12-01-2016, 11:26 PM
W124-jale meie kliimasse sobivad õlid:
Mootor: 10W40 (aga pigem soovitax 5W40, siis käivitub ka väga käreda pakasega veidi kergemini ja külmkäivitus teeb mootorile vähem liiga)
Automaatkast: ATF Dexron 3 (võix vahetada iga 60 000km tagant)
Pidurivedelik: DOT 3, aga pigem soovitax DOT 4 või DOT 5.1-te kõrgema keemistemperatuuri tõttu (võix vahetada iga aasta, paari tagant, kuna kogub endasse vett).
Tagareduktor: 75W90 (mõistlik aastaringsex kasutamisex, kuna külmaga vedelam kui 90, 80W90 ja 85W90 õlid, võix vahetada iga 60 000km tagant). ASD reduktori puhul võib kasutada LSD lisandiga reduktori õli.
Õli tootja on rohkem selline maitse küsimus, peaasi et viskoosus sobib ja standardile vastab. Jah, kallima tootja õli võib ületada standard nõudeid ja tagada veidi pikema eluea mootorile, kuid regulaarselt õli vahetades (hiljemalt iga 10 000km tagant või vähemalt korra, paar aastas, ideaalis sügisel ja kevadel) ei tunne tavakasutaja eriti vahet. Mootori õli pakendil võix ideaalis olla tähis "MB-Approval 229.3", reduktori ja kasti õlil samalaadne (täpseid numbreid peast ei mäleta), aga see ei ole nii primaarne kui see, et viskoosusindexid klapixid.
Viiskoosusindexi puhul tasub meeles pidada, et esimene number näitab õli vedelust külmas (väixem number vedelam ehk kannatab kangemat külma) ja teine kuumas (suurem number tähendab, et kuumaga ei lähe liiga vedelax). Kui autot ringrajal või mootorispordis pruukida, kus koormused ja temperatuurid suuremad, võix mootoriõli viskoosusindex olla 5W50 või 10W60 ja reduktoriõli index 75W140. Samuti on need õlid sobilikud ekvatoriaalsetes väga kuumade ilmadega riikides. Väga külmas kliimas kasutataxe mootoris 0W30 õli.
Mootor: 10W40 (aga pigem soovitax 5W40, siis käivitub ka väga käreda pakasega veidi kergemini ja külmkäivitus teeb mootorile vähem liiga)
Automaatkast: ATF Dexron 3 (võix vahetada iga 60 000km tagant)
Pidurivedelik: DOT 3, aga pigem soovitax DOT 4 või DOT 5.1-te kõrgema keemistemperatuuri tõttu (võix vahetada iga aasta, paari tagant, kuna kogub endasse vett).
Tagareduktor: 75W90 (mõistlik aastaringsex kasutamisex, kuna külmaga vedelam kui 90, 80W90 ja 85W90 õlid, võix vahetada iga 60 000km tagant). ASD reduktori puhul võib kasutada LSD lisandiga reduktori õli.
Õli tootja on rohkem selline maitse küsimus, peaasi et viskoosus sobib ja standardile vastab. Jah, kallima tootja õli võib ületada standard nõudeid ja tagada veidi pikema eluea mootorile, kuid regulaarselt õli vahetades (hiljemalt iga 10 000km tagant või vähemalt korra, paar aastas, ideaalis sügisel ja kevadel) ei tunne tavakasutaja eriti vahet. Mootori õli pakendil võix ideaalis olla tähis "MB-Approval 229.3", reduktori ja kasti õlil samalaadne (täpseid numbreid peast ei mäleta), aga see ei ole nii primaarne kui see, et viskoosusindexid klapixid.
Viiskoosusindexi puhul tasub meeles pidada, et esimene number näitab õli vedelust külmas (väixem number vedelam ehk kannatab kangemat külma) ja teine kuumas (suurem number tähendab, et kuumaga ei lähe liiga vedelax). Kui autot ringrajal või mootorispordis pruukida, kus koormused ja temperatuurid suuremad, võix mootoriõli viskoosusindex olla 5W50 või 10W60 ja reduktoriõli index 75W140. Samuti on need õlid sobilikud ekvatoriaalsetes väga kuumade ilmadega riikides. Väga külmas kliimas kasutataxe mootoris 0W30 õli.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!