04-12-2016, 09:21 PM
(04-12-2016, 05:57 PM)S4BiT Kirjutas: Miks auto vahel välja sureb kui maanteekiirusel kulgeda ning hoogu maha võttes vaba käigu peale panna? Vaakumileke kusagil? Tühikäik on ka kohati natukene ebalev..
See on tühikäiguga seotud jah. Kui gaasi lahti lased, lülitub gaasihoovastikus tühikäigu lüliti, mis annab ajule teada, et mootor töötab nüüd tühirežiimis. Kui tühikäik lonkab, siis võivadki pöörded liiga madalale kukkuda ja mootor välja surra. Kui käik sees on, siis seda ei juhtu, kuna veerev auto veab mootorit kaasa (toimub niiöelda mootoripidurdus) ja pöörded ei kuku isenesest liiga madalale (kui just hoogu liiga maha ei lase).
KE-Jet-i puhul võib lonkav tühikäik (nagu ka enamik muid vigasid) olla põhjustatud mitmest faktorist, seega jah tuleb kontrollida üle vaakum, süütesüsteem, tühikäigulüliti, temperatuuri andurid (neid on üsna mitu), ÜPR, küttesüsteem, lamda jne. ehk kogu kupatus nagu tavaliselt, kuna vigasid võib olla üx või mitu. KE-Jet-i puhul ei ole võimalik öelda, et selliste sümptomite puhul on täpselt see detail vigane, kuna enamik KE-Jet-i kimbutavatest vigadest tekitab üsna sarnaseid sümptomeid, seega diagnoosimine toimub samm-sammult kõiki komponente üle mõõtes ja testides. Tehase manuaalis on KE-Jet-i diagnoosimise juhend selgelt kirjas kui soovid ise probleemi lahendada. Kui ei, aitab Hannes Speedster-ist.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!