22-05-2014, 12:02 PM
(21-05-2014, 09:44 PM)taadu Kirjutas: OK seletame siis veidi pikemalt:
Webasto on täiendav mootor ijahutusvedeliku kütteseade mis töötab Sinu autol diiselküttega. Lülitiga saa teda juhtida viisil - rakendub külmal ajal tööle - ei rakendu tööle. Välistemperatuuri tõustes üle +7C ei ole vajadust täiendava kütteseadme järele ja olenemata lüliti asendist webasto tööle ei hakka.
Kütteseade tööpõhimõte on selline, et esmalt puhub ventilaator (ca 30 sek - min) küttekolde eelmise töötsükli gaasidest tühjaks ja seejärel toimub süütamine. Kütteseadme töö on kuulda parempoolse ratta ees kerge kohinaga. Otsides võid tuvastada ca. 2-3 cm läbimõõduga alumiiniumist grofeeritud toru kust väljuvad põlemisgaasid.
Vajalik on täiendav kütteseade külmal ajal mootori töötemperatuuri saavutamiseks kuna CDI on ülisäästlik s.t mootor ei tooda ise piisavalt kuuma külmal ajal. Minul nt sama 220 CDI vajab ka pikal teekonnal ühtlaselt sõites, alla -15C juures, lisakütte tööd muidu jahtub mootor lihtsalt maha. Muidugi on olemas ka taimleriga juhitavad versioonid aga tööpõhimõte on nendel sama v.a. lisavõimalus seda tööle lülitada ilma mootorit käivitamata.
PUUST JA PUNASELT nagu öeldakse :-)
Miks sa arvad, et tal on Webasto? Selle nupu olemasolu veel ei tähenda seda. Enamus juhtudel on sellel mingi elektriline funktsioon ja kasu tõesti arusaamatu. Olen ise kaks talve sõitnud punniga, millel oli see nupp. Auto oli pärit Monacost ja webastost polnud haisugi. Seega väga õigustatud küsimus, et mida see soojendus teeb ja kuidas sellest aru saada?
LCD displayde ja armatuuride remont
www.harteron.ee
www.harteron.ee