07-11-2016, 01:02 AM
Tere,
48 V on minuteada uuemal aal juba suhteliselt standard (nii BMW, MB kui Audi) ja tuleneb PHEV ehk pistikhübriidide (ja üldse elektriajamiga sõidukite) suurema pinge vajadusest ning seega on tark kõik süsteemid samale standardile viia. Juhtmete läbimõõtude vähendamise tagamaad pole sealt mõtet niiväga otsida. Pigem esitab 48V taaskord uusi väljakutseid, sest tõepoolest - ka temperatuurid juhtmete piirkonnas on täna sageli kaugelt kõrgemad kui senise 12V puhul (ulatudes kohati tavatingimustel kaablikimpudes vabalt üle 120 C) ja see tähendab, et vastavates piirkondades on tarvis kasutada pikaajaliselt kuumakindlamaid materjale.
Autotööstus on suures muutumises ja pelgalt sisepõlemismootoreid ei pea uusi jõuallikaid arendades vist enam peaaegu keegi silmas. Üks ajastu hakkab lõppema.
Parimate soovidega,
Tauno
48 V on minuteada uuemal aal juba suhteliselt standard (nii BMW, MB kui Audi) ja tuleneb PHEV ehk pistikhübriidide (ja üldse elektriajamiga sõidukite) suurema pinge vajadusest ning seega on tark kõik süsteemid samale standardile viia. Juhtmete läbimõõtude vähendamise tagamaad pole sealt mõtet niiväga otsida. Pigem esitab 48V taaskord uusi väljakutseid, sest tõepoolest - ka temperatuurid juhtmete piirkonnas on täna sageli kaugelt kõrgemad kui senise 12V puhul (ulatudes kohati tavatingimustel kaablikimpudes vabalt üle 120 C) ja see tähendab, et vastavates piirkondades on tarvis kasutada pikaajaliselt kuumakindlamaid materjale.
Autotööstus on suures muutumises ja pelgalt sisepõlemismootoreid ei pea uusi jõuallikaid arendades vist enam peaaegu keegi silmas. Üks ajastu hakkab lõppema.
Parimate soovidega,
Tauno