26-12-2013, 10:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-12-2013, 10:51 PM ja muutjaks oli Priit.)
(26-12-2013, 10:24 PM)kaupo51 Kirjutas: Olen kuulnud, et 3 liitrine OM606 100kw peaks olema üks õnnestunud mootor. Muidugi nõustun väitega, et korras mootor on kõige parem mootor. 3 liitrine tagab sellise normaalse sõidutunde, ei pea möödasõitudeks pikalt hoogu võtma. Samas on ta janusem, kui 2 liitrine 55kw ökopill.Mitte väga ammu oli juttu (äkki MB ajakirjas) sakslasest, kes sellise ökopilliga oli juba üle 800000 maha sõitnud ja kui mälu ei peta, oli keskmine kütusekulu selle läbisõidu juures 6,2 liitrit sajale. Kolmesega tunned ka sõidumõnu ja juurde tuleb vaid ca liiter.
Minu vanast postitusest: "Võttes sama aasta tippmudeli 3,0 turbodiisli automaatkastiga oleks keskmine kulu vaid umbes liitri võrra suurem, aga autode võimekus ja sõidumugavus pole võrreldavad (55kW vs 108 kw; 126Nm vs 273 Nm; kiirendus 18,5s vs 10,9s ning manuaal vs automaat; nende autode hinnad olid ka muidugi erinevad). Mida ma öelda tahtsin, et väike mootor andis küll autole odavama hinna, kuid kütusesäästu/võimekuse suhe minu jaoks vägagi nutune ja artiklis toodud 40000 km/aastas läbisõidu korral ca 400 liitrit kütusesäästu aastas. "