20-10-2014, 09:31 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-10-2014, 10:09 AM ja muutjaks oli Atman67.)
Nii, nüüd siis mitu aastat möödas. Auto seisis 2011-2014 augustini kasutamata, siis võtsin taastamise ette. Kõigepealt lasin vahetada klapisääretihendid ja uus õli, 10W40, nagu peab. Tulemus null- tossamine sama. Siis käisin Hort Autos. Seal pisteti endoskoop/kaamera silindrisse ja uuriti probleemi iga külje pealt, jõuti järeldusele et kolvirõngad kulunud. Käisin ka Speedsteris Hannese juures- sain teada et sissepritse elektroonika osa töötab, kütusesegu regulaatorile läheb õige pinge. Hannes arvas et ilmselt läheb mõte ikka kolvirõngaste teemale. Suitsul selge õlihais juures ja sinist värvi. Lasin ära vahetada ka pool summutit, aga 2 katalüsaatorit jäid peale, need mis mootori juures. Summutimeister arvas, et kui kat umbes, siis kaoks mootoril jõud ära. Samas kat läheb umbe diislitel, bensukatel harvem. Aga jõud on tegelikult alles. Ja minu oma on bensukas. Mõeldud-tehtud: ostsin kasutatud M102 ploki ja tahtsin lasta selle autole peale panna. Vahetamise käigus selgus et olemasoleval mootoril silindri pinnad väga heas korras, kulumine minimaalne. Siis uued kolvirõngad peale, uued saaled ka. Ploki pind lihviti, uus kaanetihend, klapid lihviti, kollektori ja sisse-väljalaske tihendid vahetati. Surveastmed korras. Nüüd siis vajasid uued kolvirõngad sissesõitmist, mis pidi olema 500-1000 km linnasõitu. Tänaseks 500km sõidetud. Aga tossamine ei vähene- ikka sinine suits, eriti kohapealt minnes, sooja mootoriga. Lisaks, õlituli hakkas põlema, järelikult rüüpab ka õli. Valasin liitri juurde. Kuipalju ta täpselt õli võtab, seda saan teada alles siis kui ta selle liitri ära tarvitab, mille ma nüüd peale valasin, sest sellest hetkest hakkas põlema tuli ja saan lugeda kilomeetreid. Sinna võib suht kaua aega minna.Mõtlen et peab olema mingi muu põhjus- et kuidagi tõmmatakse õli mingi vaakumi või muu surve abil sinna kuhu ei pea- mingi katki oleva ava kaudu. Manuaal käigukast on autol. Ei saa ju olla raketiteadus see asi! 230CE 1989 manuaalkast 5käiku mootor M102.982. 2,3L bensiin.