09-01-2017, 01:53 AM
Mina sõitsin terve eelmise aasta romuringide hooaja läbi, kokku 5 võistlust. Edukaimaks masinaks osutus w202, 126 mõte pole üldse mitte paha, vali kindlasti manuaal! Automaat läheb kuumaks, siduripakid sulavad kinni ja sada muud häda. Manuaal kestab! Ja ka sõidumõnu poolest parem.
Alustuseks tee endale selgeks mis vahe on romurallil ja romuringil. Üks on tuim platsil tampimine, kus võidab viimasena liikuv masin. Teine on ringraja moodi natuke, kus võidab rohkem ringe läbinu, seejuures on täiskontakt lubatud, kiirused suuremad, huvitavamad olukorrad ja ka katused, mida romuralli ei paku.
126 kerega julgeks mina kinnisilmi tulle minna, kui sillakinnitused veel küljes püsivad. Suur ja tugev ei pruugi alati edu tagada, loeb veel tuhat muud asja.
Ma olen kaks aastat selle teemaga aktiivselt tegelenud ja ennast harinud. Minu järeldus on selline, et sõit ja tulemus koosneb 25% sõitja sõiduoskused ja strateegija 25% auto valik ja selle ettevalmistus 25% pädev ja asjalik ettevalmistatud boxitiim ja viimased 25% on puhas õnn ja juhus.
200-500€ sul kindlasti ei kulu, eriti kuna sa ise oled autodega kodus ja neid ka lammutad, on sul erinevaid klambreid, voolikuid, lõdvikuid, juhtmeid, nuppe, rattaid, akusid, bensupumpasid jne nurgast võtta.
Teen sulle mingi väikse listi, millele peaksid mõtlema:
1) kuna tegu sõltumatu vedrustuseg, siis 100% differ lukku keevitada. Kui luruneb pooltelg, siis jääb üks ratas veel vedama. Saab paremini kohalt minema, kinnijäämise või rehvi otsa sõitmise korral eelis jne.
2) kõik klaasid, tuled, salong, plastikust stangekatted maha kruttida, sisse jääb ainult juhiiste ja juhi turvavöö, mõistlik on säilitada ja kellaplokk, näeb temp ja aku tuld, kütuse taset. Pea meeles: KAALU VÕIT=KIIREM SÕIT!!!
Kõik pask põhjamatist pagassiplastikuteni välja!
3)kuna 126 on kütusepaak väga turvalises kohas, siis seda ei suuda ka kõige vihasem vend puruks rammida. Bensupump koos kütusetorudega on vaja salongi modida, mida vähem kütuse torusid põhjaall seda turvalisem!
2) Aku salongi, plussklemmile massilüliti kindlasti juhi käeulatusse vahele. Mina olen teinud eraldi väikse lülitiploki kust saan bensupumpa lülitada, radika venti ja starterit. Kõigil siis aku pealt otsevoolud, veendu et juhtmed on piisavalt jämeda ristlõikega.
3) karterikaitse! Väga hulluks ei tasu minna, sest kere tugevdamine on keelatud. Aga karterikaitse päästab tihti päeva, katkine karteri lappimine paras peavalu.
4) radikas tagaistme kohale, seda ei tohi mega kõrgele tõsta, sest muidu süsteemist väga raske õhku kätte saada. Paisupaak tagaaknast välja ja katusele. Juhi ja radika vahele võiks teha mingi ohutus vaheseina, aga vaata et radikat päris kinni ei kata, õhk peab ikka liikuma. Radikast mootorisse suvalised torud. Vanakooli mehed kasutavad malmist veetorusid, mina kasutan ALUPLEX plastik veetoru. Mõistlik on salongis lõdviku ja toru ühendused mitme klambri alla panna ja kaltsuga kinni mässida, kui mõni lõdvik lendab ei tekki otsest purskkaevu keeva veega, vaid see kalts päästab jällegi päeva. Suvaline krazi, kamazi või lazi radikas väga hea, mida suurem maht ja litraaž süsteemis, seda paremini ta ju jahutab. Mu autodesse enamasti 25L vett ringlusesse korraga läinud. Radika ette suvaline el vent, audi omad on meeldivalt õhukesed ja võimsad. Jälgi, et vent ikka õigetpidi ringi käiks ja õhku eest taha liigutaks.
5) rehvid on enamasti juhendis ette määratud ja tingimuseks tänavarehv.
Vanad kivikõvad masteri protid peavad väga hästi löökidele vastu. Kui rehv on vaba siis vanad ilmad piikideta piigid on väga tugevad. Kaasa tasuks võtta vähemalt jooks rattaid.
6) termostaat lahtiseks häkkida.
7) MB rooliotsad eriti makaronid, mina olen vinkli pealekeevitanud ja selle täis sittunud elektrodiga, kõveraks ei lähe, aga kõvema betooni sõidu korral murdub ikka ära.
Kaasa peab võtma palju kõikvõimalikku kiiresti lappimise tavaari. Isepuurivad, perfolint, keemiline metall, lõdvikud, akud, rattad, juhtmed, varu bensupump jne. Isegi keevitus ja genekekas vahest väga vajalikud.
Eelmisel aastal sai ka üks 124 200D puruks aetud, kere ja vastupidavus mega hea, aga selle 53KW pajaga küll mingeid tegusid teha ei saanud
Mul endal selleks aastaks juba üheksa ja seitsmesajased volvokirstud ja w202 2.2 110kw olemas, paar autot vaja veel vaadata, kaalun ka midagi stiilset veel võtta: A8 d2, e38 või w140.
Kuna ma ise tahan jälle kõik romuringid ära sõita, siis mehaanikuks ma sulle tulla ei saa, aga võin pakkuda enda boxitiimi, tööriistu jne kui ühel võistlusel osaleme. Kindlasti soovitan sul endal sõita, see on väga raju ja adrenaliinirohke võistlus!
Video:
http://m.postimees.ee/section/2993/3703797
Igaljuhul kui oled asjast huvitatud, lisa mind näiteks feisbuugis ja arutame asja. Ka kõikvõimalike muude hiviliste, abiliste, mehaanikute ja sponsorite kirjad oodatud. Romuring on äge!
Alustuseks tee endale selgeks mis vahe on romurallil ja romuringil. Üks on tuim platsil tampimine, kus võidab viimasena liikuv masin. Teine on ringraja moodi natuke, kus võidab rohkem ringe läbinu, seejuures on täiskontakt lubatud, kiirused suuremad, huvitavamad olukorrad ja ka katused, mida romuralli ei paku.
126 kerega julgeks mina kinnisilmi tulle minna, kui sillakinnitused veel küljes püsivad. Suur ja tugev ei pruugi alati edu tagada, loeb veel tuhat muud asja.
Ma olen kaks aastat selle teemaga aktiivselt tegelenud ja ennast harinud. Minu järeldus on selline, et sõit ja tulemus koosneb 25% sõitja sõiduoskused ja strateegija 25% auto valik ja selle ettevalmistus 25% pädev ja asjalik ettevalmistatud boxitiim ja viimased 25% on puhas õnn ja juhus.
200-500€ sul kindlasti ei kulu, eriti kuna sa ise oled autodega kodus ja neid ka lammutad, on sul erinevaid klambreid, voolikuid, lõdvikuid, juhtmeid, nuppe, rattaid, akusid, bensupumpasid jne nurgast võtta.
Teen sulle mingi väikse listi, millele peaksid mõtlema:
1) kuna tegu sõltumatu vedrustuseg, siis 100% differ lukku keevitada. Kui luruneb pooltelg, siis jääb üks ratas veel vedama. Saab paremini kohalt minema, kinnijäämise või rehvi otsa sõitmise korral eelis jne.
2) kõik klaasid, tuled, salong, plastikust stangekatted maha kruttida, sisse jääb ainult juhiiste ja juhi turvavöö, mõistlik on säilitada ja kellaplokk, näeb temp ja aku tuld, kütuse taset. Pea meeles: KAALU VÕIT=KIIREM SÕIT!!!
Kõik pask põhjamatist pagassiplastikuteni välja!
3)kuna 126 on kütusepaak väga turvalises kohas, siis seda ei suuda ka kõige vihasem vend puruks rammida. Bensupump koos kütusetorudega on vaja salongi modida, mida vähem kütuse torusid põhjaall seda turvalisem!
2) Aku salongi, plussklemmile massilüliti kindlasti juhi käeulatusse vahele. Mina olen teinud eraldi väikse lülitiploki kust saan bensupumpa lülitada, radika venti ja starterit. Kõigil siis aku pealt otsevoolud, veendu et juhtmed on piisavalt jämeda ristlõikega.
3) karterikaitse! Väga hulluks ei tasu minna, sest kere tugevdamine on keelatud. Aga karterikaitse päästab tihti päeva, katkine karteri lappimine paras peavalu.
4) radikas tagaistme kohale, seda ei tohi mega kõrgele tõsta, sest muidu süsteemist väga raske õhku kätte saada. Paisupaak tagaaknast välja ja katusele. Juhi ja radika vahele võiks teha mingi ohutus vaheseina, aga vaata et radikat päris kinni ei kata, õhk peab ikka liikuma. Radikast mootorisse suvalised torud. Vanakooli mehed kasutavad malmist veetorusid, mina kasutan ALUPLEX plastik veetoru. Mõistlik on salongis lõdviku ja toru ühendused mitme klambri alla panna ja kaltsuga kinni mässida, kui mõni lõdvik lendab ei tekki otsest purskkaevu keeva veega, vaid see kalts päästab jällegi päeva. Suvaline krazi, kamazi või lazi radikas väga hea, mida suurem maht ja litraaž süsteemis, seda paremini ta ju jahutab. Mu autodesse enamasti 25L vett ringlusesse korraga läinud. Radika ette suvaline el vent, audi omad on meeldivalt õhukesed ja võimsad. Jälgi, et vent ikka õigetpidi ringi käiks ja õhku eest taha liigutaks.
5) rehvid on enamasti juhendis ette määratud ja tingimuseks tänavarehv.
Vanad kivikõvad masteri protid peavad väga hästi löökidele vastu. Kui rehv on vaba siis vanad ilmad piikideta piigid on väga tugevad. Kaasa tasuks võtta vähemalt jooks rattaid.
6) termostaat lahtiseks häkkida.
7) MB rooliotsad eriti makaronid, mina olen vinkli pealekeevitanud ja selle täis sittunud elektrodiga, kõveraks ei lähe, aga kõvema betooni sõidu korral murdub ikka ära.
Kaasa peab võtma palju kõikvõimalikku kiiresti lappimise tavaari. Isepuurivad, perfolint, keemiline metall, lõdvikud, akud, rattad, juhtmed, varu bensupump jne. Isegi keevitus ja genekekas vahest väga vajalikud.
Eelmisel aastal sai ka üks 124 200D puruks aetud, kere ja vastupidavus mega hea, aga selle 53KW pajaga küll mingeid tegusid teha ei saanud
Mul endal selleks aastaks juba üheksa ja seitsmesajased volvokirstud ja w202 2.2 110kw olemas, paar autot vaja veel vaadata, kaalun ka midagi stiilset veel võtta: A8 d2, e38 või w140.
Kuna ma ise tahan jälle kõik romuringid ära sõita, siis mehaanikuks ma sulle tulla ei saa, aga võin pakkuda enda boxitiimi, tööriistu jne kui ühel võistlusel osaleme. Kindlasti soovitan sul endal sõita, see on väga raju ja adrenaliinirohke võistlus!
Video:
http://m.postimees.ee/section/2993/3703797
Igaljuhul kui oled asjast huvitatud, lisa mind näiteks feisbuugis ja arutame asja. Ka kõikvõimalike muude hiviliste, abiliste, mehaanikute ja sponsorite kirjad oodatud. Romuring on äge!