13-08-2014, 08:46 PM
(13-08-2014, 08:29 PM)Tauno Mõts Kirjutas: M103 mootori (2,6 liitrit) puhul ei kasutata elektromagnetsidurit, vaid viskosidurit ning seega on ainsaks elemendiks, mis ventilaatori tööd reguleerib, ventilaatorisidur ise. Kui see tuksis on, kasvab temperatuur samuti tühikäigul ja madalatel pööretel kontrollimatult ning auto läheb keema. Viskosiduri kontrollimine koduste vahenditega on ebamõistlikult keeruline, sest ta ei muuda ventilaatorit päris jäigaks, vaid tagab "piisava pöörlemiskiiruse".
Kodusex vahendix on rulli keeratud ajaleht, millega tasakesi ventilaatorit pidurdama hakata. Kuuma mootori korral, korras viskosiduri puhul hakseldab ventilaator ajalehe pilbastex, pekkis viskosidur aga jääb pikapeale seisma.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!