26-02-2007, 09:37 PM
Tervist!
Nu nyyd tuli hääd nöu hulgi.:hump: Täname:bigsmile:
Aint paar asja täpsustaks:
1. oma kalli eeslikesega "123 200d 1983 44kw" ei kavatse ma lähiajal maismaa diiselautode kiiruserekordit purustama minna, seega köik see asi mis läheb yle 100kw :confusedangry: ???? Kere aerodynaamika puudumise töttu hakkab 123 ju öhku töusma 145 - 150 kmh. Kogemust nati on, rool läheb öite kergeks... Spoilaga saaks mängida aa-- eip taha klassikat putuda, kuni saan esistange alla käiva spoila tellitud, niigi olen rullnokatanud hiad autot.. tumesinised kunstnahk istmed.. orig helebeez läks 2 kuuga nii halliks nii halliks.. aga ok.
2.
Nu nyyd tuli hääd nöu hulgi.:hump: Täname:bigsmile:
Aint paar asja täpsustaks:
1. oma kalli eeslikesega "123 200d 1983 44kw" ei kavatse ma lähiajal maismaa diiselautode kiiruserekordit purustama minna, seega köik see asi mis läheb yle 100kw :confusedangry: ???? Kere aerodynaamika puudumise töttu hakkab 123 ju öhku töusma 145 - 150 kmh. Kogemust nati on, rool läheb öite kergeks... Spoilaga saaks mängida aa-- eip taha klassikat putuda, kuni saan esistange alla käiva spoila tellitud, niigi olen rullnokatanud hiad autot.. tumesinised kunstnahk istmed.. orig helebeez läks 2 kuuga nii halliks nii halliks.. aga ok.
2.
v6sa Kirjutas:Tuota noin... 21 on vuta-vuta remonti.- palun nende firmade nimesid :biggergrin:Autodata annab kapremondipiiriks 24. Tõenäolislt on ka saalering selleks ajaks kulunud. Milline on sooja mootori õlisurve tühikäigul ja mis õliga?--
- Minu autu arutu manuaal annab surveastmeks 20,5 tavaline ja 21 turpo. siis jutt ju 123-st.. Igasugu asja ylepigustamine tähendab vööraste kogemste pöhjal mootori alakorruse lahkumist..
oli on segu poolsynt 10w 40st ja täissynt 5w 40-st talvisels käivituseks. Ölisurve on 1,8 -2 tyhi ja 3.0 tööpööretel. Kui surve tyhihäigul 1.5 siis mul tähendab sdee seda et vaja öli lisada, varras näitab alla poole normist. Ölilekkeid on väntvölli nokast, mitte hull, arvestades 110 kmh keskmist liikumise kiirust..
3. "Kuna OM 61x on eelpõlemiskambriga mootor, siis pihusti ei mängi seal kuigi suurt rolli. Pihustama muidugi peab, see on selge. Tilkuva pihustiga ei tööta ükski diiselmootor. Pihustiots on see kuluv element. Põdrad on oma superturbode juures kasutanud OM60x pihustiotsi. Pole küll kindel, kuid on jäänud mulje, et ka pihustikorpused on vahetatavad. Seda väidet pole keegi veel ümber lükanud ega kinnitanud, info pärineb agentuurilt NSR."
- nu ma seda nagu taga ajangi et Kas On Olemas Moditud pihusteid, ?mi kytuse väiksemateks osadeks pihustaks, parem segu rohkem hapnikku jms.
4. "Üldiselt tuleks x Mkm sõitnud masinal alustada mootori enda remondist, surved peaks olema ikka >25. Kui mootor tihe, siis edasi pumba stendimine, ühtlustamine ja vajadusel kulunud plunžerpaaride vahetamine.
-vot siin se köige suurem tundmatu peidus ongi- mitu x milj km masin on söitnu ja mis taga tehtu on... vaja parapsyhholoogide abi siin-
- kardaani ristliigend läks ja need kestavad ju 1 milj tavaliselt?
- mootor tömbaba ebahariliku jöudlusega, on pöhjust kahtlustada pumba modimist, remonti? eelmiste omanike poolt. Ise aint klappe regullinud. Samas neet otsatihendid lekivad, nu kesse modib pumpa ja mootorit a tihendeid ei vaheta??
+ Kui ei usu kysige Kadaka´Imre käest, tegin taga söidunäidise.. "tumesinine 200d veoautu manuaal kastiga" - viimane juba tagasi vahetatu tavalise kasti vastu.
5. Kui on tahtmine mootorist võtta 120-250 hj, siis seda saab turbo ning vahejahutiga ka tavalise, veidi ümberhäälestatud pumbaga. >250 hj saamiseks tuleb pumpa panna suuremad elemendid (kolvi läbimõõt 7 mm) ja ka kogu mootor viia tehasekonditsiooni (õlitus, jahutus, lõtkud).
- Nu ei ole kavas:biggergrin:, sest... köik yle 100kw nutab neliveo järgi :hump:ja kummipöletamise fänn kah eip ole..
- On kavas tehasekondentsiooni aga--- mul masin kasutuses pidevalt, olen hankinud w123 2.0d ja 3.0d. Isu oleks kiusu poolest seda 2.0d asja kap remontida ja modida... :bigsmile: äkki saan miski 60 kw kätte ilma mootori eluea drastilise lyhenemiseta.. ikka 0,5 milj km järgmise asjatamiseni.. käib möte just pumbaga, sisselaske tosrustiku ja apexi filtriga mängida, lisaks veel öliradikas
6. Ja siis hakkavadki tööle jõuülekande kaitsmed: veovõllid. Purunevad kaitsekummi kinnitusvitsa alt.
Loomulikult tuleb võimsuste >100 hj korral vahetada manuaaljõuülekande korral sidur kõvema vastu ja automaadi survet tõsta. Võimsuste 250+ korral on kasulik automaatkasti lisada hõõrdkettaid. Manuaaliga muutub siduri hõõrdketta vahetus hooldustööks.:evil:
- veovöllid on olemas 300d omad mis 66kw ära taluvad... rohkem pole mulle vaja.
7- Soomlastel on kaks firmat, kes selle pumbaregulliga edukalt tegelevad. Tõsi, töö on kallis. Isegi ainult etteande tasandamine ja regulaatori modifitseerimine maksab alates 200€, kui pumba elemente tuleb vahetada, siis kuni 500€. Senini pole keegi toda raha maksnutest oma kulutust kahetsenud...:cool_rsvd: