29-01-2014, 08:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-01-2014, 08:39 PM ja muutjaks oli kaupo51.)
to Priit
Püüan sulle siis vastata
Tutvustan sulle Võlaõigusseadust, mis reguleerib neid probleeme.
TEENINDAJA MEELESPEA:
PUUDUSEGA KAUP JA
KAEBUSE ESITAMISE ÕIGUS
Hea teenindaja teadmistepagasi osaks on ka teadmised kauplejate ja tarbijate õigustest ning kohustustest.
See meelespea toob välja peamise, mida teenindaja puudusega kauba ning seadusest tuleneva pretensiooni
ehk kaebuse esitamise õiguse kohta teadma peaks.
Kaebuse esitamise õigus kehtib 2 aastat
Tarbijal on õigus pöörduda kauba puuduse ilmnemisel kaupleja poole kahe aasta jooksul pärast ostu sooritamist. Kui selgub, et
kaubal on tootmisdefekt, tuleb asi kauplejal parandada või asendada. Kui parandamine ebaõnnestub ja asendamine pole võimalik,
on tarbijal õigus lepingust taganeda ehk toode tagastada ja saada raha tagasi. Kokkuleppel tarbijaga võib summa hüvitada ka kinkekaartides.
Kaebust võib esitada nii suuliselt kui kirjalikult
Kaebuse võib tarbija kauplejale esitada vabas vormis ja seda kas ise või esindaja kaudu. Esimese pöördumise võib tarbija teha
suuliselt, kuid juhul, kui teenindaja ei saa/ei oska/ei tohi ise selliseid küsimusi otsustada, võib ta paluda kaebust kirjalikus vormis.
Kaebuses peaks olema märgitud
• tarbija nimi ja kontaktandmed,
• kaebuse esitamise kuupäev,
• kauba või teenuse puudus,
• kauplejale esitatav nõue ehk millist lahendit tarbija ootab.
Kaebusele peaks lisama ka ostu tõendava dokumendi koopia, milleks võib olla tšekk, arve, pangaväljavõte või muu dokument,
millest nähtub tehingu sooritamise aeg ning pooled. Kirjalikule kaebusele peab vastama 15 päeva jooksul.
Esimesel 6 kuul tuleb tõendamise eest maksta kauplejal
Seaduse järgi peetakse esimesel kuuel kuul tekkinud puudust tootmisdefektiks. Kui kaupleja ei ole sellega nõus, peab ta tõendama
vastupidist ning seda ka tarbijale selgitama. Tõendamiskohustuse täitmiseks ei loeta lauset: „tootmisdefekti ei tuvastatud“ või
„tekkinud vead kuuluvad ekspluatatsioonidefektide hulka“. Tõendamise kulud esimesel kuuel kuul kannab kaupleja. Hiljem tuleb
tõendamiskulud kanda süüdlasel ehk tootmisdefekti puhul kauplejal, valest kasutamisest tingitud puuduste korral tarbijal.
Kaebuse esitamise õigus ja garantii on erinevad mõisted
Eelpool kirjeldatud kaebuse esitamise õigust aetakse sageli segamini garantiiga. „Kaebuse ehk pretensiooni esitamise õigus“ ja
„garantii“ on aga täiesti erinevad mõisted. Kaebuse esitamise õigus tuleneb seadusest ja see kaitseb tarbijat igal juhul. Garantiid
pakuvad tootjad ja kauplejad vabatahtlikult. Täpsemat infot selle kohta, mis vahe on garantiil ning pretensiooni esitamise õigusel,
saab tarbijakaitseameti veebilehelt:
http://www.tarbijakaitseamet.ee/index.php?id=15230
Teenindaja peab ostjale andma korrektset infot
Teenindaja peaks ostjat kaebuse esitamise õigusest teavitama. Selleks piisab lausetest:
• „Kui kaubal ilmnevad puudused, saate meie poole pöörduda kahe aasta jooksul.“
• „Et teie kaebust oleks hiljem lihtsam lahendada, jätke alles ostutšekk.“
Kui kaubal on garantii, siis peab ostjat sellest teavitama ning tutvustama ka garantii tingimusi, ostja soovil peab garantiitingimused
talle ka kirjalikult kaasa andma.
Lisaks
Videoklipid, kuidas käituda puudusega toote korral:
eesti keeles http://www.youtube.com/watch?v=dIgrUXqCL...r_embedded,
vene keeles http://www.youtube.com/watch?v=EDNpZhRWA...re=related.
Infomaterjal puudusega toote tagastamisest tarbijakaitseameti veebilehel:
eesti keeles http://www.tarbijakaitseamet.ee/puuduseg...gastamine/,
vene keeles http://www.tarbijakaitseamet.ee/13935
Hulgimüüja ei taha tagasi võtta (näit kaupluselt, töökojalt) AINULT pihustiotsi nendel samadel põhjustel, millest ma juba kirjutasin. Pihustiotsa ei saa (garantii)menetleda ilma pihustita, mille sisse see käib.
copy paste
Maaletooja niisama midagi inimese käest tagasi ei võta, kui ostja väidab, et ots ei tööta. Korrektne lahendus oleks, kui klient läheks autoga Karlasse ja seal juba otsustatakse, kas viga on otsas või hoopis autos (ehk mujal). Ainult pihustiotsi on raske garantii korras menetleda, korrektne oleks tuua kogu pihusti Karlasse või veel parem kogu auto. Tihti on probleem hoopis tundmatus meistris, kes ei suuda pihustiotsa tööle saada.
Karla Auto tegemisi ma ei hakka kommenteerima, fakt on see, et nad on ametlikud Boschi partnerid, mis puudutab diiseltoodete garantiimenetlusi.
Püüan sulle siis vastata
Tutvustan sulle Võlaõigusseadust, mis reguleerib neid probleeme.
TEENINDAJA MEELESPEA:
PUUDUSEGA KAUP JA
KAEBUSE ESITAMISE ÕIGUS
Hea teenindaja teadmistepagasi osaks on ka teadmised kauplejate ja tarbijate õigustest ning kohustustest.
See meelespea toob välja peamise, mida teenindaja puudusega kauba ning seadusest tuleneva pretensiooni
ehk kaebuse esitamise õiguse kohta teadma peaks.
Kaebuse esitamise õigus kehtib 2 aastat
Tarbijal on õigus pöörduda kauba puuduse ilmnemisel kaupleja poole kahe aasta jooksul pärast ostu sooritamist. Kui selgub, et
kaubal on tootmisdefekt, tuleb asi kauplejal parandada või asendada. Kui parandamine ebaõnnestub ja asendamine pole võimalik,
on tarbijal õigus lepingust taganeda ehk toode tagastada ja saada raha tagasi. Kokkuleppel tarbijaga võib summa hüvitada ka kinkekaartides.
Kaebust võib esitada nii suuliselt kui kirjalikult
Kaebuse võib tarbija kauplejale esitada vabas vormis ja seda kas ise või esindaja kaudu. Esimese pöördumise võib tarbija teha
suuliselt, kuid juhul, kui teenindaja ei saa/ei oska/ei tohi ise selliseid küsimusi otsustada, võib ta paluda kaebust kirjalikus vormis.
Kaebuses peaks olema märgitud
• tarbija nimi ja kontaktandmed,
• kaebuse esitamise kuupäev,
• kauba või teenuse puudus,
• kauplejale esitatav nõue ehk millist lahendit tarbija ootab.
Kaebusele peaks lisama ka ostu tõendava dokumendi koopia, milleks võib olla tšekk, arve, pangaväljavõte või muu dokument,
millest nähtub tehingu sooritamise aeg ning pooled. Kirjalikule kaebusele peab vastama 15 päeva jooksul.
Esimesel 6 kuul tuleb tõendamise eest maksta kauplejal
Seaduse järgi peetakse esimesel kuuel kuul tekkinud puudust tootmisdefektiks. Kui kaupleja ei ole sellega nõus, peab ta tõendama
vastupidist ning seda ka tarbijale selgitama. Tõendamiskohustuse täitmiseks ei loeta lauset: „tootmisdefekti ei tuvastatud“ või
„tekkinud vead kuuluvad ekspluatatsioonidefektide hulka“. Tõendamise kulud esimesel kuuel kuul kannab kaupleja. Hiljem tuleb
tõendamiskulud kanda süüdlasel ehk tootmisdefekti puhul kauplejal, valest kasutamisest tingitud puuduste korral tarbijal.
Kaebuse esitamise õigus ja garantii on erinevad mõisted
Eelpool kirjeldatud kaebuse esitamise õigust aetakse sageli segamini garantiiga. „Kaebuse ehk pretensiooni esitamise õigus“ ja
„garantii“ on aga täiesti erinevad mõisted. Kaebuse esitamise õigus tuleneb seadusest ja see kaitseb tarbijat igal juhul. Garantiid
pakuvad tootjad ja kauplejad vabatahtlikult. Täpsemat infot selle kohta, mis vahe on garantiil ning pretensiooni esitamise õigusel,
saab tarbijakaitseameti veebilehelt:
http://www.tarbijakaitseamet.ee/index.php?id=15230
Teenindaja peab ostjale andma korrektset infot
Teenindaja peaks ostjat kaebuse esitamise õigusest teavitama. Selleks piisab lausetest:
• „Kui kaubal ilmnevad puudused, saate meie poole pöörduda kahe aasta jooksul.“
• „Et teie kaebust oleks hiljem lihtsam lahendada, jätke alles ostutšekk.“
Kui kaubal on garantii, siis peab ostjat sellest teavitama ning tutvustama ka garantii tingimusi, ostja soovil peab garantiitingimused
talle ka kirjalikult kaasa andma.
Lisaks
Videoklipid, kuidas käituda puudusega toote korral:
eesti keeles http://www.youtube.com/watch?v=dIgrUXqCL...r_embedded,
vene keeles http://www.youtube.com/watch?v=EDNpZhRWA...re=related.
Infomaterjal puudusega toote tagastamisest tarbijakaitseameti veebilehel:
eesti keeles http://www.tarbijakaitseamet.ee/puuduseg...gastamine/,
vene keeles http://www.tarbijakaitseamet.ee/13935
Hulgimüüja ei taha tagasi võtta (näit kaupluselt, töökojalt) AINULT pihustiotsi nendel samadel põhjustel, millest ma juba kirjutasin. Pihustiotsa ei saa (garantii)menetleda ilma pihustita, mille sisse see käib.
copy paste
Maaletooja niisama midagi inimese käest tagasi ei võta, kui ostja väidab, et ots ei tööta. Korrektne lahendus oleks, kui klient läheks autoga Karlasse ja seal juba otsustatakse, kas viga on otsas või hoopis autos (ehk mujal). Ainult pihustiotsi on raske garantii korras menetleda, korrektne oleks tuua kogu pihusti Karlasse või veel parem kogu auto. Tihti on probleem hoopis tundmatus meistris, kes ei suuda pihustiotsa tööle saada.
Karla Auto tegemisi ma ei hakka kommenteerima, fakt on see, et nad on ametlikud Boschi partnerid, mis puudutab diiseltoodete garantiimenetlusi.