10-09-2014, 10:48 AM
Määgimiseks ja universumiparandamiseks on vist jah vähe teised foorumid.
Aga ma sõnastaks selle teema võtmeküsimuse pigem selleks, milleks antud auto?
Kui sõitmiseks punktist A punkti B pere/indiviidi ainukese liikumisvahendina - kui jah siis on lihtsalt liiga suur tõenäosus juhtumaks , et punkti B ei jõuagi.
Kui hobiauto - siis ok. Kuigi piisavalt kulukas ja keeruline hobi aga parem hobi kui teleka ees igaõhtune 6packi hävitamine.
Minu "G400CDI perioodil" (Ostes LS 65 0000, müües 156 000) jättis see auto mind 7 korda tee peale, s.t. uuesti mitte käivitades. Nagu natuke palju vist, arvestades, et
ülejäänudest autodest pole mind ükski kordagi alt vedanud.
See ei ole hala, see on lihtsalt kogemus. Kõige hullem, mis olla saab on see hala, mis kaasneb, et nii piiks-piiks mootor on ja kõik on nii piiks-piiks "kallis" jne.
Tollal oli tema pidamine kindlasti kallim varuosade suhtes ja minu aeg oli tõesti kallim, kui kodus pudeliute ja süstaldega möllata.
Keerulise mootoriga (eriti neis ülikitsastes tingimustes) tasub käija esinduses. Esinduse tuiinihind võin külla kallim olla ühikuna, kuid neil on kogemus (kui mitte siis täpne know-how), kuidas
mida täpselt teha ja Sa maksad selle näidistundide alusel. Sageli mingi kohalik sosssepp jõuab sama tulemuseni neli korda pikema ajaga, mida ei kompenseeri isegi kaks korda odavam tunnihind.
Ja jääb sageli üllatusmoment, mis veel peesse keeratud kõik on.
Vahetasin ise sellel autol genekat, täpselt 9 tundi kulus (täpselt raami otste vahel, ei saa ei ülevalt ega alt ligi, kõik seitse radikat/jahutustoru on täpselt jalus jne).
Peale seda mõistsin, et rentaabsem on tööd teha sellel ajal või mõne väärtuslikuma hobiga tegeleda. Igapäeva auto remontimine ei ole minu jaoks hobi või naudinguna käsitletav.
Muidugi väga võimekas mootor on, kuid tema pidamine eeldab teatud rahalisi võimalusi ja häid närve.
Kui selleks valmis oled, go for it.
Aga vaata, et pärast ei hädalda.
Ega asjata 320 ja 270 pea kordades kallim ei ole kui 400CDI.
Aga ma sõnastaks selle teema võtmeküsimuse pigem selleks, milleks antud auto?
Kui sõitmiseks punktist A punkti B pere/indiviidi ainukese liikumisvahendina - kui jah siis on lihtsalt liiga suur tõenäosus juhtumaks , et punkti B ei jõuagi.
Kui hobiauto - siis ok. Kuigi piisavalt kulukas ja keeruline hobi aga parem hobi kui teleka ees igaõhtune 6packi hävitamine.
Minu "G400CDI perioodil" (Ostes LS 65 0000, müües 156 000) jättis see auto mind 7 korda tee peale, s.t. uuesti mitte käivitades. Nagu natuke palju vist, arvestades, et
ülejäänudest autodest pole mind ükski kordagi alt vedanud.
See ei ole hala, see on lihtsalt kogemus. Kõige hullem, mis olla saab on see hala, mis kaasneb, et nii piiks-piiks mootor on ja kõik on nii piiks-piiks "kallis" jne.
Tollal oli tema pidamine kindlasti kallim varuosade suhtes ja minu aeg oli tõesti kallim, kui kodus pudeliute ja süstaldega möllata.
Keerulise mootoriga (eriti neis ülikitsastes tingimustes) tasub käija esinduses. Esinduse tuiinihind võin külla kallim olla ühikuna, kuid neil on kogemus (kui mitte siis täpne know-how), kuidas
mida täpselt teha ja Sa maksad selle näidistundide alusel. Sageli mingi kohalik sosssepp jõuab sama tulemuseni neli korda pikema ajaga, mida ei kompenseeri isegi kaks korda odavam tunnihind.
Ja jääb sageli üllatusmoment, mis veel peesse keeratud kõik on.
Vahetasin ise sellel autol genekat, täpselt 9 tundi kulus (täpselt raami otste vahel, ei saa ei ülevalt ega alt ligi, kõik seitse radikat/jahutustoru on täpselt jalus jne).
Peale seda mõistsin, et rentaabsem on tööd teha sellel ajal või mõne väärtuslikuma hobiga tegeleda. Igapäeva auto remontimine ei ole minu jaoks hobi või naudinguna käsitletav.
Muidugi väga võimekas mootor on, kuid tema pidamine eeldab teatud rahalisi võimalusi ja häid närve.
Kui selleks valmis oled, go for it.
Aga vaata, et pärast ei hädalda.
Ega asjata 320 ja 270 pea kordades kallim ei ole kui 400CDI.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”