27-07-2016, 10:49 AM
Liiklustestide eduka lahendamise eelduseks on see, et tuleb vastata seda ja ainult seda, mida on küsitud. Mitte eeldada ega üle mõelda. Ning kindlasti ei tohi lahendusteks pakkuda asju stiilis"...aga tegelikult käib asi hioopis nii!". Mida kogenud juhid paratamatult tegema kipuvad. No mina ka.
Mu silmanägemine ei ole küll ideaalne enam, kuid endiselt julgen väita, et kui eessõitva sõiduauto klaasid ikka läbi paistavad, paistab sealt ka füüsikaseaduste alusel paista võiv kätte. Mida selle teadmisega peale hakata, on iseasi.
Auto juhtimise seisukohast ei ole üldse oluline, miks eesliikuja ees sõitev auto äkitselt vasakule põikas. Oluline on näha, kas paremal vänderdab jalgrattur või sõidab eesliikuja kohe otsa põdrale. Kui pikivahet on piisavalt, jõuad kenasti reageerida. No minusugune kaugel purjetav pensionieelik jõuab reageerida ka ilma eessõitjast läbi vaatamata, aga see pole hetkel teemaks. Aga üks näide elust ka siia. Pärnu maanteel oli võimalus läbi eessõitva korealase klaasi näha, kuidas tema ees sõitnud kaubik äkiliselt vasakule tõmbas, kaubiku kõrvale tekkis tume kogu (hiljem selgus, et põder, bljätt), mis kenasti mütsuga korealase taganurgale pihta sai. Asja iva on selles, et läbi klaaside nägin julgelt pool sekundit varem seda teeletormavat kogu. Mis maanteekiirusel tähendab 10 meetrit. Siinkohal on jälle küsimusekoht, et kas need 10 meetrit raisatakse lihtsalt vahtiumisele või pruugitakse asja ette.
Kolonni kohta käiv on Sul ju õige: LS alusel ei tohi sõita kiiremini (ega teisi takistamata oluliselt aeglasemalt) antud lõigul kehtivast piirkiirusest. Aga vaevalt Sinagi sead küsimuse alla väite, et kõige ohutum on võrdse kiirusega liikuvatest sõidukitest koosnev kolonn.
Mu silmanägemine ei ole küll ideaalne enam, kuid endiselt julgen väita, et kui eessõitva sõiduauto klaasid ikka läbi paistavad, paistab sealt ka füüsikaseaduste alusel paista võiv kätte. Mida selle teadmisega peale hakata, on iseasi.
Auto juhtimise seisukohast ei ole üldse oluline, miks eesliikuja ees sõitev auto äkitselt vasakule põikas. Oluline on näha, kas paremal vänderdab jalgrattur või sõidab eesliikuja kohe otsa põdrale. Kui pikivahet on piisavalt, jõuad kenasti reageerida. No minusugune kaugel purjetav pensionieelik jõuab reageerida ka ilma eessõitjast läbi vaatamata, aga see pole hetkel teemaks. Aga üks näide elust ka siia. Pärnu maanteel oli võimalus läbi eessõitva korealase klaasi näha, kuidas tema ees sõitnud kaubik äkiliselt vasakule tõmbas, kaubiku kõrvale tekkis tume kogu (hiljem selgus, et põder, bljätt), mis kenasti mütsuga korealase taganurgale pihta sai. Asja iva on selles, et läbi klaaside nägin julgelt pool sekundit varem seda teeletormavat kogu. Mis maanteekiirusel tähendab 10 meetrit. Siinkohal on jälle küsimusekoht, et kas need 10 meetrit raisatakse lihtsalt vahtiumisele või pruugitakse asja ette.
Kolonni kohta käiv on Sul ju õige: LS alusel ei tohi sõita kiiremini (ega teisi takistamata oluliselt aeglasemalt) antud lõigul kehtivast piirkiirusest. Aga vaevalt Sinagi sead küsimuse alla väite, et kõige ohutum on võrdse kiirusega liikuvatest sõidukitest koosnev kolonn.