15-08-2014, 01:10 PM
(15-08-2014, 12:50 AM)MB 190 Kirjutas: Nüüd jahedamad ilmad ja pikem sõit tehtud.
Temperatuur kergelt üle 80 kraadi.
Kohapeal natuke tõuseb.
Niikaua, kuni seier 120-ni ei tõuse ja mootor keema ei lähe, on kõik korras. Nagu Tauno mainis hakkab ventilaator tööle alles 100+ kraadi juures, nii et u. 80 - 105 kraadi vahel kõikuv seier on normaalne.
90 kraadine jahutusvedeliku temperatuur autode veesärgis ei ole tingimata rusikareegel aga tavaautode puhul siiski üsna levinud. Kõik oleneb mootori ehitusest ja selles kasutatud tehnoloogiate ja materjalide valikust. Näitex võistlusautode puhul võib mõni auto näidata parimat dünaamikat kui jahutusvedeliku temperatuur on 70 kraadi, samas kui teisele mootorile sobib kõige paremini näitex 100 kraadine temperatuur ja ta annab selle temperatuuri juures kõige enam hobujõude välja. Seda saab muidugi vaid dünostendis ja raja peal mõõta ja vahe ei pruugi olla väga suur, aga mootorispordis on iga hobujõud arvel.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!