-aegu terve päev ja 2L spets vahendit, et saada auto ENAM-VÄHEM bituumenist puhtaks. jälgisin ka kuidas olid täpid liikunud, täpselt sama moodi nagu vesi koopast väljub, seega olen enam kui kindel, et see "asi" mida kasutatakse libeduse tõrjeks on kõiges süüdi.
Kuram, ma ostsin liitri ja väheks jäi seda vahendit! Tasub vältida Tartu maantee tõusu jm sarnaseid, kus seda "asja, mida kasutatakse libeda tõrjeks" kõige rohkem maha kallatakse. Kohutav.
perpetum mobile