07-11-2016, 02:15 PM
See takistuse suurenemine on nii väike ja ka kaalu kokkuhoid minimaalne, see autole küll erilist kütusesäästu ei anna. Kui arvestada tänapäeva - CAN - siis pole ka erilisi juhtmekimpusi autos enam.
Ja tänapäeva teema ju ka juba LED tuled, siis auto tagaosas juba kõva kokkuhoid - seal annab vägagi peened juhtmed panna. Aga kaalu kokkuhoid ikkagi minimaalne.
Ja tänapäeva teema ju ka juba LED tuled, siis auto tagaosas juba kõva kokkuhoid - seal annab vägagi peened juhtmed panna. Aga kaalu kokkuhoid ikkagi minimaalne.
(07-11-2016, 02:15 AM)Werewolf Kirjutas:(07-11-2016, 12:28 AM)Laur Kirjutas:(06-11-2016, 02:34 AM)Werewolf Kirjutas: Teema uudiste alla liigutatud.
Mis antud uudisesse puutub, siis mul on hea meel, et taas rida kuued kasutusele võetud, aga ma lugesin sealt lisax veel midagi huvitavamat välja. Nimelt hakataxe väidetavalt lõpux kasutama 48 voldist elektrisüsteemi, mis tähendab, et elektroonika käitamisex tarviliku juhtmepuntra massi ja mõõtmeid saab tunduvalt vähendada, kuna on võimalik kasutada peenemaid (suurema takistusega) juhtmeid. Ja massi vähendamine auto juures mõjub sõiduomadustele ainult positiivselt.
Kus sa selle takistuse jutu võtad? Suurem pinge, vähem voolu, ehk ampreid saan aru. Aga suur takistus milleks? Et juhe kuumeneks?
Ma pidasin seda silmas, et peenemal juhtmel on suurem takistus kui jämedamal ja voolul on sellevõrra raskem juhet läbida ja tekib jõukadu. Suurendades pinget on võimalik vähendada jõukadusid peenikeses juhtmes ning kasutada peenemat juhet süsteemis, kus see madalama pinge korral ei olex liigsete jõukadude tõttu aksepteeritav. Madalvoolusüsteemides mängivad jõukaod juhtme jämeduse valimisel rohkem rolli kui tuleohtlikkus, erinevalt kõrgvoolusüsteemidest. See loomulikult ei tähenda, et juhtme valimisel ohutust arvesse ei võeta, vaid et tihtipeale kasutataxe süsteemis jämedamat juhet mitte ohutuse suurendamise vaid jõukadude vähendamise eesmärgil.