(20-02-2017, 07:50 PM)Henry Kirjutas: Näed siin üks 235€
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Turbo-D...2031082730
no ok, may not ship to estonia, sellega tuleb siis pusimist.
See on alghind. Oksjon. Hetkel null pakkumist.
Kuna endal üks selline malmpada, siis on selle hingeelu ja varuosa turg on tahes tahtmatult selgeks saanud.
Pole siin Eestis ega ka Euroopas selliseid turbomootorid midagi jalaga segada.
ARKi andmeid (KW, töömaht, aasta) vaadates kvalifitseerub eelmise aasta sügise seisuga 7-12 masinat. Osad on ilmselt Rootsi turboga (STT) upgreiditud ja võimalik, et lisaks on mõni ka mitte MB masina peal.
Siitmaalt sellele spetsiifilisi varuosasid leida on kui sügaval metsas karjumine. Ju neil oligi peamine turg Ameerika, sealt olen minagi uue kõrgsurvepumba jms saanud. Aga terve mootor enam DHL-pakiga ei tule. Saksa ebays on masinalt maha tõstetud turbomootorid umbes 1500-3000 EUR, Ameerikas 600-2000 USD ning rebuild märkusega pea 5000 USD.
Kindlasti pole ebay kõige soodsam koht kust mootorit või selle varuosasid osta, samas informatsioon on üles leitav ning toote kirjeldus ja pildid täpsed. Siinmaal mõned varuosamüüjad ja romulad ei saa automargilegi pihta.
Täiesti teine teema on, kas sellise, ütleme muuseumi eksponaadi eelikuga, on mõtet jännata. Ilmselt seni kuni töötab ja tihe – aga kolvigruppi vahetamise asemel võib juba mõnelt 130KW punnsilmalt mootori välja rebida.
Keda huvitab, võib lugeda tehnilist artiklit selle mootori arendamise kohta: SAE OM617.95X Development
40 aastat tagasi oli see tehnoloogia tipp: ikkagi esimene turbodiisel mootor sõiduautol. Aga siiani hinnatakse selle võimsust ja töökindlust.
Aga küsin ka. Kas peal on Garretti või KKK turbo?
Loodan, et mootor leiab tervena hea omaniku aga kui mingil põhjusel läheb jupitamiseks, oleks KKK turbost huvitatud, täpsemalt heas korras turbiinist.