Vana luksusauto ostmine on paraku Vene rulett. Nendega on väga hea sõita, kuid ülalpidamiskulud pole üldjuhul eriti mõistlikud. Kõige suurem probleem on see, et Eestis leiduvad autod on suures osas odavad, keritud rondid, mida on natuke poleeritud ja lakutud. Tasuta lõunaid pole olemas. Olen aru saanud, et keskmise eestlase jaoks võib väljend "heas korras" väga erinevaid asju tähendada...
http://www.benzworld.org/forums/w220-s-c...ost5758807
Siin on ohtralt lugemist W220 teemal.
Vana tuttav raunz BMW klubist on kirjutanud E65 kohta järgmist.
E65 remondi ja hooldusega olen nüüd küllaltki palju kokku puutunud. Esmatähtis on leida korralikult hoitud ja hooldatud ning ajalooga auto, sest odav ja kehvasti hooldatud E65 on lõputu rahaauk, kuhu võib tuhandeid eurosid loopida palju tahes aga ront on auto ikkagi. Lapsehaiguseid, pisivigu ja kõike muud leidub eelkõige pre-facelift autodel. Kindlam oleks osta facelift ehk E67.
Veermiku kulumine on teiste BMW-dega võrreldes "harju keskmine". Isiklikult hoiduksin õhkvedrustusest ja dynamic drive-st, sest remontida on neid väga kallis ja alternatiive eriti pole. Taga pidurivoolikud on sageli pragulised, ees pidurikettad kipuvad kõveraks minema ja vibratsiooni tekitama, seda eriti B-ketaste puhul. V8 bensiinimootoritel kipuvad tihendid lekkima, vahetada tuleks kõik ja ühekorraga. Tähelepanu võivad vajada veel süütepoolid, rihmaliin, jahutussüsteem. Diiselmootoritest tasub eelistada M57 3,0D. Nendel tuleks korraliselt vahetada karterituulutust, et vältida suuri õlilekkeid. Tõenäoliselt tuleb vahetada ka hõõgküünlad ja nende juhtplokk, halvemal juhul ka mõni pihusti. Elektroonika osas vigu ning "kalasid" võib ikka tekkida, sest E65 on esimene "uue aja" BMW, mille elektroonika pole nii töökindel, kui järgnenud mudelitel.
Tuleks nüüd tagasi MB juurde. Ma ei tea, kui pikk sa oled, kuid W211 E-klass (facelift) oleks minu arvates mõistlikum, kui siiski väga mugav auto. Olles tudeng, hindaksid kindlasti väiksemat küttekulu, mida näiteks E 220 CDI pakub. See on muidugi minu arvamus, kuid sellise mootoriga W211 on täiesti adekvaatne igapäevasõitudeks, väänet on ohtralt.
S 430 on võimas, ning mootorihääl paitab kõrvu, kuid see vasikavaimustus kipub üle minema ning siis on sul suure küttekuluga V8, mille võimsust meie tingimustes tegelikult rakendada eriti ei saa. Kõik sõltub muidugi läbisõidust, tee natuke kalkulatsioone ning mõtle. Üldiselt oleks see mudel "overkill", nagu inglise keeles öeldakse.
Aga kui tahad tingimata luksusautot, siis pane rõhku esinduse hooldusajaloo olemasolule, mis aitab mõningal määral halle juuksekarvu vältida.
Audi A8 D3 võid ka uurida, pole kindlasti murevaba auto, kuid kere & veermik paistavad Eesti tingimustes vastu pidavat, nelikvedu, ning 3.7 / 4.2 V8 on küllaltki lollikindlad mootorid. Enim on kõrva jäänud probleeme elektroonikaga.
Parimat soovides,
Uku
http://www.benzworld.org/forums/w220-s-c...ost5758807
Siin on ohtralt lugemist W220 teemal.
Vana tuttav raunz BMW klubist on kirjutanud E65 kohta järgmist.
E65 remondi ja hooldusega olen nüüd küllaltki palju kokku puutunud. Esmatähtis on leida korralikult hoitud ja hooldatud ning ajalooga auto, sest odav ja kehvasti hooldatud E65 on lõputu rahaauk, kuhu võib tuhandeid eurosid loopida palju tahes aga ront on auto ikkagi. Lapsehaiguseid, pisivigu ja kõike muud leidub eelkõige pre-facelift autodel. Kindlam oleks osta facelift ehk E67.
Veermiku kulumine on teiste BMW-dega võrreldes "harju keskmine". Isiklikult hoiduksin õhkvedrustusest ja dynamic drive-st, sest remontida on neid väga kallis ja alternatiive eriti pole. Taga pidurivoolikud on sageli pragulised, ees pidurikettad kipuvad kõveraks minema ja vibratsiooni tekitama, seda eriti B-ketaste puhul. V8 bensiinimootoritel kipuvad tihendid lekkima, vahetada tuleks kõik ja ühekorraga. Tähelepanu võivad vajada veel süütepoolid, rihmaliin, jahutussüsteem. Diiselmootoritest tasub eelistada M57 3,0D. Nendel tuleks korraliselt vahetada karterituulutust, et vältida suuri õlilekkeid. Tõenäoliselt tuleb vahetada ka hõõgküünlad ja nende juhtplokk, halvemal juhul ka mõni pihusti. Elektroonika osas vigu ning "kalasid" võib ikka tekkida, sest E65 on esimene "uue aja" BMW, mille elektroonika pole nii töökindel, kui järgnenud mudelitel.
Tuleks nüüd tagasi MB juurde. Ma ei tea, kui pikk sa oled, kuid W211 E-klass (facelift) oleks minu arvates mõistlikum, kui siiski väga mugav auto. Olles tudeng, hindaksid kindlasti väiksemat küttekulu, mida näiteks E 220 CDI pakub. See on muidugi minu arvamus, kuid sellise mootoriga W211 on täiesti adekvaatne igapäevasõitudeks, väänet on ohtralt.
S 430 on võimas, ning mootorihääl paitab kõrvu, kuid see vasikavaimustus kipub üle minema ning siis on sul suure küttekuluga V8, mille võimsust meie tingimustes tegelikult rakendada eriti ei saa. Kõik sõltub muidugi läbisõidust, tee natuke kalkulatsioone ning mõtle. Üldiselt oleks see mudel "overkill", nagu inglise keeles öeldakse.
Aga kui tahad tingimata luksusautot, siis pane rõhku esinduse hooldusajaloo olemasolule, mis aitab mõningal määral halle juuksekarvu vältida.
Audi A8 D3 võid ka uurida, pole kindlasti murevaba auto, kuid kere & veermik paistavad Eesti tingimustes vastu pidavat, nelikvedu, ning 3.7 / 4.2 V8 on küllaltki lollikindlad mootorid. Enim on kõrva jäänud probleeme elektroonikaga.
Parimat soovides,
Uku
1993 Ford Scorpio Stufenheck 2.0i Topas