26-02-2007, 09:38 AM
Tuota noin... 21 on vuta-vuta remonti. Autodata annab kapremondipiiriks 24. Tõenäolislt on ka saalering selleks ajaks kulunud. Milline on sooja mootori õlisurve tühikäigul ja mis õliga?
Kuna OM 61x on eelpõlemiskambriga mootor, siis pihusti ei mängi seal kuigi suurt rolli. Pihustama muidugi peab, see on selge. Tilkuva pihustiga ei tööta ükski diiselmootor. Pihustiots on see kuluv element. Põdrad on oma superturbode juures kasutanud OM60x pihustiotsi. Pole küll kindel, kuid on jäänud mulje, et ka pihustikorpused on vahetatavad. Seda väidet pole keegi veel ümber lükanud ega kinnitanud, info pärineb agentuurilt NSR.
Üldiselt tuleks x Mkm sõitnud masinal alustada mootori enda remondist, surved peaks olema ikka >25. Kui mootor tihe, siis edasi pumba stendimine, ühtlustamine ja vajadusel kulunud plunžerpaaride vahetamine. Kui on tahtmine mootorist võtta 120-250 hj, siis seda saab turbo ning vahejahutiga ka tavalise, veidi ümberhäälestatud pumbaga. >250 hj saamiseks tuleb pumpa panna suuremad elemendid (kolvi läbimõõt 7 mm) ja ka kogu mootor viia tehasekonditsiooni (õlitus, jahutus, lõtkud).
Ja siis hakkavadki tööle jõuülekande kaitsmed: veovõllid. Purunevad kaitsekummi kinnitusvitsa alt.
Loomulikult tuleb võimsuste >100 hj korral vahetada manuaaljõuülekande korral sidur kõvema vastu ja automaadi survet tõsta. Võimsuste 250+ korral on kasulik automaatkasti lisada hõõrdkettaid. Manuaaliga muutub siduri hõõrdketta vahetus hooldustööks.:evil:
Soomlastel on kaks firmat, kes selle pumbaregulliga edukalt tegelevad. Tõsi, töö on kallis. Isegi ainult etteande tasandamine ja regulaatori modifitseerimine maksab alates 200€, kui pumba elemente tuleb vahetada, siis kuni 500€. Senini pole keegi toda raha maksnutest oma kulutust kahetsenud...:cool_rsvd:
Kuna OM 61x on eelpõlemiskambriga mootor, siis pihusti ei mängi seal kuigi suurt rolli. Pihustama muidugi peab, see on selge. Tilkuva pihustiga ei tööta ükski diiselmootor. Pihustiots on see kuluv element. Põdrad on oma superturbode juures kasutanud OM60x pihustiotsi. Pole küll kindel, kuid on jäänud mulje, et ka pihustikorpused on vahetatavad. Seda väidet pole keegi veel ümber lükanud ega kinnitanud, info pärineb agentuurilt NSR.
Üldiselt tuleks x Mkm sõitnud masinal alustada mootori enda remondist, surved peaks olema ikka >25. Kui mootor tihe, siis edasi pumba stendimine, ühtlustamine ja vajadusel kulunud plunžerpaaride vahetamine. Kui on tahtmine mootorist võtta 120-250 hj, siis seda saab turbo ning vahejahutiga ka tavalise, veidi ümberhäälestatud pumbaga. >250 hj saamiseks tuleb pumpa panna suuremad elemendid (kolvi läbimõõt 7 mm) ja ka kogu mootor viia tehasekonditsiooni (õlitus, jahutus, lõtkud).
Ja siis hakkavadki tööle jõuülekande kaitsmed: veovõllid. Purunevad kaitsekummi kinnitusvitsa alt.
Loomulikult tuleb võimsuste >100 hj korral vahetada manuaaljõuülekande korral sidur kõvema vastu ja automaadi survet tõsta. Võimsuste 250+ korral on kasulik automaatkasti lisada hõõrdkettaid. Manuaaliga muutub siduri hõõrdketta vahetus hooldustööks.:evil:
Soomlastel on kaks firmat, kes selle pumbaregulliga edukalt tegelevad. Tõsi, töö on kallis. Isegi ainult etteande tasandamine ja regulaatori modifitseerimine maksab alates 200€, kui pumba elemente tuleb vahetada, siis kuni 500€. Senini pole keegi toda raha maksnutest oma kulutust kahetsenud...:cool_rsvd: