03-12-2016, 01:25 PM
Auto on siiski mõeldud sõitmisex, mitte seismisex. Ma tean omast käest väga hästi, et seistes saab auto kordades kiiremini otsa kui sõites. Kui autot hästi hoida, regulaarselt pestes ja vahatades jne. ja kõik hoolduse ja remondi arved alles hoida, siis tulevikus ei ole mingit probleemi müügiga. MB entusiast teab, et hästi hooldatud MB sõidab rahulikult miljon või paar ära ja ei karda mõnevõrra suuremat läbisõitu kui on näha, et auto eest on väga head hoolt kantud ja seda tõestavad arvete pakid.
Kuna W201-tesid toodeti umbes 1,8 miljonit , siis ma ei usu, et ta hind lähema kümne aasta jooxul taevastesse kõrgustesse kerkix. 2- või kolmekordistub võib olla küll, aga Porsche 911 stiilis hinnahüpet ei ole oodata. Võttes arvesse inflatsiooni, olex sel juhul tegu üsna tavapärase investeeringuga (kuni 10% aastas).
Mina isiklikult ostax sama hinna korral hästi hoitud, kontrollitava ajalooga isendi, mis on 100 000 kuni 200 000km rohkem sõitnud kui võrreldav kontrollimatu ajalooga vähem hooldatud või seisnud auto.
Ma saan aru Tauno Mõts-i ja Sm Tihhonovi vähesest auto kasutusest ja hoiustamisest, kuna neil on mitmeid hobiautosid ja kõigiga korraga niikuinii sõita ei saa, aga ühe hobiauto korral ei näe ma küll mõtet seda garaažis hoida ja selle nautimist vältida (kui auto pole just kunstiesemex ostetud ja selle praktiline väärtus ja liikumisvõime ei huvita omanikku), et auto väärtust hoida.
Kui tuleb tahtmine hobiautoga sõita, siis tuleb sõita, kasvõi igapäevaselt ja vihmase ilmaga, aga siis tuleb teda ka vastavalt hooldada, tihedamini pesta ja vahatada ja roostetõrjet teha. Ja vedelikke (mootoriõli, käigukasti õli, reduktori õli, jahutusvedelik, pidurivedelik, roolivõimu vedelik, hüdrosüsteemi vedelik kui autol on nivoovedrustus või ASD jne.) tuleb niikuinii regulaarselt vahetada (enamikke neist korra aastas või 2 aasta tagant), sõltumata sellest kas auto sõidab või seisab.
Kui tegu on õigesti valitud ja sulle sobiva hobiautoga, siis tekib niikuinii kiusatus ja tahmine see tihti garaažist välja ajada ja sellega sõita. Kui seda kiusatust ei teki, siis ilmselgelt ei ole tegu sinu jaox sobiva hobiautoga ja on tõenäoliselt mõistlikum see maha müüa ja midagi päriselt meeldivat asemele osta, mis kiusatust tekitax.
Investeeringu mõistes on aktsiad või fondid pikaajaliselt lihtsam ja tulusam variant kui W201-e aastaid garaažis hoiustamine, kus ta võtab lihtsalt ruumi, kogub tolmu ja on hiirtele pureda.
Kuna W201-tesid toodeti umbes 1,8 miljonit , siis ma ei usu, et ta hind lähema kümne aasta jooxul taevastesse kõrgustesse kerkix. 2- või kolmekordistub võib olla küll, aga Porsche 911 stiilis hinnahüpet ei ole oodata. Võttes arvesse inflatsiooni, olex sel juhul tegu üsna tavapärase investeeringuga (kuni 10% aastas).
Mina isiklikult ostax sama hinna korral hästi hoitud, kontrollitava ajalooga isendi, mis on 100 000 kuni 200 000km rohkem sõitnud kui võrreldav kontrollimatu ajalooga vähem hooldatud või seisnud auto.
Ma saan aru Tauno Mõts-i ja Sm Tihhonovi vähesest auto kasutusest ja hoiustamisest, kuna neil on mitmeid hobiautosid ja kõigiga korraga niikuinii sõita ei saa, aga ühe hobiauto korral ei näe ma küll mõtet seda garaažis hoida ja selle nautimist vältida (kui auto pole just kunstiesemex ostetud ja selle praktiline väärtus ja liikumisvõime ei huvita omanikku), et auto väärtust hoida.
Kui tuleb tahtmine hobiautoga sõita, siis tuleb sõita, kasvõi igapäevaselt ja vihmase ilmaga, aga siis tuleb teda ka vastavalt hooldada, tihedamini pesta ja vahatada ja roostetõrjet teha. Ja vedelikke (mootoriõli, käigukasti õli, reduktori õli, jahutusvedelik, pidurivedelik, roolivõimu vedelik, hüdrosüsteemi vedelik kui autol on nivoovedrustus või ASD jne.) tuleb niikuinii regulaarselt vahetada (enamikke neist korra aastas või 2 aasta tagant), sõltumata sellest kas auto sõidab või seisab.
Kui tegu on õigesti valitud ja sulle sobiva hobiautoga, siis tekib niikuinii kiusatus ja tahmine see tihti garaažist välja ajada ja sellega sõita. Kui seda kiusatust ei teki, siis ilmselgelt ei ole tegu sinu jaox sobiva hobiautoga ja on tõenäoliselt mõistlikum see maha müüa ja midagi päriselt meeldivat asemele osta, mis kiusatust tekitax.
Investeeringu mõistes on aktsiad või fondid pikaajaliselt lihtsam ja tulusam variant kui W201-e aastaid garaažis hoiustamine, kus ta võtab lihtsalt ruumi, kogub tolmu ja on hiirtele pureda.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!