01-02-2015, 12:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-02-2015, 12:07 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(01-02-2015, 12:37 AM)Jaan30 Kirjutas: ...
Ketti vist ei vahetata sel mootoril. Miski 206000 on läbisõit ja 10w40 õli aasta tagasi vahetatud teenindusraamatu järgi ja jahutusvedelik oli vist sinaka tooniga, jättis kvaliteetse mulje kui paisupaaki piilusin.
...
Õige - kett on eluaegne. Kui kett väsib, läheb mootor utiiliks.
Ketivahetuse välp sõltub auto kasutustingimustest, kuid reeglina see sinna veerand miljoni kanti jääb. Kõnealusel mootoril pigem varem, mingi alaforsseeritud malmpada veab ka pool milli ketikolinal välja.
Mida rohkem on mootorit ökotamisega piinatud (madalad pöörded ja kõrged käigud), seda hullemini on väljalasketorustik tahmunud ja seda kauem kulub aega, kuni kogu sadestunud saast on torudest välja puhutud.
Teine võimalus on torud enne ülevaatust seest puhtaks teha. Ühtegi head ja kindlat meetodit peale piirajalähedastel pööretel sõitmise maanteel selleks teada pole.
Inimesed võiks aru saada, et see korduv tuuritamine on pigem selleks, et auto ülevaatuse ikka saaks. Ülevaatajal oleks ju lihtne: kord piirajasse, K-arv johhaidii ja veidi peale, mistõttu nägemiseni järgmisel üritusel.
Eestis kehtib mõõtmine vabakiirendusel. On ka muid meetodeid, kuid neid kasutusele võtta pole vajalikuks peetud.
Mait Millert on ülevaatuse teemat A24 foorumis üsna põhjalikult valgustanud:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=144230
ja
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=158592
(01-02-2015, 10:03 AM)nostromo Kirjutas: ...
Enda endist W124 4-MATIC diislit piinati ka ikka täistuuridel päris mitu head sekundit-no oma 5 sekundit vähemalt.
...
Sekundi pikkus sõltub sellest, kummal pool vetsuust seista Kuigi pole välistatud, et regulaator ei suuda pöördeid stabiilsena hoida ja programm ei lubanud gaasipedaali vabastada varem.
Ülevaatajatel on omad nipid ilmselt olemas, kuid needki toimivad vaid teatud piirides...