13-08-2014, 08:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-08-2014, 08:31 PM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Härra MB190,
Kõige tähtsam küsimus enne lammutama asumist on, et mis mootoriga on tegu.
Ma oletan, et me räägime bensiinimootoritest.
M102 mootori (2.0 ja 2.3 liitrit autod) tühikäigutemperatuur kasvab nii sooja kui külma ilmaga vabalt kuni pisut üle 100 kraadi, misjärel annab temperatuuriandur korralduse ventilaatori elektromagnetsiduri abil käivitamiseks. Kui temperatuur langeb alla 93-98 C (mõõtetolerants), lülitatakse ventilaator uuesti välja.
See on antud mootori puhul täiesti normaalne töötemperatuur ja seega tasub kogu edasine tegevuskava unustada ning temperatuurinäidikut jälgida vaid selleks, et mitte magada maha ventilaatorit rakendava temperatuurianduri töölepingu lõppemine. Seda on vanadel autodel ikka juhtunud ja siis on peagi temperatuur üle 110 jne.
M103 mootori (2,6 liitrit) puhul ei kasutata elektromagnetsidurit, vaid viskosidurit ning seega on ainsaks elemendiks, mis ventilaatori tööd reguleerib, ventilaatorisidur ise. Kui see tuksis on, kasvab temperatuur samuti tühikäigul ja madalatel pööretel kontrollimatult ning auto läheb keema. Viskosiduri kontrollimine koduste vahenditega on ebamõistlikult keeruline, sest ta ei muuda ventilaatorit päris jäigaks, vaid tagab "piisava pöörlemiskiiruse".
Ehk siis kokkuvõtteks - suure tõenäosusega, kui Su auto on M102 mootoriga, ~102 C juures ventilaator järgi lülitatakse ja selle peale mootor jahtuma hakkab, pole rohkem tarvis midagi teha ning tasub rahulikult juhiistmesse naalduda või muid väljakutseid otsida.
Parimate soovidega,
Tauno
PS! Hea materjal: http://www.furi-dorifto.com/tech/MB_w124...0012-1.pdf
Kõige tähtsam küsimus enne lammutama asumist on, et mis mootoriga on tegu.
Ma oletan, et me räägime bensiinimootoritest.
M102 mootori (2.0 ja 2.3 liitrit autod) tühikäigutemperatuur kasvab nii sooja kui külma ilmaga vabalt kuni pisut üle 100 kraadi, misjärel annab temperatuuriandur korralduse ventilaatori elektromagnetsiduri abil käivitamiseks. Kui temperatuur langeb alla 93-98 C (mõõtetolerants), lülitatakse ventilaator uuesti välja.
See on antud mootori puhul täiesti normaalne töötemperatuur ja seega tasub kogu edasine tegevuskava unustada ning temperatuurinäidikut jälgida vaid selleks, et mitte magada maha ventilaatorit rakendava temperatuurianduri töölepingu lõppemine. Seda on vanadel autodel ikka juhtunud ja siis on peagi temperatuur üle 110 jne.
M103 mootori (2,6 liitrit) puhul ei kasutata elektromagnetsidurit, vaid viskosidurit ning seega on ainsaks elemendiks, mis ventilaatori tööd reguleerib, ventilaatorisidur ise. Kui see tuksis on, kasvab temperatuur samuti tühikäigul ja madalatel pööretel kontrollimatult ning auto läheb keema. Viskosiduri kontrollimine koduste vahenditega on ebamõistlikult keeruline, sest ta ei muuda ventilaatorit päris jäigaks, vaid tagab "piisava pöörlemiskiiruse".
Ehk siis kokkuvõtteks - suure tõenäosusega, kui Su auto on M102 mootoriga, ~102 C juures ventilaator järgi lülitatakse ja selle peale mootor jahtuma hakkab, pole rohkem tarvis midagi teha ning tasub rahulikult juhiistmesse naalduda või muid väljakutseid otsida.
Parimate soovidega,
Tauno
PS! Hea materjal: http://www.furi-dorifto.com/tech/MB_w124...0012-1.pdf