01-02-2014, 01:30 AM
Kui klient elab pealinnas, siis ei ole koos autoga ilmumine töökotta keeruline, Võrust on jah keeruline (kulukas) Tallinna sõita. Näide. Klient ostab poest pihustiotsad ja viib need meister Osvaldi kätte, kes on eluaegne diislimees (loe remontinud Belarus traktoreid) ja siis see Osvald ütleb, et need pihustiotsad ei hakka tööle ja on praagid (ja see on üldse väga sitt firma, miks sa nende otsad ostsid). Klient läheb poodi tagasi ja ütleb, et müüdi praagid otsad (Osvaldi ütles ja tema on autoriteet) Millegipärast klient eeldab alati 100%, et toode on praak, kuigi eksisteerib veel kaks võimalust. Toode rikuti paigaldamisel ja toode on tegelikult töökorras, lihtsalt Osvald ei saanud "otsi tööle".
Oma töö tõttu varuosade hulgimüügifirmas puutun kokku ka garantiiasjade menetlemisega. Toon kaks näidet enda elust.
1.Klient ostis Automaailma poest VAG pump-pihusti. Läks töökotta Osvaldi juurde seda paigaldama. Pump-pihusti ei hakanud tööle. Selge see, et praak! Automaailm tagastas pihusti meile kui hulgimüüjale ja see läks Karla vahendusel Saksa Boschi tehasesse ekspertiisi. Kuu aja pärast tuli vastus, pump-pihusti on töökorras ja meile saadeti see Saksast tagasi. Meilt jälle Automaailma. Konsulteerisin Automaailma töötajat ja andsin talle konkreetselt paar normaalset diislitöökoja aadressi ja palusin, et ta kliendi sinna saadab. Rohkem mind ei tülitatud, ilmselt auto sõidab siiani. Klient ei maksnud selle (garantii) pulli eest sentigi (transport, ekspertiis, inimeste ajakulu). Küll aga olid kulud tehasel ja ka poel ja hulgimüüjal.
2. Varuosapood tagastab meile BMW Boschi õhulugeja (autol peal olnud ca 3-4 kuud). Praak, ei tööta! Ma ei tea, millise töökoja meister selle vea diagnoosis. Klient saab uue vastu garantiikorras. Kahe kuu pärast sama pood tagastab sama koodiga õhulugeja. Helistan poodi ja küsin kas sama auto. Jah- vastatakse. Klient saab garantiikorras jälle uue. Kuu aja helistab pood ja kurdab muret, et jälle õhulugeja katki. Ma ütlen, et ilmselt ei ole viga õhulugejas ja soovitan tungivalt minna Truumusse, kel on kogemus autosid diagnoosida ning lisaks õigus garantiiasju menetleda. Helistan nädala pärast Truumusse ja küsin tagasisidet. BMW sai kuskilt lisaõhku ja see oli tegelik põhjus öeldakse mulle. Õhulugejates ei olnud tegelikult viga. Tehas oli kandnud 2 õhulugeja garantiikulu ilmaasjata.
Ma tahan öelda, et mündil on ka teine külg ja vahel on auto nägemine garantiijuhtumi lahendamiseks ikkagi vajalik. Teine asi on see, et oma kulusid ollakse varmad nõudma ja ei taheta nö joosta autoga, aga kas ollakse valmis eksimise korral kinni maksma mõni varuosa (BMW näite puhul 2 õhulugejat)? Ilmselt mitte.
Oma töö tõttu varuosade hulgimüügifirmas puutun kokku ka garantiiasjade menetlemisega. Toon kaks näidet enda elust.
1.Klient ostis Automaailma poest VAG pump-pihusti. Läks töökotta Osvaldi juurde seda paigaldama. Pump-pihusti ei hakanud tööle. Selge see, et praak! Automaailm tagastas pihusti meile kui hulgimüüjale ja see läks Karla vahendusel Saksa Boschi tehasesse ekspertiisi. Kuu aja pärast tuli vastus, pump-pihusti on töökorras ja meile saadeti see Saksast tagasi. Meilt jälle Automaailma. Konsulteerisin Automaailma töötajat ja andsin talle konkreetselt paar normaalset diislitöökoja aadressi ja palusin, et ta kliendi sinna saadab. Rohkem mind ei tülitatud, ilmselt auto sõidab siiani. Klient ei maksnud selle (garantii) pulli eest sentigi (transport, ekspertiis, inimeste ajakulu). Küll aga olid kulud tehasel ja ka poel ja hulgimüüjal.
2. Varuosapood tagastab meile BMW Boschi õhulugeja (autol peal olnud ca 3-4 kuud). Praak, ei tööta! Ma ei tea, millise töökoja meister selle vea diagnoosis. Klient saab uue vastu garantiikorras. Kahe kuu pärast sama pood tagastab sama koodiga õhulugeja. Helistan poodi ja küsin kas sama auto. Jah- vastatakse. Klient saab garantiikorras jälle uue. Kuu aja helistab pood ja kurdab muret, et jälle õhulugeja katki. Ma ütlen, et ilmselt ei ole viga õhulugejas ja soovitan tungivalt minna Truumusse, kel on kogemus autosid diagnoosida ning lisaks õigus garantiiasju menetleda. Helistan nädala pärast Truumusse ja küsin tagasisidet. BMW sai kuskilt lisaõhku ja see oli tegelik põhjus öeldakse mulle. Õhulugejates ei olnud tegelikult viga. Tehas oli kandnud 2 õhulugeja garantiikulu ilmaasjata.
Ma tahan öelda, et mündil on ka teine külg ja vahel on auto nägemine garantiijuhtumi lahendamiseks ikkagi vajalik. Teine asi on see, et oma kulusid ollakse varmad nõudma ja ei taheta nö joosta autoga, aga kas ollakse valmis eksimise korral kinni maksma mõni varuosa (BMW näite puhul 2 õhulugejat)? Ilmselt mitte.