30-01-2014, 12:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-01-2014, 12:59 PM ja muutjaks oli Joel..)
Väga põnev teema. Põhiküsimus siin on, et mida üldse tähendab "parem"? Olen kokku puutunud mitmete autoesindustega ning enamus neid väidab kui ühest suust, et Eestis ostetakse üha rohkem ja rohkem ainult hinda. See tähendab, et autot ei osteta emotsiooni toel, vaid puhtalt exceli alusel + esinduse asukoha + garantii kestuse + eripakkumiste järgi. Kuna autod üldkeskmisena on tänapäeval juba kõik vägagi arenenud ning Saksa kolmik idioodi järjekindlusega nõuab kõrget lisaraha täiesti elementaarse varustuse eest (nagu istmesoojendused ja põrandamatid näiteks), mis enamikel teistel autodel on standardis, siis jääb neid põhjusi, miks eelistada noobelmarke üha vähemaks. Noobelmargid taanduvadki nišitooteks neile veidrikele, kellele on tähtis ka emotsioon või siis edevikele, kellele on tähtis bränd.
Kõige paremini ilmestab olukorda VAG grupp, kuna seal on palju marke. Ei ole ju mingit põhjust arvata, et Skoda ei suudaks Audist paremat autot teha. Aga Karl Jung (Skoda eelmine CEO) sai Dr Martin Winterkornilt naturaalselt kinga selle eest, et ta viimase Superbiga liiga kõrgele sihtis, mis viis selle tootmiskulu üles, kahjustades kasumit ning rikkudes kasumlikemate VW ja Audi mudelite müüki. Skoda segment on teha kvaliteetseid entry-level autosid VAG gruppi, millega rahulolev klient äkki tulevikus VW või Audi peale upgradeb. "Head autode" tegemine ei ole Skoda ülesanne - liiga hea Skoda kahjustab kogu gruppi. VAG grupp soodab toota midaiganes (odavast Citygo'st, E-troni, Aventadori ja Veyronini), seega küsimus ei ole mõistuses ega oskustes, vaid puhtalt segmenteerimises, mis on kogu äri alus - igale tarbijasegmendile talle sobiv toode, aga jumala eest mitte kahjustades kallimate segmentide müügivõimet.
Ehk jõuame tagasi küsimuseni mida tähendab parem? Skoda-omaniku jaoks tähendab see odavalt, aga kindlalt punktist A punkti B liikumist, sealjuures muheledes, et tal on "põhimõtteliselt Audi, aga poole hinna eest". Täiesti eluterve suhtumine iseenesest. Mina ise ja paljud teised autohuvilised küll paraku niimoodi suhtuda ei oska. Neile on excelist olulisem emotsioon. Seepärast sõidetaksegi kulukate vanade luksusautodega, ehkki sama raha eest saaks tuttuue Skoda (jättes veotelje asukoha üldse kõrvale praegu).
Kõige paremini ilmestab olukorda VAG grupp, kuna seal on palju marke. Ei ole ju mingit põhjust arvata, et Skoda ei suudaks Audist paremat autot teha. Aga Karl Jung (Skoda eelmine CEO) sai Dr Martin Winterkornilt naturaalselt kinga selle eest, et ta viimase Superbiga liiga kõrgele sihtis, mis viis selle tootmiskulu üles, kahjustades kasumit ning rikkudes kasumlikemate VW ja Audi mudelite müüki. Skoda segment on teha kvaliteetseid entry-level autosid VAG gruppi, millega rahulolev klient äkki tulevikus VW või Audi peale upgradeb. "Head autode" tegemine ei ole Skoda ülesanne - liiga hea Skoda kahjustab kogu gruppi. VAG grupp soodab toota midaiganes (odavast Citygo'st, E-troni, Aventadori ja Veyronini), seega küsimus ei ole mõistuses ega oskustes, vaid puhtalt segmenteerimises, mis on kogu äri alus - igale tarbijasegmendile talle sobiv toode, aga jumala eest mitte kahjustades kallimate segmentide müügivõimet.
Ehk jõuame tagasi küsimuseni mida tähendab parem? Skoda-omaniku jaoks tähendab see odavalt, aga kindlalt punktist A punkti B liikumist, sealjuures muheledes, et tal on "põhimõtteliselt Audi, aga poole hinna eest". Täiesti eluterve suhtumine iseenesest. Mina ise ja paljud teised autohuvilised küll paraku niimoodi suhtuda ei oska. Neile on excelist olulisem emotsioon. Seepärast sõidetaksegi kulukate vanade luksusautodega, ehkki sama raha eest saaks tuttuue Skoda (jättes veotelje asukoha üldse kõrvale praegu).
MB G63 AMG; MB ML320; Porsche 911 Turbo; Audi Coupe Quattro V8; Volvo 940 SE; ZAZ 965 Cabrio