06-11-2016, 07:23 PM
Saksa autotootja Mercedes-Benz toob oma autode jõuallikate valikusse tagasi aastakümneid ettevõtte mootorikataloogi lahutamatuks osaks olnud kuuesilindrilised ridamootorid.
Sellised jõuallikad jõudsid Mercedese tootevalikusse juba möödunud sajandi 20ndatel aastatel ja olid seal kuni 1997. aastani, kui nende asemele astus V-kujulise silindrite asetusega M112.
Kuuesilindriliste mootorite plussiks oli nende ühtlane käik, vastupidavus ning remondisõbralikkus. Miinuseks oli aga jõuallika pikkus, mis seadis oma piirid autode mootoriruumi konstruktsioonile.
Nüüd on aga tulekul täiesti uus kuuesilindriliste mootorite põlvkond, mille peamiseks eeliseks on V-mootoritega võrreldes nende lihtne kohandamine rangemaks muutuvate keskkonnanõuetega. Nii saab uutel jõuallikatel katalüsaatori viia maksimaalselt lähedale mootoriplokile, ka on kuuesilindrilise mootori ümber olemas ruum ühe või enama turbolaaduri paigaldamiseks.
Uhiuude jõuallikate perekonda kuuluv bensiinimootor hakkab kandma nime M256, esimesena saab sellise jõuallika endale järgmisel aastal uuenev S-klassi esindussedaan.
Mootori töömahuks on 2999 cm3, ning võimsuseks 408 hobujõudu. Erilistest tehnilistest lahendustest väärivad märkimist üheks tervikuks koondatud starter/generaator ISG (Integrated Starter Generator), mis töötab pingel 48 volti. See hoolitseb nii mootori käivitumise kui ka akude laadimise eest, samuti tagab mootorile vajaduse korral 20 hobujõuni küündiva võimsuselisa.
Ülelaadimise eest madalatel pööretel hoolitseb BorgWarner elektrikompressor, mis kiirendab 70 000 pöördeni vaid 0,3 sekundiga, kõrgematel pööretel asub talle appi aga klassikaline turbo. Tuleb tuttav ette? Jah, sarnast lahendust kasutab juba Audi.
Tänu starter/generaatori, elektrilise veepumba, kliimaseadme pumba ning roolivõimendi kasutamisele puudub mootoril ka klassikaline lisaseadmete rihmaajam, seega on kuuesilindriline mootor eelkäijatest mõnevõrra kompaktsem.
Diiselmootorite perekonda hakkavad täiendama kuuesilindriline M656 ja neljasilindriline M654. See mootor saab endale alumiiniumist ploki, Nanoslide tehnoloogia abil metalliga kaetud hülsid ja teraskolvid. Uue diiselmootori esimesteks kasutajateks on plaanitud S-klass, GLE ja GLS.
Diiselmootor on küll konservatiivsema konstruktsiooniga kui bensiinimootor, sellelt mingeid startergeneraatoreid ega elektrilist ülelaadimist ei leia.
Küll on Mercedese diiselmootorite juures esmakordselt kasutusel muudetud ajastusega klapiajam Camtronic, mis võimaldab kuuesilindrilise mootori võimsuse viia 313 hobujõuni. Kütust pritsitakse silindritesse aga 2500 baarini küündiva surve all.
Lisaks kuuesilindrilistele mootoritele on tulemas ka üks uus bensiinil töötav kaheksasilindriline mootor ja uus neljasilindriline jõuallikas.
4-liitrise kaheksasilindrilise S-klassi jaoks mõeldud jõuallika M176 võimsuseks on 476 hobujõudu ja maksimaalseks pöördemomendiks 700 njuutonmeetrit. See mootor on varustatud silindrite deaktiveerimise süsteemiga, mis jätab väikese koormuse korral tööle vaid neli silindrit.
Pisemate jõuallikate huve kaitseb aga uus 2-liitrine neljasilindriline mootor M264, mille võimsus peaks küündima üle 136 hobujõu liitri kohta. Seegi mootor saab endale kaks turbot ja 48-voldise starter/generaatori.
Allikas: http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=28697
Sellised jõuallikad jõudsid Mercedese tootevalikusse juba möödunud sajandi 20ndatel aastatel ja olid seal kuni 1997. aastani, kui nende asemele astus V-kujulise silindrite asetusega M112.
Kuuesilindriliste mootorite plussiks oli nende ühtlane käik, vastupidavus ning remondisõbralikkus. Miinuseks oli aga jõuallika pikkus, mis seadis oma piirid autode mootoriruumi konstruktsioonile.
Nüüd on aga tulekul täiesti uus kuuesilindriliste mootorite põlvkond, mille peamiseks eeliseks on V-mootoritega võrreldes nende lihtne kohandamine rangemaks muutuvate keskkonnanõuetega. Nii saab uutel jõuallikatel katalüsaatori viia maksimaalselt lähedale mootoriplokile, ka on kuuesilindrilise mootori ümber olemas ruum ühe või enama turbolaaduri paigaldamiseks.
Uhiuude jõuallikate perekonda kuuluv bensiinimootor hakkab kandma nime M256, esimesena saab sellise jõuallika endale järgmisel aastal uuenev S-klassi esindussedaan.
Mootori töömahuks on 2999 cm3, ning võimsuseks 408 hobujõudu. Erilistest tehnilistest lahendustest väärivad märkimist üheks tervikuks koondatud starter/generaator ISG (Integrated Starter Generator), mis töötab pingel 48 volti. See hoolitseb nii mootori käivitumise kui ka akude laadimise eest, samuti tagab mootorile vajaduse korral 20 hobujõuni küündiva võimsuselisa.
Ülelaadimise eest madalatel pööretel hoolitseb BorgWarner elektrikompressor, mis kiirendab 70 000 pöördeni vaid 0,3 sekundiga, kõrgematel pööretel asub talle appi aga klassikaline turbo. Tuleb tuttav ette? Jah, sarnast lahendust kasutab juba Audi.
Tänu starter/generaatori, elektrilise veepumba, kliimaseadme pumba ning roolivõimendi kasutamisele puudub mootoril ka klassikaline lisaseadmete rihmaajam, seega on kuuesilindriline mootor eelkäijatest mõnevõrra kompaktsem.
Diiselmootorite perekonda hakkavad täiendama kuuesilindriline M656 ja neljasilindriline M654. See mootor saab endale alumiiniumist ploki, Nanoslide tehnoloogia abil metalliga kaetud hülsid ja teraskolvid. Uue diiselmootori esimesteks kasutajateks on plaanitud S-klass, GLE ja GLS.
Diiselmootor on küll konservatiivsema konstruktsiooniga kui bensiinimootor, sellelt mingeid startergeneraatoreid ega elektrilist ülelaadimist ei leia.
Küll on Mercedese diiselmootorite juures esmakordselt kasutusel muudetud ajastusega klapiajam Camtronic, mis võimaldab kuuesilindrilise mootori võimsuse viia 313 hobujõuni. Kütust pritsitakse silindritesse aga 2500 baarini küündiva surve all.
Lisaks kuuesilindrilistele mootoritele on tulemas ka üks uus bensiinil töötav kaheksasilindriline mootor ja uus neljasilindriline jõuallikas.
4-liitrise kaheksasilindrilise S-klassi jaoks mõeldud jõuallika M176 võimsuseks on 476 hobujõudu ja maksimaalseks pöördemomendiks 700 njuutonmeetrit. See mootor on varustatud silindrite deaktiveerimise süsteemiga, mis jätab väikese koormuse korral tööle vaid neli silindrit.
Pisemate jõuallikate huve kaitseb aga uus 2-liitrine neljasilindriline mootor M264, mille võimsus peaks küündima üle 136 hobujõu liitri kohta. Seegi mootor saab endale kaks turbot ja 48-voldise starter/generaatori.
Allikas: http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=28697
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868