21-06-2014, 02:23 PM
Kui tahad lihtsalt välimuse pärast autot madalax, lõika originaalvedrud lühemax ja paigalda kõige õhemad vedrupadjad. Kõige odavam viis. Amortidele see küll hästi ei mõju ja tõenäoliselt ka auto juhitavus kannatab, aga ilu nõuab ohvreid.
Kui tahad, et auto olex pigem hästi juhitav ja välimus pole nii tähtis, unusta pildil olev madaldus kohe ära, kuna sellise madalduse puhul pole amortitel piisavalt liikumismaad ja sisuliselt sõidad ilma amortideta. Hüpersileda tee puhul on sellise kooslusega sõites kõik tore ja ilus, aga selliste teede puhul nagu meil Eestis enamjaolt, võib rehvide pidamine konarusest üle sõites ootamatult kaduda, eriti arvestades, et W201-l on väga kerge tagumik ja tagaratastel niigi pidamist vähevõitu. 40mm on tavaauto puhul maximaalne madaldus, mis veel sõiduomadusi väga hullemax ei tee ja ka sellise madalduse puhul soovitaxin juba originaalamortide asemel madaldusamorte kasutada, et säilix amordi käik. Suurema madalduse puhul lähevad summad väga kallix kui tahad, et auto juhitavus säilix hea. Hea näide on meil driftis kasutatav Wisefab silla lahendus, kus sobiva madalduse ja juhitavuse saavutamisex on praktiliselt kogu esisild uus konstrueeritud ja sillageomeetriat vastavalt soovitud tulemusele korrigeeritud (näitex roolihoobade kinnituspunktide kõrgust muudetud, et keeramisel madaldatud auto sillageomeetria halvemax ei muutux). Väga suure madalduse puhul ilma sillageomeetriat korrigeerimata kaotad osa auto juhitavusest ja pead sellega arvestama.
Mis vedrude erinevusse puutub, siis mida suurem mootor ja raskem auto, seda jäigemad vedrud võrreldes väiksema mootoriga ja kergema auto vedrudega. Mujal maailmas kasutataxe W201 puhul palju 124-ja ja 129-a V8 mudelite vedrusid (400E/E400, 500E/E500, SL500, SL600, AMG ja Brabuse versioonid jne.). Nendest on vist 400 vedrud kõige odavamad ja neid võib ka kasutatuna leida.
Nende vedrude kasutamisel tasub muidugi silmas pidada, et suurema mootori puhul on esivedrud jäigemad, kompenseerimax lisaraskust, ja tagumised vähem jäigad, kuna taga raskust vähem, seega paigaldades need väixema mootoriga autole, muutub auto alajuhitavamax, kuna eesmine vedrustus on jäigem kui tagumine.
Vedrude väga lühikesex lõikamisel on ka oht, et need võivad reipama sõidu ajal alt minema lennata, kui kasutusel on tavalised pika käiguga amordid. USA foorumis olen näinud, et ringraja W201-el on pandud kett kere ja tagumise õõtsa külge, et õõtsa käiku piirata.
Üxkõik missuguse tuuningu kasux sa lõpux otsustad, soovitan sul pärast käia mõnel lennuväljal või ringrajal harjutamas, et tunnetaxid kuidas auto käitumine on muutunud ja oskaxid oma sõidustiili sellele korrigeerida ja teaxid kuidas auto ohuolukorras käitub. Paljud õnnetused olex võimalik ära hoida või vähendada tagajärgi kui inimesed õpixid oma autot tundma ja oskaxid ohuolukorras külma närvi hoida ja õigeid otsuseid teha, selle asemel, et silmad kinni, käed kramplikult roolil pidurit muljuda või hirmunult suvaliselt rooli lapata. Mina olen pääsenud maanteel kokkupõrkest tagasipööret sooritava autoga, kuna suutsin külma närvi säilitada ja hoogu vähendamata autost mööda põigata, teades iseenda ja oma auto võimeid. Asi olex võinud väga kurvalt lõppeda kui ma olexin üritanud lihtsalt pidurdada või olexin rooliga liiga jõuliselt ringi käinud.
Ühesõnaga, kõike on võimalik teha, aga kui tahad extreemseid tulemusi odavalt saada, pead arvestama eelpool nimetatud tagajärgede ja ohtudega. Mina olen sulle tutvustanud võimalusi ja ohtusid, aga lõpliku otsuse teed ise ja ühtlasi ka vastutad selle otsuse eest ise.
Kui tahad, et auto olex pigem hästi juhitav ja välimus pole nii tähtis, unusta pildil olev madaldus kohe ära, kuna sellise madalduse puhul pole amortitel piisavalt liikumismaad ja sisuliselt sõidad ilma amortideta. Hüpersileda tee puhul on sellise kooslusega sõites kõik tore ja ilus, aga selliste teede puhul nagu meil Eestis enamjaolt, võib rehvide pidamine konarusest üle sõites ootamatult kaduda, eriti arvestades, et W201-l on väga kerge tagumik ja tagaratastel niigi pidamist vähevõitu. 40mm on tavaauto puhul maximaalne madaldus, mis veel sõiduomadusi väga hullemax ei tee ja ka sellise madalduse puhul soovitaxin juba originaalamortide asemel madaldusamorte kasutada, et säilix amordi käik. Suurema madalduse puhul lähevad summad väga kallix kui tahad, et auto juhitavus säilix hea. Hea näide on meil driftis kasutatav Wisefab silla lahendus, kus sobiva madalduse ja juhitavuse saavutamisex on praktiliselt kogu esisild uus konstrueeritud ja sillageomeetriat vastavalt soovitud tulemusele korrigeeritud (näitex roolihoobade kinnituspunktide kõrgust muudetud, et keeramisel madaldatud auto sillageomeetria halvemax ei muutux). Väga suure madalduse puhul ilma sillageomeetriat korrigeerimata kaotad osa auto juhitavusest ja pead sellega arvestama.
Mis vedrude erinevusse puutub, siis mida suurem mootor ja raskem auto, seda jäigemad vedrud võrreldes väiksema mootoriga ja kergema auto vedrudega. Mujal maailmas kasutataxe W201 puhul palju 124-ja ja 129-a V8 mudelite vedrusid (400E/E400, 500E/E500, SL500, SL600, AMG ja Brabuse versioonid jne.). Nendest on vist 400 vedrud kõige odavamad ja neid võib ka kasutatuna leida.
Nende vedrude kasutamisel tasub muidugi silmas pidada, et suurema mootori puhul on esivedrud jäigemad, kompenseerimax lisaraskust, ja tagumised vähem jäigad, kuna taga raskust vähem, seega paigaldades need väixema mootoriga autole, muutub auto alajuhitavamax, kuna eesmine vedrustus on jäigem kui tagumine.
Vedrude väga lühikesex lõikamisel on ka oht, et need võivad reipama sõidu ajal alt minema lennata, kui kasutusel on tavalised pika käiguga amordid. USA foorumis olen näinud, et ringraja W201-el on pandud kett kere ja tagumise õõtsa külge, et õõtsa käiku piirata.
Üxkõik missuguse tuuningu kasux sa lõpux otsustad, soovitan sul pärast käia mõnel lennuväljal või ringrajal harjutamas, et tunnetaxid kuidas auto käitumine on muutunud ja oskaxid oma sõidustiili sellele korrigeerida ja teaxid kuidas auto ohuolukorras käitub. Paljud õnnetused olex võimalik ära hoida või vähendada tagajärgi kui inimesed õpixid oma autot tundma ja oskaxid ohuolukorras külma närvi hoida ja õigeid otsuseid teha, selle asemel, et silmad kinni, käed kramplikult roolil pidurit muljuda või hirmunult suvaliselt rooli lapata. Mina olen pääsenud maanteel kokkupõrkest tagasipööret sooritava autoga, kuna suutsin külma närvi säilitada ja hoogu vähendamata autost mööda põigata, teades iseenda ja oma auto võimeid. Asi olex võinud väga kurvalt lõppeda kui ma olexin üritanud lihtsalt pidurdada või olexin rooliga liiga jõuliselt ringi käinud.
Ühesõnaga, kõike on võimalik teha, aga kui tahad extreemseid tulemusi odavalt saada, pead arvestama eelpool nimetatud tagajärgede ja ohtudega. Mina olen sulle tutvustanud võimalusi ja ohtusid, aga lõpliku otsuse teed ise ja ühtlasi ka vastutad selle otsuse eest ise.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!