28-01-2016, 07:45 PM
Peale mõningast sõidurõõmu hakkas tunduma, et midagi olulist on täielikust heaolust puudu. Või siis on midagi nii nagu ei peaks või siis et võiks paremini olla. Nimelt maasturiinimesena olen harjunud, et kahe istme vahel on karp või kast, kus saab olulisi, vähemolulisi ja mittevajalikke asju hoida. Sõiduautol on see vahe pisike, kast enamasti puudub või on üliväike ja nii kastist kui vahest saab eelpooltoodud esemeid tavaliselt suure vandumise saatel välja urgitseda. Aga eest kaheistmelisel Vitol on see vahe päratu lai ja tööautos kõik asjad kippusid just sinna ladestuma, moodustades lõpuks kultuurikihi. Kultuurikihist on aga vajalike ja mittevajalike esemete separeerimine raskendatud kihi paksuse tõttu ja tulemuseks on bardakk, maakeeli totaalne segadus. Laisa inimesena, nagu ma olen, sai peale esimest väljakaevamistööd elik suurpuhastust selgeks, et korda oleks vaja, ehk siis tuleb likvideerida eeldused kultuurikihi tekkeks ja luua võimalus asjade korrapäraseks ladustamiseks. Peale mõningaid mõõtmistöid selgus, et Nissan Patrol Y60 istmevaheline karp sobib suurepäraselt. Niipalju ainult, et Patrolil laiutab istmete vahel käigukasti ja kardaani tunnel, kõrguse vahe kompenseerimiseks tuli karbi alla ehitada ca 150 mm kõrgune veekindlast vineerist kast.
Peale karbi küljest mittevajalike tükkide eemaldamist ja kolme mööblihinge külgekruvimist sai võimalikuks karbi tõstmine ja langetamine ning seega tekkis juurde päris suur panipaik. Sinna leidis püsielukoha 12/220V 300W konverter, mille tarvis sai ka akult eraldi kaitsmega väljavõte tehtud. Ning hunnik vähemvajalikke kodinaid asuvad samuti seal. Selgus ka, et kuigi karp mahub mõõtude poolest istmevahesse väga ilusti, on tema ülestõstmine istmepatjade laiade mõõtmete pärast pisut raskendatud, aga seni, kuni seda liigutust harva tuleb teha, ei häiri eriti.
Pildid ka:
Veel tuli turvarihmade kinnitused pikemaks teha, lukustus jäi ebamugavalt karbi ja istme vahele. Õnneks olid olemas mingi maasturi vana turvavöökomplekti küljes sama otstarbega terasest originaaltükid, mille sai probleemideta lukkudele otsa keerata, ilma et oleks pidanud nõutud vastupidavuse üle muretsema.
Praeguseks on tükk aega selliselt konfitud istmevahega ringi kulgetud ning tegemist on igatpidi praktilise ja mugava leiutisega. Mõtteid on veel asja täiustamiseks, aga teostamisega on ikka nii nagu on...
Peale karbi küljest mittevajalike tükkide eemaldamist ja kolme mööblihinge külgekruvimist sai võimalikuks karbi tõstmine ja langetamine ning seega tekkis juurde päris suur panipaik. Sinna leidis püsielukoha 12/220V 300W konverter, mille tarvis sai ka akult eraldi kaitsmega väljavõte tehtud. Ning hunnik vähemvajalikke kodinaid asuvad samuti seal. Selgus ka, et kuigi karp mahub mõõtude poolest istmevahesse väga ilusti, on tema ülestõstmine istmepatjade laiade mõõtmete pärast pisut raskendatud, aga seni, kuni seda liigutust harva tuleb teha, ei häiri eriti.
Pildid ka:
Veel tuli turvarihmade kinnitused pikemaks teha, lukustus jäi ebamugavalt karbi ja istme vahele. Õnneks olid olemas mingi maasturi vana turvavöökomplekti küljes sama otstarbega terasest originaaltükid, mille sai probleemideta lukkudele otsa keerata, ilma et oleks pidanud nõutud vastupidavuse üle muretsema.
Praeguseks on tükk aega selliselt konfitud istmevahega ringi kulgetud ning tegemist on igatpidi praktilise ja mugava leiutisega. Mõtteid on veel asja täiustamiseks, aga teostamisega on ikka nii nagu on...