03-12-2016, 04:28 AM
(13-11-2016, 05:04 PM)v6sa Kirjutas:(13-11-2016, 12:50 AM)MarekV Kirjutas: Ei tahaks uskuda, et aku viga. Esimene aku pigem läks tuksi selle keemise peale. Panin kasutatud, kuid korras aku selle asemele ja see läks ka mitte kohe esimesel sõidul aga paari päeva jooksul keema. Laadimispinge 14.1-14.5V vahel. Ei tahaks tutika akuga proovida enne kui pole laadimis asjas kindel.
Aga Sa diagnostikat ei tahaks teha äraarvamismängu asemel? Mõõta akude klemmipinged seisul, käivitamisel ja nii paar-kolm minutit peale käivitamist.
Kui akud omavahel vahetada, kas keema jääb aku või akukast?
Niisiis. Täna siis tegin nii, et mõõtsin aku pinget. Käivitamishetkel pingit pinget polnudki kuna sel hetkel ei ole varuaku järgi ühendatud. Ja aku on tuksis nüüdseks nigunii. Kui mootor töötab siis on pinge 14.1-14.6 ja see oli nii kogu ca 1h sõidu vältel.
Kuna kogu see jama on toimunud 1.5a jooksul siis täpselt nüüd enam ei mäleta ega pole päris kindel et uus(kasutatud) lisaaku kohe paari päeva jooksul keema läks nagu ennist kirjutasin. See võis ka kuu paari jooksul juhtuda. Hiljem kui aku oli juba korra keema läinud siis peale seda kees ta iga kord kui mootor töötas. Tookord oli lahendus lihtsalt aku otsad maha võtta ja edasi töötada/sõita.
Käisin küsisin ka akukeskusest nõu. Ja seal härra arvas, et akud on tuksi keeranud pidev laadimine ja mitte tühjnemine. Mis ei ole käivitusakule soodne. Ja just vanu käivitusi akusi ma olen seal kasutanud ju. Mulle tundub see isegi loogiline kuna varuaku taga on lisatuled, salongi lisavalgus, inverter, cb jaam, vilkurid jms kraam mida ma praktiliselt polegi kasutanud. Ja töötava mootoriga tuleb lisavarustuse vool ju nigunii generaatori pealt.
Lõpplahendus sai siis praegu selline, et ostsin lisaakuks nö karavani/paadi vms tarbeks aku mis peaks taluma selliseid tingimusi paremini. Laadimispinge jäi 14.1V peale uue akuga koju sõidu ajal.
Eks viskan aegajalt testri peale ja vaatan mis saab.